A Formula-1 két legendás alakja Ayrton Senna és Alain Prost, két, egymást követő évben került olyan helyzetbe, hogy egy év kihagyáson gondolkodjanak. 1991 végén a francia versenyző már tökéletesen látta előre, hogy a Ferrari komoly lejtőre került, ám amikor alapos kritikával illette az istállót, a vörösök egyszerűen kirúgták őt azonnali hatállyal, már a záró futamra sem nevezték az akkor még csak háromszoros világbajnokot.
1992-re egyetlen ütőképes versenyzői ülést sem tudott szerezni a professzor, így rövid hezitálás után úgy döntött, teljes egészében kihagyja a szezont. Bár egy ideig szó volt arról, hogy a Ligier-Renault színeiben mégis ott lesz a rajtrácson, tesztelt is a francia csapatnál, végül mégis inkább a pihenő mellett döntött (pedig a teszteken két teljes másodperccel volt gyorsabb, mint az állandó pilóta, Thierry Boutsen).
Ayrton Senna pedig az említett 1992-es szezon végén került furcsa helyzetbe. Tudta, hogy a nagy rivális, Williams istállóhoz nem igazolhat, mivel Alain Prost szerződésben kikötötte, hogy Senna nem igazolhat mellé csapattársnak. A McLaren elveszítette a Honda-erőforrást és nem is talált helyette igazán ütőképes egységet, csak egy korábbi fejlesztésű, nyolchengeres Ford-motort.
A bizonytalanságban a háromszoros világbajnok brazil elkezdte mérlegelni a további lehetőségeket, ekkor régi barátja, Emerson Fittipaldi elhívta az Egyesült Államokba, hogy tesztelje a Penske versenyautóját. Sikeresen meg is szervezték a tesztet, Senna pedig azonnal gyorsabb köröket autózott, mint nagynevű példaképe.
Mivel akkor már hivatalossá vált, hogy Nigel Mansell az IndyCarba igazol (meg is nyerte az 1993-as szezont azonnal, első próbálkozásra), óriási csata lehetett volna Amerikában, ha Senna is utána ment volna a rivális csapatban. A teszt ugyan kiváló volt, ám a brazilt végül Ron Dennis sikeresen rábeszélte, maradjon a Formula-1-ben a McLarennél.
Pedig Senna bizony biztosan érezte, hogy hamarosan az Egyesült Államokban köt ki. „A pálya nagyon lassú volt, az autó pedig teljesen más, mint egy F1-es gép. Csodálatos érzés volt vezetni. Egy napon az USA-ban fogok versenyezni, csak az idő kérdéses, hogy pontosan mikor” – dicsérte a Penske versenyautóját Ayrton Senna.
Sajnos a brazil legenda számára már nem sok idő adatott meg az életből, ugyanis 1994 májusában, a San Marinói Nagydíjon elszenvedett balesete miatt elhunyt.