A Red Bull weboldalán visszaszámláló óra jelezte, hogy közép-európai idő szerint hétfőn délelőtt 9 órakor mutatják meg a nyilvánosságnak az RB14-es kódjelű modelljüket, ám vagy valamilyen nem várt okból késtek, vagy rosszul állították be az időzítőt, hiszen a világsajtó egy órát várt tűkön ülve a nagy pillanatra, ami végül pontban délelőtt 10 órakor jött el.
Az első szembetűnő újdonság természetesen az autó színe, amely a fekete és a sötétkét ötvözéséből áll össze. A csapatnál azonban hangsúlyozzák, ez csak egy ideiglenes festés, a véglegeset majd a jövő héten kezdődő barcelonai teszten mutatják be. A karosszéria idomai azonban egyelőre véglegesnek tekinthetők, de persze ez az új, álcafestésnek is betudható dizájn bizonyosan valamelyest azt a célt is szolgálja, hogy elrejtse Adrian Newey kéznyomának apró részleteit.
A csapat a közleményben kitért arra a tényre is, hogy az előző években általuk bevett szokáshoz képest most meglehetősen korán lerántották a leplet az új autóról, hiszen a közelmúltban erre általában csak az első teszt helyszínén kerítettek sort. Hangsúlyozzák, ezúttal kifejezetten hamar elkészültek az új modellel, ami lehetővé teszi, hogy még a barcelonai közös gyakorlás előtt kipróbálják a modellt egy filmforgatási tesztnapon, legfeljebb 100 kilométeres táv teljesítésével. Ezt a bejáratást Daniel Ricciardo fogja hamarosan elvégezni Silverstone-ban.
Ricciardo mellett idén is Max Verstappen vezeti az immár kötelezően halóval is felszerelt autót, amely a brit autógyártóval kötött megállapodás okán immár hivatalosan Aston Martin Red Bull Racing néven lett bejegyezve az FIA-nál. A motorokat továbbra is - idén utoljára - a Renault szállítja a tavalyi konstruktőri harmadik helyezettnek, de azok 2018-ban is TAG Heuer néven futnak majd az óragyártóval való szponzori együttműködés jegyében.
A Red Bull a 2018-as szezon harmadik bemutatott F1-es autója a Haas és a Williams után.