DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 24. kedd
Rali

Nosztalgia a Mecsekben

Azt gondolnánk, hogy tegnap történt, pedig már tizenkét esztendeje. Az országos sportnapilap is öles címmel, és terjedelmes cikkben számolt be róla, hogy Herczig Norbert csatlakozott a királykategória mezőnyéhez.

2004-ben írt erről a sportsajtó, miszerint a 6. Duna Alba Rallye-n egy WRC-vel debütált az akkori csapat. Akkor egy Skoda Octavia WRC-vel a Herczig-Tóth páros rögtön az első versenyen az abszolút negyedik helyezést szerezte meg…

És miért kívánkozik az 50. Mecsek Rali felvezetéséhez mindez? Csupán azért, mert a 2015. és a 2016. év bajnok párosa jelentős időutazást tart néhány nap múlva.

srth-bajnok_2016-futam-11



A kassai futam után a Mecsekben ismét a „szokásos” Skoda R5-ben láthatunk viszont benneteket? - kérdeztük.

- Norbi először a Skoda R5-tel szeretett volna indulni Pécsett, bennem azonban megszületett a gondolat, hogy mi lenne, ha tartanánk egy kis múltidézést. – válaszolt a kérdésünkre Bacigál Igor, Norbi navigátora. – Kassát leszámítva – amikor előfutottunk – mindig csúcsra járatva, a nagy tét miatt kissé feszülten ültünk be az autóba, a pályákon pedig rengeteget kockáztattunk. Úgy gondoltam, itt az ideje, hogy egy kicsit felszabadultan, teher nélkül vágjunk neki az idei év utolsó „kalandjának”, méghozzá egy olyan autóval, amely annak idején sokaknak megdobogtatta a szívét.

A Skoda Rally Team Hungaria csapata által az 50. Mecsek Rallye-n használt technikájával kapcsolatban Bacigál Igor elmondta: a Skoda Octavia WRC 1999-es fejlesztésű, de már EVO III-as. A legendás járműből kettő is található a szervizcspatnál, mely a Rex Team lesz. A hírek szerint ez a Skoda az elmúlt években már nem volt folyamatosan csúcsra járatva, ezért a Skoda Rally Team Hungária csapatánál bíznak benne, hogy kibírja a hétvégi csatát. A múlt században gyártott királykategóriás versenyautó már lehet, hogy nem számít a legmodernebbnek, külsejét tekintve azonban új dizájnt kap és a Mecsek lankáin csodálatos aranyban pompázik majd.

- Az biztos, hogy a beírókban rápillantunk majd az eredményekre, de most közel sem ez lesz a legfontosabb - folytatta Bacigál Igor. -  A szervizben, az etapokon, és a gyorsasági szakaszokon is szeretnénk végig mosolyogni, jól érezni magunkat abban a mezőnyben, ahol az idei évben a leggyorsabbnak bizonyultunk. Szerencsére versenykörülmények között nekem is megadatott már, hogy WRC-ben üljek. Subaruban és Skoda Fabia-ban is navigáltam már, illetve annak idején különböző teszteken gyakorlatilag valamennyit kipróbálhattam, ezért kíváncsian várom az 50. Mecsek Ralit is. Sőt, a Skoda Octavia gépkönyvébe is bele szeretnék pillantani, mert kíváncsi vagyok, hogy előttünk, milyen nagy nevek versenyeztek ezzel az autóval. A játék kedvéért egyébként érdemes lesz majd néhány szempontból összehasonlítanunk az R5-össel. Már most úgy gondolom, a WRC bikaerős, mi mégis lassabbak leszünk a mai kor legújabb fejlesztésű versenyautóinál. Kilóban gyakorlatilag egyformák, a Skoda WRC mégsem úgy fordul, mint egy R5, viszont jobban gyorsul. Biztos vagyok benne, hogy mind nekünk, mind azoknak a partnereinknek, vendégeinknek, akik ezen a hétvégén meglátogatnak bennünket, maradandó élményben lesz részük.

Az 50. Mecsek Rali pénteken délután fél háromkor Pécs belvárosában kezdődik a rajtceremóniával, majd még aznap hét gyorsasági vár a mezőnyre, ezt követően szombaton hat szakasszal folytatódik a jubileumi verseny, melynek a végén a legjobbakat a Széchenyi téren, este fél héttől köszöntik majd.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: