DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Rali

Motiváltan készül Ózdra Vincze Ferenc

A Korda Racing versenyzője szerint sikerült megoldani egy éve eleje óta fennálló beállításbeli problémát, így még magabiztosabban várhatja a hétvégi Ózd Ralit. Szerinte a királdi körgyors dönthet és Sátán is próbál javulni korábbi önmagához képest.

A bajnokság második helyén töltötte a hosszúra nyúlt bajnoki szünetet Vincze Ferenc és Németh Gergely, akik a Korda Racing Skoda Fabia R5-ösével talán még közelebbi barátságba kerülhetnek a hátralévő két versenyen. A pilótával az Ózd Ralit megelőző tesztje után beszélgettünk.

„Régen ültünk már az autóban aszfalton, kellett ez a teszt, ráadásul végre megoldódott egy év eleje óta fennálló problémánk. Folyamatosan volt egy bizonyos alulkormányozottság az autóban, amivel én nem tudtam 100%-osan gyorsan menni és eddig nem tudtam teljességgel az én ízlésemre, az én vezetési stílusomra szabni. Most viszont úgy néz ki, hogy a csapattal ki tudtuk ezt küszöbölni és nagyon örülök annak, hogy újra igazán jól érzem magam az autóban aszfalton. Azt persze nem tudom, hogy időben ez mennyit jelent, ha jelent egyáltalán valamennyit, de érzésre mindenképpen előreléptünk. Egyébként nem is biztos, hogy a tempós ózdi pályákon tudjuk ezt igazán kamatoztatni, talán inkább majd a Zemplénben jelenthet ez nekünk előnyt” – magyarázta a Formula.hu-nak Vincze Ferenc.

A pilóta tavaly nem indult Ózdon, hiszen a teljes szezont kihagyta, de ettől függetlenül mindhárom hétvégi pályát jól ismeri. 

„Tavaly kimaradt nekem ez a futam, így nem olyan frissek az élmények, hogy hogyan is kellene elfordulni ezekben a kanyarokban, de tényleg jól ismerem mindegyik pályát és ezek igazából az ország legismertebb szakaszai közé tartoznak – sőt Zabart kivéve még Ostberg is ment rajtuk tavaly. Szerintem nyomni kell majd végig, kevés lesz a szakasz, rövid lesz a verseny, mindenhol jól kell menni. Sátán mondjuk nem feltétlenül szokott ez nekem összejönni, ott régebben már a Mitsubishivel is kijött ez, talán azokban a nagyon tempós kanyarokban én nem mertem úgy átmenni, ahogy kellett volna, most próbálok egy kicsit változtatni ezen. Viszont szerintem nem ez lesz a döntő és nem is a Domaháza, én úgy gondolom, hogy ezeken csak kis különbségeket lehet kialakítani. A királdi körgyors viszont minden évben vízválasztó, a vége tempós, a közepe technikás, hosszú is, van rajta minden. Az általában jól szokott sikerülni, talán most az autónak is feküdni fog, de azt is mindenki annyira ismeri, hogy nüanszok dönthetnek majd” – részletezte a futam finomságait Vincze.

vincze2



A Korda Racing versenyzőpárosa jelenleg a második helyen áll a bajnokságban, van még esélye a bajnoki címre, de Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt sincs még messze – ezzel együtt Feri nem szeretne most extra kockázatot vállalni egy esetleges győzelem érdekében, hiszen a szezonzárón szerzett pontok többet érhetnek majd.

„Igen, talán a Zemplén fontosabb lesz, mert az a másfélszeres szorzójú futam, de persze itt Ózdon is az a cél, hogy nyerjünk, hiszen egy versenyző mindenhova úgy megy, hogy győzni szeretne. Reálisan nézve azért inkább azt mondom, hogy a dobogóra lehet esélyünk, de most még erősebb lesz a mezőny, hiszen Csomós Mixi is jön, aki sok tapasztalatot gyűjtött idén az Európa-bajnokságon és látjuk, hogy milyen jó tempót diktál ott is, biztos, hogy ő is beleszól majd az élen zajló csatába. Én a magam részéről túl sok kockázatot nem szeretnék vállalni, a saját tempómat szeretném autózni, afelett nem rizikóznék.”

Az egynapos, rövid (alig több, mint 100 kilométeres) verseny nem fekszik igazán Vinczének a pénteki prológgal együtt, de mindenki számára ugyanez lesz a feladat.

„Ez a lebonyolítás most nem a kedvencem amiatt, hogy nagyon későn lesz pénteken a prológ – messzire kell elmennünk a szállásra, későn érünk oda, aztán nagyon korán kell felkelni másnap. Hosszú és megterhelő nap lesz a szombati, nagyon koncentrálni kell minden kanyarra, jobb lenne, ha tudnánk előtte pihenni, de most ezt kell megoldania mindenkinek, máskor is volt már ilyenre példa. Én a magam részéről jobban szeretem a hosszabb, nyugodtabb, kétnapos versenyeket.” 

vincze

A bajnokság hajrájához érve azt is érdemes összegezni, hogy eddig mennyire sikerült teljesíteni az elvárásokat: öt futamból öt második hely és két megnyert power stage a Vincze – Németh páros mérlege. 

„Eddig elégedett vagyok. A tavalyi szezont kihagytuk, de összességében most mégis előrébb léptünk, hiszen öt versenyből négyszer is mi végeztünk a legjobb helyen a magyarok közül, ami azért nem rossz. Itt van egy ilyen szintű pilóta, mint Ostberg, akitől kilométerenként átlagosan nagyjából egy tizedmásodpercre vagyunk, szerintem ez nem szégyen, sőt örülök neki. Az év elején nagyobb lemaradást vártam hozzá képest, szóval ezzel így ki vagyok békülve, nüanszokon múlik a dolog: a tehetsége, a rutinja, a megtett versenykilométere is több, egy kicsit mindenben jobb, ezért áll ő az élen. Persze mindig az a cél, hogy megszorítsuk vagy akár le is győzzük, hiszen egy versenyző számára csak az lehet a motiváció, hogy az aktuális legjobbat valahogy elkapja és felnőjön a szintjére. A nyilatkozatát köszönöm szépen, nagyon jól esett olvasni, hogy egy ilyen profi világsztár úgy gondolja, hogy nemzetközi szinten is meg tudnánk állni a helyünket” – utalt Vincze arra, hogy nemrég Mads Ostberg a Formula.hu-nak adott interjújában rendkívül elismerően beszélt róla.

Ami pedig a folytatást illeti:

„Terveztünk ERC-futamot is idénre, de végül a magyar bajnokságra koncentráltunk, most ez a prioritás. Talán év végén elindulhatunk a Szilveszter Ralin, de a csapattal átbeszéljük majd a folytatást a Zemplén után.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: