Forró időjárást ígértek a meteorológusok, és ez nem is volt másképp az 54. Mecsek Ralin, június utolsó hétvégéjén. A Historic Európa-bajnoki mezőnnyel kiegészült magyar bajnoki futam a klasszikus, aszfaltos pályáival várta az indulókat. Péntek este egy gyorsaságit kellett teljesíteni, hogy aztán a szombati kánikulában kilenc szakasz után kialakuljon a végső sorrend.
A Tagai Racing Technology csapata által felkészített Citroën C3 Rally2 versenyautójával Mads Østberg és Torstein Eriksen egy sikeres teszt után érkezett a futamra, ahol viharos idő fogadta a párosokat pénteken. A villámlások és a vakuk villogása mellett nehéz volt úton tartani az autót a csúszós pécsváradi nyitó szakaszon. A legjobb időt futotta a norvég duó.
Szombaton is végig dominálva versenyzett a Citroën Rally Team Hungary párosa, a vezetést egyszer sem átadva másnak. A pilóta minden gyorsasági szakasz végén mosolygott, és minden alkalommal elmondta, mennyire tetszenek neki ezek az igazi rallypályák, a technikás részektől a tempós, lobogós szakaszokig.
„Nem volt könnyű!” – mondta Mads a céldobogó előtt. „A magyar pilóták nagyon erős ellenfelek, biztos vagyok benne, hogy a világbajnokságon is jól helyt állnának. Jó küzdelmeket vívtunk, a legjobbat kellett kihoznunk magunkból a győzelemért.”
Amikor a futamról és a környezetről kérdezték, akkor is csak jókat tudott mondani a WRC2 regnáló bajnoka: „Nagyon szép város Pécs, mosolyognak az emberek. A gyorsaságik is igazán lenyűgöztek, technikás, jó vonalvezetésű szakaszok. Jó érzés volt ennyi néző előtt versenyezni. Köszönjük mindenkinek, aki itt volt és kilátogatott a versenyre!”
A magyar bajnokság következő futama a július közepén megrendezendő Székesfehérvár – Veszprém Rali lesz, ahol nem tud indulni a Citroën Rally Team Hungary egysége: „Sajnos egy időben lesz a következő észt WRC2 futamunkkal, így augusztus végén a Vértes Rally lesz, amikor legközelebb újra Magyarországon versenyezhetünk.”
A Mecsek Rali végeredménye:
1. | Mads Østberg - Torstein Eriksen | Citroën Rally Team Hungary | Citroën C3 Rally2 | 1:12:07.1 |
2. | Hadik András - Kertész Krisztián | Dynamic Rally Team SE | Ford Fiesta R5 MkII | +33.6 |
3. | Grzegorz Grzyb – Adrian Sadowski | Topp-Cars Rally Team | Skoda Fabia R5 Evo2 | +38.2 |
4. | Velenczei Ádám – Bacigal Igor | Gulf Racing Hungary | Skoda Fabia R5 Evo2 | +1:38.3 |
5. | Klausz Kristóf – Csányi Botond | Klaus Motorsport | Skoda Fabia R5 Evo | +2:35.7 |