Az eset a 2003-as Brazil Nagydíjon történt, és nemcsak azért volt kísérteties, mert Michael Schumacher járt majdnem úgy, mint 11 évvel később Jules Bianchi, hanem azért is, mert éppen Fernando Alonso volt a másik pilóta, aki akkora bukást szenvedett, hogy kórházba került. Talán a sors különös játéka, hogy az utóbbi másfél évben éppen e három pilóta egy-egy súlyos balesetétől volt ismételten hangos a nemzetközi szaksajtó.
Ennél vidámabb, megmosolyogtatóbb dolgok is történtek április 17-én az elmúlt években, ilyen volt például Maldonado tavalyi kijelentése, Flavio Briatore beszólása Jenson Buttonnak, vagy épp az Audi F1-es álmairól szóló pletyka, ami azóta is örökzöld sláger maradt.
2014: Pastor Maldonado (Lotus) szerint az FIA hibát követ el azzal, hogy túl szigorúan bünteti az F1-ben történő koccanásokat, mert ártani fog a show-nak, ha a pilóták többé nem mernek agresszívan harcolni egymás ellen a pályán. A venezuelai nem biztos, hogy a legjobbkor mondta ezt, hiszen a 2014-es Bahreini Nagydíjon konkrétan felborította Esteban Gutierrez Sauberjét, ezért kapott öthelyes rajtbüntetést a következő futamra. Vajon mit várt az alábbi jelenetért cserébe? Dicséretet?
2013: A Spanyol Nagydíjon bevezetendő fejlesztéscsomagtól várják a csodát a McLarennél a gyengén sikerült szezonrajt után. Nincs új a Nap alatt, idén ugyanezt mondják.
2012: Kimi Raikkönen úgy érzi, elérhető lesz számára a dobogó a Bahreini Nagydíjon, miután Kínában épphogy csak lemaradt a pódiumról. Az ekkor a Lotusnál versenyző finnek igaza lett: néhány nap múlva ő, és csapattársa, Romain Grosjean is a dobogóról integethetett a szurkolóknak, a futamgyőztes Sebastian Vettel (Red Bull) mellől. A Ferrari-szurkolók akkor nem örültek ennek a befutónak, de most milyen boldogok lennének, ha Vettel és Raikkönen végezne az első két pozícióban!
2011: Lewis Hamilton (McLaren) megszerezte az évi első győzelmét. A brit a Red Bull párosát, Sebastian Vettelt és Mark Webbert megelőzve nyerte meg higgadt versenyzéssel a Kínai Nagydíjat.
2010: Sebastian Vettel (Red Bull) szerezte meg a Kínai Nagydíj pole-pozícióját, a Q3-ban két és fél tizedet verve csapattársára, Mark Webberre. Fernando Alonso (Ferrari) egy századdal előzte meg a 3. helyen Nico Rosberget (Mercedes), de a McLaren kettőse, Jenson Button és Lewis Hamilton is egy tizeden belül sorakozott mögöttük. Jó szoros volt a mezőny akkortájt.
2009: A Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore kifakadt, mondván, világbajnok pilótájának, Fernando Alonsónak ebben az évben esélye sem lesz a vb-címért harcolni, miután az FIA jóváhagyta a Brawn GP által alkalmazott dupla diffúzor használatát az F1-ben. Az olasz egyenesen odáig ment, hogy kijelentette, idén egy már majdnem visszavonult versenyző és egy olyan pilóta fog megvívni egymással a vb-címért, aki olyan lassú, mint az utak szélén elhelyezett kilométerkövek. Rubens Barrichellót és Jenson Buttont illette eme dicsérő jelzőkkel.
2008: Mark Webber (Red Bull) zárta az élen a barcelonai kollektív tesztet, amelynek utolsó napját elmosta az eső. A vizes aszfalton Webber mögött két finn pilóta, Heikki Kovalainen (McLaren) és Kimi Raikkönen (Ferrari) evickélt körbe a leggyorsabban.
2007: Nick Heidfeldnek kifelé lóg a lába az F1-ből, miután a BMW Sauber vezetősége hezitál a jövő évre is meghosszabbítani szerződését. Az ok Sebastian Vettel feltűnése, aki a sérült Robert Kubica helyére ugrott be egy futamra a csapathoz, és rögtön lenyűgözte a hinwilli vezetőséget. Heidfeld végül megnyugodhatott, Vettel már ez év közben a Toro Rossóra váltott, így a következő évben is mindketten ott lehettek a mezőnyben.
2006: Ross Brawn szerint a Ferrari hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher nem fog visszavonulni az év végén az F1-ből, és 2007-ben is harcba száll a világbajnoki címért, függetlenül attól, hogy milyen eredménnyel zárul az aktuális versenyévad. A brit csapatfőnök ebben tévedett, abban viszont igaza volt, hogy Schumacher nem sokáig bírta F1 nélkül, és 2010-ben visszatért a világbajnoki sorozatba.
2005: A Ferrari F1-es csapatának akkori vezére, Jean Todt szerint a maranellói egylet fokozatosan dolgozza le kezdeti hátrányát a Renault-val szemben, és az év második felére Michael Schumacher komoly kihívójává fog válni Fernando Alonsónak a vb-címért folyó harcban. Tévedett, Alonso vb-címére ebben az idényben csak Kimi Raikkönen és a McLaren jelentett komoly fenyegetést.
2003: Az FIA elnöke Fernando Alonsónak (Renault) és Michael Schumachernek (Ferrari) is büntetést helyezett kilátásba a Brazil Nagydíjon elszenvedett balesetük miatt. Az esőtől áztatott interlagosi pályán Alonso nagy sebességgel rongyolt bele Mark Webber összetört Jaugárjába, ami miatt ő maga kórházba került, a versenyt pedig piros zászlóval leintették. Schumacher ettől teljesen függetlenül, a pálya egy másik pontján csúszott ki sárga zászlós jelzés alatt, és csupán méterekkel kerülte el egy másik F1-es autót mentő daruskocsival való ütközést. Mosley az eset miatt a pálya biztonsági követelményeit is megkérdőjelezte, de talán nem eléggé, mert később Jules Bianchi kísértetiesen hasonló körülmények között szenvedett súlyos balesetet Suzukában.
2002: Jarno Trulli nem éppen szívélyesen fogadta a Renault-nál új csapattársát, Jenson Buttont, az olasz ugyanis – részben talán taktikai megfontolásból – úgy nyilatkozott, előző, jordanes csapattársát, Heinz-Harald Frentzent jobb pilótának tartja a britnél.
2001: Ralf Schumacher menedzsere, Willi Weber szerint lélektani szempontból a legjobb pillanatban érkezett kliense első F1-es nagydíjgyőzelme (Imolában tudott nyerni a fiatalabbik Schumi), ami önbizalmat adhat neki a Juan-Pablo Montoya ellen megvívandó házon belüli csatára a Williamsnél.
1998: Az Audi az F1-ben? Nem újkeletűek az erről szóló találgatások, hiszen már jó 17 évvel ezelőtt is olvashattunk hasonló pletykákról. Az Autosport számolt be róla, hogy a Volkswagen az Audi részlegével tervezi az F1-ben való debütálást, hogy ezen a téren is konkuráljanak a másik két nagy német autógyárral, a Mercedesszel és aBMW-vel.