DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Retro

Retro - Mansellnek nincs ki a négy kereke

A brit oroszlánnak néhányszor meggyűlt a baja a kerekekkel pályafutása során, és 1991-ben persze hogy akkor jött el a szezon egyik legemlékezetesebb pillanata, amikor az F1-es vb már a hajrájában járt.

Négy versennyel a szezon vége előtt senki sem mert volna arra fogadni, hogy Ayrton Sennán vagy Nigel Mansellen kívül valaki más is a rajtrács elejére, vagy akár a dobogó tetejére érjen. Estorilban mégis ez történt, igaz, a domináns „vörös ötös” önhibáján kívül.

Az időmérő edzésen a két vb-aspiráns csapattársai hódították el az első sort a Portugál Nagydíjra, Patrese-Berger sorrendben, Sennának a harmadik, Mansellnek pedig csak a negyedik hely jutott. „Egyszerűen nem tudtam jobb lenni - úgy értem… a francba! Számotokra a legjobb rajtrács alakult ki, számomra viszont a legrosszabb!” - sopánkodott a brit a kvalifikáció után az újságíróknak, akik másnap reggel már arról írhattak, hogy Alain Prost gyengélkedő Ferrarija lángra kapott, és csak a tartalékautóval kezdhette meg a 71 körös száguldást.



A rajttól Patrese jött el a legjobban, Mansell viszont nem teketóriázott sokat: előbb megkerülte Sennát, majd a második kanyarban Bergert is megelőzze, és feljött csapattársa mögé. Nem kellett csapatutasítás ahhoz, hogy az olasz pilóta elengedje Mansellt, hiszen a 18. körben a brit önerőből átvette a vezetést, de hamarosan feje tetejére állt a vb-második versenye.

Mansell a 29. körben jött be kerékcserére, melyet hét másodpercen belül meg is oldottak a Williams szerelői, de a jobb hátsó keréknél lévő egyik csapattag már akkor jelzett, amikor kollégája még vígan ügyködött - emelő le, minden mehet tovább! Csakhogy az a bizonyos kerék önálló életre kelt, majd letarolt pár embert a szomszédos garázsokban. A brit pilóta arcát a kezébe temetve várta, amíg a grove-iak szerelői megpróbálták manuálisan feltenni a kereket, kézzel megemelve az autó hátsó részét.

Ezzel a közjátékkal Mansell a 17. helyre esett vissza, de óriási felzárkózásba kezdett, és egészen a 6. helyre hozta fel Williamsét. A versenyfelügyelők azonban úgy döntöttek, hogy a bokszutca közepén történt gyorsszervíz miatt kizárják a 38 éves pilótát, akinek az 51. körben lengették be a fekete zászlót.

Riccardo Patrese időközben senkitől sem zavartatva száguldott szezonbeli második, összességében ötödik győzelme felé. Az olasz pilóta több mint 20 másodperces előnnyel húzta be a diadalt a Berger kiesése miatt második helyre előrelépő Senna előtt, a harmadik helyen pedig Jean Alesi zárt. Patrese mellett egy másik olasz, Giancarlo Minardi is örömmámorban úszott, hiszen Pierluigi Martini csapata legjobb eredményét szerezte negyedik helyével. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: