DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 24. kedd
Retro

Retro – A Williams-Renault 25. győzelme

Az 1997-es Brazil Nagydíj már a versenyhétvége előtt elkezdődött. Ez volt az egyik olyan év, ahol győzelmi esélye volt számos csapatnak, mint a Williams, Ferrari, Benetton, McLaren, Prost, Jordan és még az Arrows (!) is.

Az évadra még 12 csapat 24 pilótája adta le nevezését, ám az Ausztrál GP hétvégéje után a Lola-Ford istálló máris visszalépett, ugyanis autóik több, mint 10 másodperces lemaradásban voltak az élmezőnyhöz képest, a 107%-os szabály teljesítésének minden reménye nélkül. Így Brazíliába már csak huszonketten érkeztek meg. A szezon elején kiváló formában és nagy fölénnyel kezdett a Williams-Renault, bár ezt még Melbourne-ben nem tudták pontokra váltani a csapat kettős kiesése miatt.

1997-ben számtalan nagy csatát vívott egymással Villeneuve és Schumacher


Ez volt a Bridgestone második futama, látszott, hogy minimum felveszi a versenyt a Goodyear abroncsokkal. Főleg Olivier Panis volt elemében a Prost-Mugen-Hondával, de Damon Hill is erőn felül teljesített az Arrows-Yamahával. Az Arrows nagyot ugrott előre a megelőző hetekben, Ausztráliában még 5,5 mp volt Hill lemaradása az első helytől, éppen csak teljesítette a 107%-ot, Brazíliában pedig csak 1 mp, ráadásul az előző évi világbajnok a verseny bizonyos részében a pontszerző 4. helyen autózott.

Az első rajtot visszalőtték, mert Barrichello autója a rajtrácson ragadt, ráadásul egy négyes karambol is történt az első kanyarban, amiben Hill, Irvine, Magnussen és Fisichella volt érintett. Mivel egy tartalékautója volt a Stewart istállónak, azt a jobb helyről induló Barrichello kapta meg, így Jan Magnussen a megismételt startnál már nem volt jelen. Az új rajt tiszta volt, Michael Schumacher azonban megelőzte Jacques VIlleneuve-öt. A Williams annyival jobb volt, hogy tudni lehetett, hogy ez csak időleges, az első kör végén a kanadai vissza is vette a vezetést, majd elkezdett elszakadni. Schumacher Ferrarija még komoly lemaradásban volt az évad elején, így többen is megelőzték később.

Panis karrierje felfelé ívelt - a Kanadai Nagydíjon elszenvedett balesetéig

Berger feljött a második helyre a Benettonnal és közelített Villeneuve-re, de igazán megszorongatni nem tudta. A kemény keverékű Bridgestone gumikkal más taktikával versenyző Panis a dobogó alsó fokára jött fel, Hill viszont néhány körrel a vége előtt lángoló motorral kiállni kényszerült. Schumacher végül ötödik lett, több, mint fél perc lemaradással a győztes Jacques Villeneuve mögött. Kellemetlen meglepetésként érte a publikumot Frentzen teljesítménye a másik Williamsszel, mindössze a kilencedik helyen végzett.

A futam után külön érdekesség volt a világbajnokság állása is, az első és a hatodik helyezett között mindössze négy pont volt a különbség. Coulthard, Villeneuve 10, Berger 9, Michael Schumacher 8, Hakkinen 7, Panis pedig 6 ponttal állt. Az évad ennél is szebb képet mutatott, nyolc istálló szerzett legalább egy dobogós helyezést.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: