Negyedik helyen állt a negyedik futam előtt az ORB abszolút értékelésében a Velenczei – Zsiros duó. Aszfalton már gyorsasági szakaszgyőzelmekkel is bizonyította a páros, hogy jó szeme van a Citroen hazai forgalmazójának, hogy számukra biztosította a lehetőséget, hogy a topkategóriát képviselő Citroen C3 R5 versenyautóval gyűjthessék a bajnoki pontokat. Következett az idei egyetlen murvás verseny, ahol a Tagai Racing Technology jóvoltából a legújabb fejlesztésű lengéscsillapítókkal tudtak rajthoz állni.
Egy hosszabb teszt előzte meg a futamot, ahol próbálta a csapat a lehető legjobb beállításokat megtalálni, ami alkalmas lesz a veszprémi pályákon a tempós versenyzéshez.
„Az első kört elóvatoskodtam, ott viszonylag sokat kaptunk a többiektől” – vallja be őszintén a pilóta.
A rali csapatmunka! A navigátornak nem elég a kanyarokat a kellő időben bediktálnia, egy kicsit pszichiáterként is kell szerepelnie. „Éreztem, hogy fontos Ádinak a biztatásom és már az itiner íráskor is sok esetben hagyatkozott az én tapasztalatomra, hiszen sokszor versenyeztem már ezeken a pályákon navigátorként és pilótaként is.” – meséli az élményeket a navigátor, Zsiros Gábor. „Az első kör után kicsit elszontyolodott, hiszen nem jöttek úgy az eredmények, ahogy aszfalton már ott tudunk lenni a legjobbak között. A szervizben aztán a csapat felrázta és a második körben már elhitte, ha harciasan közlekedünk, akkor előrébb jutunk. Az autó tudja, Ő tudja, én tudom, akkor ennek jónak kell lennie. Hallgatott rám, bízott bennem és megcsinálta, amiket mondtam.”
A bizalom a technikában és a versenyzőtársban. Mindkettő nagyon fontos! „A második körre felszívtuk magunkat és közelebb kerültünk az élmezőnyhöz. Nagyon jó volt, minden méterét élveztük.” –emlékszik vissza a futam második részére Ádám. „Az utolsó kör kalandosra sikerült: már a 8.szakasz rajtjában elkezdett esni az eső, ami még nem lett volna gond, jó tempóban tudtunk haladni egészen a pálya kétharmadáig, ahol megállt az ablaktörlőnk. Intenzív esőben kellett ezt és a záró gyorsaságit is befejeznünk, ablaktörlő nélkül.”
Talán amiatt is, hogy nem látták rendesen az utat, a híres ’nagyugratón’ teligázon repültek át, az ott lévő fotósok nagy örömére. Szerencsére a technika kibírta ezt is, ahogy az egész versenyt is. Bár a versenyzőpáros számolt azzal, hogy ezeken a defektveszélyes pályákon előfordulhat, hogy valamelyik abroncs hamarabb elfárad a kelleténél, de szerencsére ezt is megúszták, a Pirelli gumik ismét jól vizsgáztak!
„Első murvás versenyünkön bent voltunk az első ötben.” – összegzi a futamot Velenczei Ádám. „Sok murvamenő is indult ezen a futamon, akik a bajnokság más futamain nem indulnak. Köszönöm Gabinak és a teljes csapatnak az egész hétvégi munkát. Kánikulában, porban, majd esőben, sárban kellett dolgozniuk! Köszönjük!”
A bajnokságban továbbra is a negyedik helyen áll a Citroen Rally Team Hungary csapata. A következő verseny az Ózd – Salgó Rali, amit hazai futamnak tekint a szécsényi születésű pilóta.
A bajnokság állása a negyedik futam, a Veszprém Rallye után:
1. Vincze Ferenc – Igor Bacigál (Skoda Fabia R5) 111 pont
2. Balogh János – Holczer Dániel (Skoda Fabia R5) 78 pont
3. Turán Frigyes – Bagaméri László (Ford Fiesta R5) 74 pont
4. Velenczei Ádám – Zsiros Gábor (Citroen C3 R5) 63 pont
5. Hadik András – Kertész Krisztián (Ford Fiesta R5) 58 pont