DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
Retro

Retro – Csapást szenvednek Rosberg bajnoki esélyei

Lewis Hamilton nyári balszerencse-sorozata nyerő helyzetbe hozta Nico Rosberget, ám egy alattomos technikai hiba elég volt ahhoz, hogy a brit átvegye a pontverseny vezetését csapattársától.

2014 nyarán az égiek felváltva vették kegyelmükbe a Mercedes vb-címért harcoló párosát: szinte alig volt olyan versenyük ekkoriban, ahol egyiküket sem érte utol a balszerencse valamilyen formában. Silverstone-ban Rosberg autója mondta fel a szolgálatot az élről, Németországban és Magyarországon pedig Hamilton küszködött fék-, illetve motorhibával az időmérőn - persze így is ki tudott hozni a körülményekből két harmadik pozíciót.

Belgiumban megtörtént a duó első ütközése, ahol Hamilton kiesett, Rosberg pedig befutott másodikként, így már 29 ponttal állt legnagyobb riválisa előtt. Monzában tovább növelhette volna a különbséget, ha nem hibázik az egyes kanyarban, és nyújtja át tálcán az első helyet csapattársának, de a szezon tengerentúli szakaszára még így is 22 egységnyi előnnyel fordult. Szingapúrban nagyon úgy tűnt, hogy szoros verseny várható a pilóták között, ugyanis mindössze hét ezredmásodperc döntött közöttük az időmérőn Hamilton javára, a verseny azonban már azelőtt eldőlt számukra, hogy igazán elkezdődött volna.

Nico Rosbergnél ugyanis kötegelési problémát fedezett fel a Mercedes, ezért a rajtrács második helyéről visszatolták a bokszutcába, ahonnan végül is a mezőny után eredhetett. Futama azonban nem tartott sokáig: a 13. körben nem tudott visszatérni kiállása után, elkönyvelve szezonbeli második kiesését. Hamiltonnak így nem maradt ellenfele: simán lehozta a versenyt, túlélve egy újrarajtot a Sergio Perez és Adrian Sutil ütközése után pályán maradt törmelékek miatti safety car-fázist követően.

A kétórás időlimit miatt a hatvanadik körben leintett futamot a brit több mint 13 másodperces előnnyel húzta be Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo Red Bullja előtt, a verseny igazi sztárja azonban Jean-Eric Vergne volt. A francia pilóta remekbe szabott előzésekkel egerészte fel magát a pontszerzők közé, Kimi Raikkönen elleni manőverét még a Toro Rosso bokszfalán is hitetlenkedve figyelték. A pilóta hatodik helyen zárt, ezzel beállítva saját, még egy évvel azelőtt, Kanadában megszerzett legjobbját, csapata számára pedig legerősebb azévi eredményét produkálta.

Hamilton győzelmével a Spanyol Nagydíj óta először vezetett a pontversenyben, innentől fogva pedig nem volt ellenfele: a hátralévő öt futamból négyet is megnyert (egyedül Brazíliában végzett másodikként), s mivel Rosberg a dupla pontot érő Abu Dhabi Nagydíjon sem ért célba az első tíz között, a brit tetemes, hatvanhét pontos előnnyel húzta be pályafutása második világbajnoki címét.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: