Egy éveken keresztül domináló, számos világbajnoki címet nyerő pilótának nem könnyű elviselni, ha egyszer csak olyan helyzetben találja magát, hogy szinte esélye sincs a legjobb helyeket megszerezni. Hasonlót láthattunk Fernando Alonsónál is, aki ráunt az éveken át tartó sikertelenségre (nem saját hibájából) a Formula-1-ben, ezért tavaly inkább úgy döntött, távozik a sorozatból.
Michael Schumacher versenyzési vágya a fantasztikus sikerek tudatában sem csökkent, sőt, szinte minden évben egyre jobban és jobban vezetett. 1994 és 1995 a benettonos sikerekről szólt, majd a Ferrarihoz átigazolva 2000 és 2004 között bizonyult verhetetlennek.
2005-ben azonban olyan szabályváltozások léptek életbe, ami abszolút kedvezőtlenül hatott a Bridgestone abroncsokat használó Ferrarira és a német legenda a világbajnoki címre esélytelenül körözgetett a mezőnyben. Futamot is csak egyet nyert abban az évben (az is a csapatok bojkottjáról elhíresült, csonka indianapolisi verseny volt), igaz, így is sikerült a harmadik helyre felérnie év végén.
2006 elején, nem sokkal 37. születésnapját követően fordult meg először a fejében komolyabban, hogy szögre akasztja bukósisakját, ha esetleg továbbra is azt tapasztalja, hogy nem igazán harcolhat a futamgyőzelmekért. Csak azért nem akart maradni, hogy továbbra is a Formula-1-ben legyen.
„Ha nincs esélyem arra, hogy versenyeket nyerjek és harcolhassak a világbajnoki címért, akkor nem hiszem, hogy túlzottan erőltetni fogom, hogy meghosszabbítsam karrieremet. Ha fejlődni akarunk, nagyobb apparátusra lesz szükségünk. A Formula-1-ben nem engedhetjük meg magunknak, hogy egy helyben álljunk. Tudni szeretném, merre tartunk” – idézte Schumachert a Der Spiegel magazin.
„A 2005-ös szezon katasztrofális volt, a Ferrari hosszú évek sikerei miatt kissé hanyaggá és figyelmetlenné vált” – fogalmazott Schumacher. Ez azon nagyon ritka esetek közé tartozott, amikor finoman, de nyíltan kritizálta saját csapatát a máig legsikeresebb F1-es versenyző.
Mint tudjuk, 2006-ban kevés híján megszerezte nyolcadik világbajnoki címét, ám az utolsó két futamon történt technikai hibák miatt végül lecsúszott róla és Fernando Alonso lett másodszor (és egyben utoljára) világbajnok a száguldó cirkuszban. Schumacher azonban mégis visszavonult… hogy utána 2010-ben a Mercedes színeiben kevésbé sikeresen visszatérjen.