DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Retro

Retro – Amikor Webber hátsója lángra kapott

Utoljára ünnepeltek kettős győzelmet a Schumacher testvérek, két időmérőt és egy futamot rendeztek egy napon, az ausztrál F1-es pedig kis híján megsült Suzukában, ezért adta fel a versenyt.

A 2004-ben épp ezen a napon rendezett Japán Nagydíj több különlegességgel is szolgált: két időmérőt és egy futamot rendeztek egy napon, a változó állapotú pálya alaposan felforgatta a rajtsorrendet, mindmáig utoljára aratott kettős győzelmet egy testvérpár, zsinórban harmadszor teljesítette története legsikeresebb futamát a BAR-istálló, Mark Webber pedig egészen szokatlan okból kényszerült feladni a nagydíjat.

A japán hétvégék esetében egyáltalán nem ritkaság, hogy az időjárás komoly szerepet játszik, s így volt ez a 2004-es suzukai nagydíjon is, melynek két kvalifikációját a Ma-on tájfun miatt vasárnap délelőttre kellett halasztani. Az időmérőket, melyek közül az első csupán arra szolgált, hogy a második futási sorrendjéről döntsön (minden pilóta egy-egy kört futhatott a két edzésen) szintén nem kímélték az égiek, hol vizesebb, hol szárazabb volt a pálya, mely alaposan felkavarta a rajtsorrendet.

Így fordulhatott elő, hogy miközben Ralf Schumacher a pole-t megszerző bátyja mellé kvalifikált, csapattársaik csak a 13. és 15. helyen zárták az időmérést, a McLarennek pedig egy 8. és egy 12. rajthellyel kellett beérnie. Örülhetett viszont a Jaguar, hiszen Mark Webber a szezon során másodszor az első háromba kvalifikálta a Formula-1-től az idény végén búcsúzó ugró nagymacska autóját. Baumgartner Zsolt csak a bokszból rajtolhatott, miután az időmérőn megpördült a Minardival.

A futam első négy helyezettjének sorrendje már a rajtnál kialakult: Michael Schumacher megtartotta vezetését testvérével szemben, Webber viszont visszaesett, így a két BAR-Honda a 3-4. helyre zárkózott fel Button, Sato sorrendben. Bár a japán később megelőzte a britet, s féltávig úgy tűnt, hazai pályán szerezheti meg karrierje második Formula-1-es dobogóját, végül Button ünnepelhetett a pódiumon a testvérpárral. Mivel Sato futott be negyediknek, a BAR 11 ponttal beállította a csapat történetének legsikeresebb futameredményét, melyet a megelőző és az az előtti hétvégén is elértek.

webber-jaguar-suzuka-2004



A dobogón tehát három boldog ember állhatott, miközben a rajtnál még valószínűleg szintén a pódiumról ábrándozó Webber épp a hátsóját fájlalta valahol. Az ausztrál ugyanis, akit 2007-ben szintén Japánban az sem tántoríthatott el a versenyzéstől, hogy belehányt a sisakjába, ezúttal kénytelen volt feladni a futamot. A Jaguar ülése annyira túlmelegedett, hogy bokszkiállása során hiába öntöttek vizet a versenyzőre, nem sokkal később behajtott a garázsba, a fájdalom ugyanis elviselhetetlenné vált...

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: