DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Retro

Schumi utolsó három nagy dobása Spában

Emlékezetesek Michael Schumacher ’90-es években aratott óriási győzelmei Belgiumban, de ebben az évezredben is produkált csodálatos versenyeket, ezeket gyűjtöttük össze egy csokorba.

2001 – Az 52. győzelem



Michael Schumacher nem sokkal korábban, Magyarországon biztosította be negyedik világbajnoki címét élete 51. futamgyőzelmével. Óriási mérföldkő volt ez akkor, hiszem Alain Prost nyolc éve tartotta már a rekordot 51 győzelmével. Belgiumban ez megdőlt, Schumi ugyanis parádés vezetéssel ismét nyert, 10 évvel a debütálása után, karrierje során ötvenkettedszer. A két Williams ugyan megnehezíthette volna a dolgát, de a Luciano Burti balesetét követő újraindításnál mindkét BMW technikai hiba miatt vissza-, illetve kiesett, így Michaelnek nem volt nehéz dolga.

2004 – A 7., egyben utolsó világbajnoki cím

Belgium előtt egészen elképesztő statisztika állt Schumi neve mellett, az első tizenhárom versenyből tizenkétszer elsőként haladt át a célvonalon. Bár nem sikerült Belgiumban a tizenharmadik, mégis fantasztikus napja lett a német legendának, hetedszer is világbajnok lett. A futamot Kimi Raikkönen nyerte McLaren-Mercedesszel, Schumachernek a második hely is bőven elég volt, címe bebiztosításához.

2011 – Az utolsó helyről az ötödikre

Schumacher különleges, aranyszínű sisakot viselt a 20 éves jubileum miatt

2010-ben visszatért a német legenda, de a korábbi sikerek már elkerülték. Ő maga sem tudta már ugyanazt a formát hozni negyven felett, többször pedig az autója akadályozta meg, hogy a dobogóra állhasson. Így is produkált időnként néhány csodálatos nagydíjat, mint a 2011-es belga verseny. Az időmérő edzésen Schumacher Mercedeséről nagy sebességnél lelazult, majd le is esett az egyik hátsó abroncs, a kavicságyban végezte mért idő nélkül.

Teljesen utolsóként, a 24. helyről volt kénytelen rajtolni, a start után szenzációs első kört teljesített, tíz helyet jött előre, a 13. körben pedig már pontszerző volt. Később sem lassított és három körrel a vége előtt még csapattársát, Nico Rosberget is megelőzte, így az ötödik helyen végzett húsz évvel debütálása után. Érdekesség, hogy az első kör végén Rosberg vezetett, végül mégis Schumi mögött végzett, aki pedig utolsóként rajtolt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: