1970-ben mutatkozott be az Österreichring, ahol mindössze a második világbajnoki Osztrák Nagydíjat tartották: azelőtt csak 1964-ben rendeztek egy versenyt a zeltwegi repülőtéren, melyen Lorenzo Bandini Ferrarival egyetlen győzelmét szerezte. Az állandó osztrák versenypálya alig néhány kilométerre innen épült fel, méghozzá a lehető legjobbkor: az 1970-es évadot Jochen Rindt dominálta a Lotusszal, aki négy futamot nyert meg zsinórban hazai nagydíja előtt. A kilátogató a százezer néző mind honfitársa győzelmét várta a hétvégétől.
Rindt annak módján pole-pozíciót szerzett a két Ferrari, Clay Regazzoni és Jacky Ickx előtt. Az edzések során néhány forró pillanat emlékeztetett, hogy a területet nemrég hódították el a természettől: egy szarvas ugrott a pályára, amelyet Chris Amon és Denny Hulme épphogy el tudtak kerülni.
A rajtnál, augusztus 16-án Regazzoni az élre állt, Rindt pedig több pozíciót veszített, három kör elteltével már csupán hatodik volt. A lelombozott közönséget kiesése keserítette el végleg a 21. körben: motorhiba miatt állt ki, reakcióként pedig sokan a kijárat felé indultak.
Akik maradtak, körről körre a két Ferrarit látták az élen, közülük végül a tapasztaltabb, Jacky Ickx nyerte a versenyt, a szezon vége felé közeledve megszerezve a márka azévi első győzelmét. A svájci Regazzoni rövid pályafutása első dobogóját szerezte, és külön elismerésre méltó, hogy a győztestől mindössze 0,61 másodpercre maradt le, csupán negyedik F1-es nagydíján – az ötödiket Monzában meg is nyerte. A jelentős olasz rajongóhad valósággal megostromolta a pilótákat: körülvették őket, és overalljaikat kezdték szaggatni szuvenírként. Regazzoniék lakókocsiját, ahova behúzódtak, rendőri kordonnal kellett megvédeni.
A matrás Jean-Pierre Beltoise volt az egyetlen, aki tudta tartani a tempót a Ferrarikkal, de egy kényszerű bokszkiállás miatt hátraesett a hatodik helyre. A messze távolban, másfél másodperccel lemaradva így egy szokatlan név, Rolf Stommelen ért célba harmadikként, aki pályafutása egyedüli dobogóját szerezte Ausztriában.
Szomorú tény, hogy Rindt élete utolsó futama volt hazai nagydíja, a következő hétvégén, Monzában a kvalifikáción tragikus balesetet szenvedett. Ez is közrejátszott abban, hogy a Ferrari besöpörte a szezon hátralevő részét: a páros ötből négy versenyt megnyert, míg Ausztria előtt a legjobb ötben sem szerepeltek, Ickx második, Regazzoni harmadik helyre jött fel a pontversenyben – Ickx azonban így sem szerzett elegendő pontot, hogy megfossza Rindtet posztumusz világbajnoki címétől.
Az osztrák pálya pedig ma is tartó karriert kezdett a versenynaptárban: 1987-ig megszakítás nélkül a bajnokság állomása volt, aztán az eredeti 5911-ről 4318 méterre rövidített vonalvezetéssel, A1-Ring néven 1997 és 2003 között visszatért. Újabb évtizedes szünet után 2014 óta ugyanitt már a Red Bull Ringen versenyez évről évre a Formula-1.