DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Retro

F1-Archív: Végleg törölték a Belga Nagydíjat

Patrick Head és Rubens Barrichello mentegetőzik, Webber bevallja sérülését, Alonso magabiztos, Button alázza a mezőnyt, elhunyt a volt FIA-elnök - ezek voltak az elmúlt 20 év hírei március 28-án.

2014: A Red Bull újfent az FIA-hoz fordult annak érdekében, hogy tisztázzák az üzemanyag-áramlást ellenőrző szenzort érintő kérdéseket. Azok után, hogy Daniel Ricciardót kizárták az Ausztrál Nagydíjról, a sepangi szabadedzéseken is elromlott a szenzor, ezért Christian Horner úgy nyilatkozott, hogy mindenképp változást szeretnének annak érdekében, hogy elkerüljék a további büntetéseket.

2013: Sebastian Vettel bocsánatot kért azért, amiért a Malajziai Nagydíjon figyelmen kívül hagyta a csapat utasítását arra nézve, hogy ne előzze meg Mark Webbert a futam záró szakaszában. A háromszoros világbajnok személyesen kereste fel a Red Bull milton keynes-i gyárát, ahol a csapat összes tagja előtt tett bűnvallást.



2012: Eddie Jordant a Brit Birodalom Érdemrendjével tüntették ki a motorsportban tett szolgálataiért – saját néven futó csapata 250 nagydíjon állt rajthoz 1991 és 2005 között, mely alatt számtalan emlékezetes pillanatot szerzett a sportág rajongóinak, négy győzelme mellett.

2011: A Pirellinél úgy látják, hogy saját magukat is meglepték visszatérésükkel. Mindez annak a fényében nyert értelmet, hogy a holtszezonban mindenki sokkal gyorsabb kopásra számított, ami egy szerencsejátékká tette volna a versenyeket, de a szolidan alakuló évadnyitó ennek ellenkezőjéről árulkodott.

2010: Zseniális küzdelmet hozott az Ausztrál Nagydíj, melyet a változatos időjárásban pazar gumistratégiával operáló címvédő, Jenson Button nyert meg, először a McLaren volánja mögött. A brit ellenfelei többségénél hamarabb váltott száraz gumikra a sok helyen még nedves pályán, igaz, győzelmében közrejátszott az is, hogy Sebastian Vettel futam közepén kicsúszott az élről. A második helyre a szintén fantasztikus teljesítményt mutató Robert Kubica állhatott fel a Renault-val, míg a harmadik hely Felipe Massáé lett.

2009: Sokkoló, de várható eredménnyel zárult az évadnyitó Ausztrál Nagydíj időmérő edzése: A Brawn GP párosa, Jenson Button és Rubens Barrichello sajátította ki az első sort a vasárnapi versenyre. Nagy csalódás volt a McLaren teljesítménye: Heikki Kovalainen a 14., Lewis Hamilton a 15. helyen végzett.

2008: Elhunyt Jean-Marie Balestre, a FISA korábbi elnöke, aki 1979 és 1991 között töltötte be ezt a pozíciót. Emellett ott volt a Francia Autósport Szövetség, az FFSA alapítói között is, melynek első elnöke lett 1973-ban. Legemlékezetesebb momentumai a majdnem a sportág kettészakadásához vezető FISA-FOCA-háború a nyolcvanas évek közepén, valamint részrehajlása voltak Alain Prost és Ayrton Senna csatározásaiban.

2007: Egyre több helyről erősítik meg, hogy hamarosan Szingapúr is beszáll az F1-be, de Malajziában úgy gondolják, hogy ezzel nem egy rivális helyszínt kapnak maguk mellé, annak ellenére, hogy a pályák közel lennének egymáshoz, ráadásul a városállam a sportág történetének első villanyfényes versenyét akarja megrendezni.

2006: Fernando Alonso eddig egy győzelmet, és egy második helyet tudhat magáénak a bajnokságban, és magabiztos afelől, hogy meg tudja védeni 2005-ben szerzett világbajnoki címét. „Nem érzek nyomást. Azután hogy tavaly nyerni tudtam, már aggodalom nélkül tudok koncentrálni a győzelmekre és a világbajnoki címre” – nyilatkozta a 24 éves hispán.

2005: Mark Webber bevallotta, hogy majdnem kihagyta az évadnyitó Ausztrál Nagydíjat korábbi bordasérülése miatt. A Williams pilótája rossz üléshelyzet miatt volt kénytelen nagyobb figyelmet fordítani fizioterapeutája intelmeire, valamint csak beinjekciózva tudott teljesíteni az évad első két nagydíján.

2003: Helyi támogatók erőfeszítései ellenére nem tér vissza a naptárba a Belga Nagydíj – határozott egy Verviers-i bíróság. Korábban azért törölték a nagy múltú versenyt, mert a Nemzetközi Automobil Szövetség nem tudott megegyezni a belga kormánnyal a dohányreklámokkal kapcsolatban. A helyi üzletemberek azzal érveltek, hogy az FIA-nak nincs joga ahhoz, hogy közbelépjen a csapatok és a kormány diskurzusába.

2002: „Ha megépítik a pályát, megpróbálom berakni a versenynaptárba” – ezek a szavak Bernie Ecclestone száját hagyták el a tervezett Török Nagydíjjal kapcsolatban, majd hozzátette, nem lát rá okot, hogy miért ne rendezne futamot Isztambulban.

2001: Rubens Barrichello szerint a sajtó félreértelmezte szavait, melyeket a Maláj Nagydíj után mondott. Akkor úgy nyilatkozott, hogy Michael Schumacher manővere a futam után „szomorú volt”, de utána sietett hozzátenni, hogy semmilyen problémája sincs csapattársával. „Már Malajziában beszéltem vele, aztán telefonon is. A sajtó csak felfújta az egészet.”

2000: Bernie Ecclestone nem szándékozik lelépni a sportág éléről, és úgy nyilatkozik, hogy csak akkor teszi azt meg, ha egy koporsóban kell őt kivinni a paddockból. Az F1 69 éves irányítóját még azt sem tántorítja el, hogy fél évvel ezelőtt szívműtéten esett át.

1996: Patrick Head elutasítja azokaz a vádakat, hogy Ayrton Senna halálos balesetét az FW16-os törött kormányrúdja okozta volna, és az autóból származó adatokra támaszkodva azt állítja, hogy a kérdéses kormánymű működött a végzetes becsapódás pillanatában.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: