DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 24. kedd
Retro

Különleges tesztfestések

A Red Bull igen meglepő külsővel rukkolt elő a hivatalos bemutatáson, ám nem ez marad a végleges szín. A korábbi években láttuk már Schumachert feketében, Alonsót sárga-fehérben is.

A Red Bull mostani esete nem egyedi. Többször is előfordult már az utóbbi évtizedekben, hogy a megszokottól teljesen eltérő színvilágú festéssel gurulnak pályára a versenyautók a téli teszteken. Ám ezek mindig csak ideiglenes színezésnek bizonyultak akár időhiány, akár más dolog állt a háttérben.

Több, mint húsz év után 1996 végén a Marlboro és a McLaren útjai különváltak, így a következő év elején még narancssárgában jelent meg a teszteléseken Mika Hakkinen és David Coulthard is. Végül az új szponzor érkezésével a szintén ikonikussá vált fekete-szürke színben pompázott az autó néhány héttel később.

 



A BMW a Williams oldalán tért vissza a Formula-1-be 2000-ben, a teszteken pedig egy meglehetősen látványos festéssel jelentkezett az istálló. Kicsit talán sajnálhatjuk is, hogy végül nem maradt ez a variáció.

Legkevésbé sem hasonlított későbbi önmagára a Jordan első F1-es autója 1991-ben. Itt azonban örülhetünk a későbbi változásnak, ugyanis a tesztelésen még feketén virító gép később megkapta a gyönyörű, zöld színét az üdítőital-gyártónak köszönhetően.

A Red Bull is előjött már furcsa színekkel, a 2015-ös, téli teszteken villantott egyet, de végül ez sem maradt végleges.

A BAR 1999-ben mutatkozott be a Formula-1-ben. Igaz, a végleges, „cipzáras” festés is megérne egy misét, de a tesztelésen egy fémes hatású, különleges színezést kapott az autó. Kicsit sajnálhatjuk, hogy nem ez maradt végül a nagydíjakra is, bár valószínűleg a pocsék idényük ettől sem lett volna jobb.

Michael Schumacher egy koromfekete Ferrariban? Igen, ilyen is történt 1997-ben. Fioranóban már pályára vitte a német pilóta az autót, mielőtt az megkapta volna a piros színt. Mindenképpen különlegességnek számított Schumacher teljesen feketében, a Ferrari tesztpályáján.

Fernando Alonso is furcsa látványt nyújtott 2002-ben, amikor a Renault-t tesztelte. Akkor még nem volt a csapat állandó pilótája, de utólag visszagondolva, szokatlan ebben a sárga-fehér versenyautóban látni a későbbi spanyol ászt.

2007-ben a Honda is koromfeketével rukkolt elő a téli teszteken. Sajnos a jövő is hasonlóan sötét lett a csapat számára, a következő két évadban ugyanis csak időnként tudott pontot csipegetni a (2007-ben) végül a Föld műholdképének festését megkapó gyári csapat.

Nektek melyik variáció tetszett a legjobban ezek közül?

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: