Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. szeptember 16. hétfő
Rali

Murván folytatódik a Citroen Rally Team Hungary bajnoki programja

Egy fiatal csapat életében mindig új feladatokat kell megoldani. A Citroen Rally Team Hungary versenyzőpárosának most a murva lesz az újdonság. A Citroen C3 R5 a legújabb fejlesztésű gátlókkal érkezik a veszprémi megmérettetésre. Velenczei Ádám és Zsiros Gábor egy hosszabb teszten van túl, ami után mindketten bizakodóan nyilatkoztak: még sosem ültek ennyire kezelhető versenyautóban! Remélhetőleg hasonlóan vidáman adnak interjút majd a futam után is!

Három versenyhétvégét követően a negyedik helyen áll az ORB abszolút értékelésében a Citroen Rally Team Hungary egysége. Aszfalton már bizonyítottan ütőképes a Velenczei Ádám – Zsiros Gábor – Citroen C3 R5 trió, de most a bajnokság egyetlen murvás versenyén, a Veszprém Ralin kell megmutatniuk, mire is képesek együtt.

DuEn_CitroenC3R5_murva_teszt_116_resize

A futamok közötti szünetekben is van programja a csapatnak, hiszen a Citroen június 29-én a Kincsem Parkban ünnepelte 100. évfordulóját. Velenczei Ádám és Zsiros Gábor egy Citroën C5 Aircross-szal vett részt a száz évnyi Citroen parádés felvonulásán. A lóversenypályán ők adták át a díjat a Citroen Celeb Derby győztesének, Urbán Flóriánnak, egykori válogatott labdarúgónak.

A centenáriumi ünnep után egy hosszabb teszt várt a fiúkra. A porban, kánikulában tartott teszt végén egyikőjük sem panaszkodott: „Nem a szívem csücske a murva.” - kezdte a pilóta. „A korábbi murvás versenyeim az előző években sorra nem úgy sikerültek, ahogy terveztük. Most egy hosszabb teszten vagyunk túl, sikerült 80-90 kilométert menni a Citroennel murván és teljesen máshogy állok ehhez a futamhoz! Folyamatosan gyorsultunk az autóval, ahogy sikerült egyre jobb beállításokat találnunk Tagai Tamással. Sokkal kezelhetőbb, mint a korábbi autóm, amivel tavaly mentem. Sokkal bizakodóbb vagyok, mint az előző években!”

A tapasztalt navigátor, Zsiros Gábor is hasonlóan összegezte a tesztet: „Az autóról úgy hallottuk előzetesen, hogy murván még kezelhetőbb, mint aszfalton. Ezt a teszten be is bizonyította! Ádám nagyon hamar ráérzett és annak ellenére, hogy viszonylag kevés kilométert ment még murván, bizakodásra ad okot, ahogy a C3 R5-öt kezelte.”

DuEn_CitroenC3R5_murva_teszt_039_resize

A Veszprém Rali híres az autógyilkos pályáiról. A klasszikus szakaszok, kislődi és várpalotai gyorsasági mellett a programban szerepelnek igazi lőterek is, ahol a futam előtt pár nappal még éleslövészetet tartanak nemzetközi katonai egységek.

Velenczei Ádám tudja, hogy nehéz verseny előtt állnak: „A pályák nagyon kemények lesznek. Várhatóan a második körre már nagyon sok követ fog kiforgatni a mezőny, figyelni kell, hogy elkerüljük a defektet, ami eldöntené mindenkinek a dobogós reményeit. Próbálunk ésszel menni majd! Ésszel és gyorsan!”

A program rövid, de sűrű a hétvégén: pénteken és szombat délelőtt pályabejárás, szombat délután kvalifikációs szakaszt kell teljesíteni, aminek a végeredménye alapján dől el, hogy milyen rajtsorrendben autózik a mezőny eleje a vasárnapi szakaszokon. Azt követően 9 gyors, 125 gyorsasági kilométer után vasárnap este céldobogó a Veszprém Aréna mellett, ahol a szervizpark is helyet kap a hétvégére.

A bajnokság állása három futam után, a Veszprém Rali előtt:

1. Vincze Ferenc – Igor Bacigál (Skoda Fabia R5) 111 pont

2. Balogh János – Holczer Dániel (Skoda Fabia R5) 57 pont

3. Turán Frigyes – Bagaméri László (Ford Fiesta R5) 55 pont

4. Velenczei Ádám – Zsiros Gábor (Citroen C3 R5) 52 pont

5. Hadik András – Kertész Krisztián (Ford Fiesta R5) 35 pont


Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?