Most épp Jacques Villeneuve memóriájának szelektív voltára derül fény, de ugyanő egy pole-pozíciót is szerzett ezen a napon, 1997-es világbajnok évében. Lássuk, mi minden történt március 8-án az előző évek F1-ében!
2014: Kevin Magnussen és Valtteri Bottas is abban bízik, hogy az új szabályoknak köszönhetően a jövőben több függ múlni a pilótán, és a versenyzői kvalitások nagyobb befolyással lesznek a versenyek végeredményének kialakulásában, mint a korábbi években.
2013: Valtteri Bottas úgy nyilatkozik, szerencsésnek érzi magát, hogy a tehetsége önmagában is elegendő volt ahhoz, hogy eljusson az F1-be, és bizonyítási lehetőséget kapjon ott.
2012: Michael Schumacher a Mercedes téli teszteken látott biztató formája és pozitív részeredményei ellenére nem bízza el magát, és az előző idényből tanulva nagyon óvatosan fogalmaz saját esélyeit illetően.
2011: Mark Webber (Red Bull) zárta az élen az utolsó, barcelonai kollektív szezon előtti teszt első napját, megelőzve Jenson Buttont (McLaren) és Vitalij Petrovot (Lotus). Ugyanezen a napon az ausztrál úgy nyilatkozik, reméli, véget érnek azok a szóbeszédek, amelyek feszültséget vélnek felfedezni közte és csapattársa, Sebastian Vettel között. Hohó, Mark, ez még csak a kezdet!
2010: Az FIA elnapolta a Bahreini Nagydíjig a McLaren hátsó szárnyának vizsgálatát, melynek szabályosságát korábban a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner vitatta.
2008: Bernie Ecclestone úgy fogalmazott, nem valószínű, hogy meghosszabbítja az Ausztrál Nagydíj 2010-ben lejáró szerződését, mivel a szervezők nem hajlandóak éjszakai futamot rendezni, holott neki ez az óhaja.
2007: Giedo van der Garde az F1-es szuperlicenszére vár, ő lesz a Spyker harmadikszámú versenyzője.
2006: Fernando Alonso (Renault) szerint Michael Schumacher (Ferrari) és Jenson Button (Honda) lesz a két fő ellenfele a vb-címért megvívandó harcban. A spanyol a Honda erejét rosszul mérte fel ezúttal, és csak Schumacher tudott méltó kihívója lenni abban az évben.
2005: A Ferrari az eheti jerezi teszt után fog dönteni arról, mikor veti be először élesben új, 2015-ös versenygépét, miután ezt a szezont még az előző évi modellel kezdték meg.
2004: Rubens Barrichello (Ferrari) úgy érzi, ebben az évben lesz a legnagyobb esélye arra, hogy csapattársát, Michael Schumachert legyőzve megszerezze a vb-címet. A brazil tévedett, ebben az évben sem termett neki túl sok babér a német mellett.
2003: Michael Schumacher (Ferrari) nyerte az Ausztrál Nagydíj időmérő edzését, megelőzve csapattársát, Rubens Barrichellót és Juan-Pablo Montoyát (BMW-Williams). A legnagyobb feltűnést azonban Heinz-Harald Frentzen keltette azzal, hogy a rajtrács 4. helyére hozta be a Sauber-Petronast.
2002: A Ferrari tesztpilótája, Luca Badoer új pályacsúcsot fut Mugellóban az F2002-es kódjelű modellel.
2001: Ricardo Zonta (Jordan-Honda) futotta a leggyorsabb időt az esőtől áztatott Silverstone-ban, az ottani teszt második napján. Mark Webber (Benetton-Renault) lett mögötte a második, míg Marc Gené (Williams-BMW) a harmadik.
2000: Jacques Villeneuve biztos benne, hogy csapata, a BAR-Honda tündökölni fog ebben az évben, de ha mégsem, akkor jajj nekik, mert még egy gyengén sikerült szezont ő nem fog elnézni nekik. Mindebben az a szép, hogy éppen ma, 15 évvel hajdani nyilatkozata után találta azt mondani ugyanő, hogy ő sohasem szidta csapatát, bármilyen gyenge autót tettek alá, nem úgy, mint Fernando Alonso. Cavinton, kedves Jacques, Cavinton!
1998: A nap, amikor a McLaren lekörözte a teljes mezőnyt! Az Ausztrál Nagydíjat Mik Hakkinen nyerte, 7 tizedmásodperccel csapattársa, David Coulthard előtt, míg a 3. helyezett Heinz-Harald Frentzen (Williams) már kört kapott.
1997: Jacques Villeneuve szerezte meg az év első pole-pozícióját. Más kérdés, hogy másnap, rögtön az Ausztrál Nagydíj első körében balesetbe keveredett és kiesett, de ennek ellenére az év végén ő ünnepelhetett világbajnoki címet.
1996: Damon Hill nyerte az Ausztrál Nagydíj első szabadedzését, megelőzve williamses csapattársát, Jacques Villeneuve-öt. A brit később meg se állt a vb-címig.