A 2000-es évek eddigi 16 bajnoki címének közel a fele, egészen pontosan 7 a szezonzárón dőlt el, de érdekes módon ezek közül sosem nyert az a pilóta, aki a második helyről várta az utolsó futamot – a harmadik helyről viszont kétszer is diadalmaskodtak.
2014 – Abu Dhabi Nagydíj: Lewis Hamilton és Nico Rosberg
Nico Rosberg 17 pontos hátránnyal készülhetett az utolsó futamra csapattársa mögött, ami a mindössze egy évig élő duplapontos szabálynak köszönhetően azt jelentette, hogy amennyiben megnyeri a futamot, s Hamilton legföljebb harmadik lesz, akkor megnyeri a világbajnoki címet. Végül erre esélye sem volt, autója megadta magát – de ha ez fordítva történt volna, akkor a német lesz a bajnok...
2012 – Brazil Nagydíj: Sebastian Vettel és Fernando Alonso
Talán a legneccesebb volt Vettel bajnoki szezonjai közül: Fernando Alonsóról sokáig úgy tűnt, hogy a technikai hátrány ellenére megverheti a németet, ráadásul a szezonzáró rajtja után Vettel ütközésbe keveredett, de óriási szerencséjére az autó kitartott, a mezőny végéről felzárkózott, így meglévő 13 pontos előnyéből hármat meg tudott őrizni, s behúzta harmadik világbajnoki címét.
2010 – Abu Dhabi Nagydíj: Fernando Alonso, Mark Webber, Sebastian Vettel és Lewis Hamilton
Bár a futam előtt Fernando Alonso és Mark Webber bajnoki párharcát várhattuk, akik közül előbbinek egy második hely is biztosította volna bajnoki címét, a futam elején érkező safety car felborította a taktikákat, a Ferrari hatalmasat hibázott, Alonso pedig beragadt Vitalij Petrov mögé, így a nevető harmadik, Sebastian Vettel 15 pontos hátránya ellenére megnyerte a világbajnokságot.
2008 – Brazil Nagydíj: Lewis Hamilton és Felipe Massa
Aki látta, sosem fogja elfelejteni: nagyon kicsin múlott, hogy Lewis Hamilton egymás után másodszor is elveszítse a bajnoki címet egy Ferrarival szemben 7 pontos előnyről. A változó körülményekhez Felipe Massa tökéletesen alkalmazkodott, Hamilton viszont csak kínlódott, s amikor Vettel Toro Rossója elment mellette, minden veszni látszott. Timo Glock merész taktikája, a nedves pályán fennhagyott száraz abroncs viszont nem jött be, s az utolsó körben annyira lelassult, hogy Hamilton másodpercekkel a leintés előtt el tudott menni mellette, így kiénekelte a sajtot Felipe Massa szájából.
2007 – Brazil Nagydíj: Lewis Hamilton, Fernando Alonso és Kimi Raikkönen
Csapattársa előtt 4, Kimi Raikkönen előtt pedig 7 pont előnnyel várhatta a szezonzárót Lewis Hamilton, de elrontotta a rajtot, majd autója rejtélyes módon lelassult, s hiába mutatott be ezt követően hatalmas felzárkózást, végül két ponttal lemaradt a győzelemről – így újonc helyett ferraris világbajnokot köszönthetett a Formula-1.
2006 – Brazil Nagydíj: Fernando Alonso és Michael Schumacher
Suzukai motorhibája után Michael Schumacher lehetetlen helyzetből várta első karrierje utolsó versenyét: 10 pont hátrányt kellett volna ledolgoznia, azaz csak úgy lehetett volna világbajnok, ha ő nyer, miközben Alonso egyetlen pontot sem szerez. A német ráadásul csak a 10. helyre kvalifikált, majd defektet kapott, de így sem adta fel, s végül a negyedik helyen ért célba, többek között egy zseniális előzést bemutatva ferraris utódja, Raikkönen ellenében. Alonso mindeközben kényelmesen bekocogott a második helyen, s megszerezte második világbajnoki címét.
2003 – Japán Nagydíj: Michael Schumacher és Kimi Raikkönen
Michael Schumacher domináns korszakában csak egyszer hagyta a szezonzáróra a döntést: 2003-ban, amikor két egymás utáni győzelmének köszönhetően tisztes, 9 pontos előnyre tett szert a végig nagyszerűen teljesítő Kimi Raikkönennel szemben. A finn számára egyedül az jelentett volna bajnoki címet, ha nyer, miközben Schumacher nullázik, s bármily valószínűtlennek is tűnt ez, végül mindkettőhöz csak egy hely hiányzott, hiszen Raikkönen második lett Rubens Barrichello mögött, miközben a német az egy pontot érő nyolcadik pozícióban ért célba úgy, hogy Nick Heidfeld és Olivier Panis ott loholt a nyomában.