Kiderült Kassa óta a versenyautó baja?
- Igen, nagy nehezen megtaláltuk az okát, hogy miért nem tudtunk versenyezni Kassán. A féltengelyszáron van egy biztosító karika, ami azt a célt szolgálja, hogy ne tudjon lecsúszni. Na, ennél a bizonyos karikánál letört a féltengely szára, és ki-be csúszkált a csuklóban. Ennek következménye, hogy hol volt hajtás, hol nem. Már mindent kicseréltünk a kocsin, mire megtaláltuk a hibát. Most újat kapott és időre el is készültünk a Mecsek Ralira, de attól függetlenül sajnálom, hogy azon a jó kis kassai gyorsokon csak annyit mehettünk. De ezen már nincs mit bánkódni, csak előre tekintünk.
Hogy néz ki az időtervetek, illetve mire számítotok hétvégén?
- Szerda, csütörtök, péntek pályabejárás. Aztán pedig pénteken délután már el is rajtolunk. Hét gyorson kell majd teljesítenünk, amibe úgy néz ki, jócskán beleszól majd az időjárás. Nehezítés, hogy az első nap utolsó három szakasza már éjszakai versenyzés lesz, amire értelemszerűen lámpasorral fogunk készülni. Benne van a pakliban, hogy lehetnek az erdőben bárki számára meglepetések, ami ráadásul nézők elől elzárt terület lesz. Én este amúgy talán jobban tudok koncentrálni, mint napközben. Ha egy jó pörgős versenyen vehetünk részt, akkor nem lesz gond, csak ne legyenek csúszások, mert azoktól csak elálmosodik az ember nappal is, nemhogy éjszaka.
Mikor jártatok utoljára a mecseki pályákon?
- Tavaly kimaradt, tehát akkor két éve. Sajnos akkor is kiestünk. Reméljük most jobban alakul a versenyünk. Sőt, van egy kis változás is a felállásban, mert Szabi nem ért rá, így keresnem kellett egy új navigátort. Szerencsére sikerült. A jobb egyben most Szegedi Máté fog ülni és diktálja a tempót. Nem újdonság számára a navigátori szerep, de valamilyen szinten össze kell rázódnunk, hogy egy jó futamot tudhassunk majd magunk mögött.
Vannak kedvenc szakaszok?
- Én igazából mindegyiket szeretem. Zobákon és Trefort-pusztán már versenyeztem. A Ranga László gyorsot nem igazából tudom, melyikre mondják, de talán az a szerpentines rész lehet. Majd kiderül. A második napi szakaszok, mint Camping, Árpádtető, Bakonya… is ismertek számomra. Ezeken a pályákon, mint minden autóversenyző, mi is nosztalgiázunk. Visszaemlékszünk a régi időkre, mikor még rengetegen álltunk rajthoz, éles csatákat vívtunk és nagyon sok nézőt, szurkolót ki tudtunk vonzani a pálya szélére.