DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Rali

Velenczeiék egy lépéssel közelebb az év végi dobogóhoz

Extrém nehéz versenyen sikerült a negyedik helyet megszereznie a Velenczei-Zsiros párosnak az 53. Mecsek Ralin. Hatalmas eső esett a futam előtt a térségben, a saras pályák megtizedelték a mezőnyt. A Citroen Rally Team Hungary versenyzői szakaszgyőzelmek és egy defekt után megerősítették pozíciójukat ezzel az eredménnyel a bajnoki tabellán.

Elégedetten fejezte be a bajnokság hatodik futamát a Velenczei Ádám – Zsiros Gábor alkotta egység. A Mecsek pályái önmagában is nagy kihívást jelentenek, de az időjárás még inkább megnehezítette a futamra nevezett párosok dolgát.

DuEn_MecsekRallye2019_csn_v02_resize



A program szerint szerdán és csütörtökön zajlottak a pályabejárások. Csütörtökön az előrejelzésekhez képest jóval nagyobb és hosszan tartóbb eső áztatta szét teljesen a pályákat. Az éjszakába nyúló prológra is a zord idő miatt a szokásosnál kevesebb néző látogatott el.

Pénteken kezdődtek az igazi gyorsasági szakaszok. Az eső ugyan már elállt, de a szűk erdei részeken minden kanyar saras, felhordásossá vált. Mivel a Historic EB mezőnye rajtolt először, így a Rallye1 párosait már igazi kihívások fogadták a levágások miatt folyamatosan romló szakaszokon. Három különböző gyorsra nagyon nehéz volt megfelelő gumit választani. A TRT és a PIRELLI szakemberei is sokat segítettek a legjobb döntést meghozni.

DuEn_MecsekRallye2019_1228_resize

„Merészen választottunk gumit. Az első gyorsasági nagyon nagy kihívás volt és sikerült a leggyorsabb időt autóznunk rajta.” – kezdi a beszámolóját Velenczei Ádám. „A második volt a verseny legnehezebb szakasza. Ott szinte mindenki defektet kapott, mi is. Tudtam, hogy van ott belül egy betontuskó, de annyira csúszott az út, nem bírtuk mi sem kikerülni. Nem álltunk meg kereket cserélni, próbáltam a defektes abronccsal a lehető leggyorsabban lejönni a gyorsaságiról. Utólag bebizonyosodott, hogy jó döntést hoztunk, hiszen egy perccel rosszabb időt mentünk így, de ha megállunk kicserélni a kereket, akkor még nagyobb hátrányba kerülünk.”

A következő, klasszikus pályán is a leggyorsabb időt autózták a fiúk. „A defektnél elúszott, hogy tudjunk az első helyért harcolni. Igazából innentől kezdve már próbáltunk úgy autózni, hogy ne kerüljünk rumliba, ne legyen semmi gondunk. Az látszik: már tudunk az első helyért harcolni! Hat közös verseny után ez mindenképp pozitívum és remélhetőleg ez a jövőben még inkább így lesz!”

DuEn_MecsekRallye2019_csn_v30_resize

Másnapra felszáradtak a pályák, a mezőnyben mindenki próbálta a pozícióját tartani. A Citroen Rally Team Hungary csapata a defekt okozta hátrány ellenére is ott tudott lenni az élmezőnyben és újra az első ötben végzett a Citroen C3 R5.

„Tiszta napunk volt szombaton. Egyszer Alsómocsoládon megforogtunk, de nem lett gondunk. A verseny végén negyedikek lettünk, az utolsó szakaszon, amikért plussz pontok járnak, ott harmadikak. Ez azt eredményezi, hogy közelebb vagyunk ahhoz, hogy meglegyen az év végi dobogós helyezés.” – összegezte a hétvégét Ádám.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: