Nico Hülkenberg a hosszú távú autózásban aratta eddigi legnagyobb sikerét, ugyanis 2015-ben, egyetlen beugrásakor megnyerte a Porsche tagjaként a híres Le Mans-i 24 órás autóversenyt. Alaposan felvitte az ázsióját a német versenyzőnek, bár a dobogós helyek azóta is elkerülik a Formula-1-ben.
Nigel Mansell 1992-ben, hosszú évek harca után végre világbajnok lett a Formula-1-ben, majd év végén bejelentette, hogy visszavonul a sporttól. Ez azonban mégsem így történt, a CART széria egyik élcsapata, a Newman-Haas elcsábította a brit oroszlánt. Amerikában is óriási népszerűségre tett szert Mansell és rögtön első próbálkozásra a bajnoki címet is bezsebelte. Bár a véletlen úgy hozta, hogy még egy rövid időre a Formula-1-be is visszatért, egy utolsó futamgyőzelem még ott is összejött, 1994-ben, Adelaide-ben.
Kimi Raikkönen 2011-ben a NASCAR szériában próbálta ki magát, de csak egy tizenötödik helyre futotta. A következő évben a Lotus színeiben visszatért a száguldó cirkuszba. Fernando Alonso a Honda jóvoltából kipróbálhatta 2015-ben és 2016-ban is a japán gyár MotoGP-motorját, együtt köröztek Marc Marquezzel. igaz, a valódi átnyergelés itt szóba sem került.
Johnny Herbert 1990 és 1992 között szintén a Le Mans-i 24 órással próbálkozott, nem is akárhogyan. 1991-ben meg is nyerte a viadalt egy csodálatos hangú Mazda 787B-vel és ő volt az utolsó aktív pilóta Nico Hülkenberg kirándulásáig, aki F1-es pályafutása közben versenyzett Le Mans-ban.
Sokáig nem volt biztos, hogy Ayrton Senna 1993-ban is az F1-ben marad, vagy kihagy egy évet és kipróbálja magát máshol. Nagyon erős volt a csábítás, hogy Nigel Mansellel együtt a tengerentúli CART szériába vándorol egy évad erejéig. Év végén Emerson Fittipaldi Penske versenyautóját tesztelhette. A hírek szerint Senna hét tizedmásodperccel gyorsabban futott Fittipaldinál a privát teszten, de végül Senna maradt a McLaren-Forddal a következő évadra és öt győzelmet aratott, év végén pedig a második helyen végzett Prost mögött.
Fernando Alonso idei döntése mindenkit meghökkentett, de az még inkább, hogy mennyire versenyképesnek bizonyult élete első Indy 500-as versenyén. Az edzéseken fokozatosan lett egyre versenyképesebb, az időmérőn simán az első tízbe került, a versenyt pedig vezette is huzamos ideig, a motorhiba pedig nem az ő hibája volt. Kérdés, hogy 2018-ban is be tudja-e illeszteni a naptárába? Idén ütötte egymást Indy és Monaco, de a spanyol az amerikai viadalt választotta a gyenge F1-es McLaren helyett.