A Skoda Rally Team Hungária kettőse tét nélküli, örömautózásra készült a jubileumi 50. Mecsek Rallin, és az is lett belőle. Az 1999-es fejlesztésű, már-már matuzsálemnek számító Skoda Octavia WRC-vel a bajnok párosnak nem voltak vérmes reményei, már ami a jó helyezést illeti, azt azonban tudták, az élmény mindenért kárpótolni fogja őket.
- Ezen a hétvégén tökéletes bizonyosságot kaptunk arról, hogy az elmúlt tizenöt esztendő nem múlt el nyomtalanul a Skoda Motorsport háza táján. – folytatta Herczig Norbert. – A Skoda Octavia WRC durrogott, csattogott, csúszkált, és itt-ott keresztbe ment, egyszóval fantasztikus élmény volt, de nyilván ezek az autók már csak a sokat látott, tiszteletreméltó, de meglassult nagyszülei a mai Skoda Fabia R5-ösöknek. Tény, hogy egy ilyen régi fejlesztésű WRC a mai élmezőnyben különlegességnek számít, és a vele járó retro feeling zseniális volt, de az is tény, hogy ezzel a versenyautóval ma már nem lehet igazán jó időket autózni. Természetesen ezt tudtuk, és kifejezetten örültünk is neki, hogy ezúttal csak a nosztalgia felemelő élményéért autózunk és nem kell ádáz csatát vívnunk a másodpercekért. Persze azt nem tagadom, hogy gyakran rápillantottunk a részeredményekre, hiszen a sportoló mivoltunkat nem tudjuk megtagadni, de az elsődleges szempont ezen a hétvégén az volt, hogy jól érezzük magunkat.
Az 50. Mecsek Rali első napján látszott a nagy különbség a régmúlt technika és Norbi jelen rutinja között. Elmondása szerint a szűk, erdei szakaszokon ő már nem tudott kellő tempóban versenyezni, aminek egyfelől technikai oka volt, másrészt a pilóta sem találta a megfelelő ritmust. A viadal felénél a címvédő az abszolút értékelés kilencedik helyén álltak, több mint egy perccel lemaradva az éllovastól. Majd másnap megkezdték a felzárkózást. Három gyorsasági alatt három pozíciót léptek előre, és reális esélyük volt arra, hogy akár az ötödik pozíciót megcélozzák. De ezután elment a Skoda Octavia kormányszervója, így innentől nagy küzdelmet folytattak már azért is, hogy egyáltalán le tudják hozni az autót a gyorsasági szakaszról.
– A kormányszervó meghibásodása miatt ismét jelentős hátrányba kerültünk, de összességében így is nagyon szép teljesítménynek értékelem a nyolcadik helyezésünket. - beszélt a megtorpanásról Herczig Norbert. – Ezzel az eredménnyel számunkra le is zárult a 2016. esztendő. A pont előnyünk és az erre vonatkozó szabály ugyanis már nem teszi kötelezővé számunkra, hogy a szezonzárón elrajtoljunk. Éppen ezért fájó szívvel ugyan, de kihagyjuk az évadzáró ózdi versenyt.