DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 4. hétfő
Rali

Készülődés a bajnokság utolsó versenyére

A bajnoki szezon utolsó versenyére készül Sajtós Dénes és a csapat másik versenyzője Kiss György is. Déneséknek kényszerből kimaradt a Salgó 2016 a Grepton Kupáért verseny, míg Gyuri turbó problémák miatt zárt rossz hétvégét.

Év közbeni kategória váltás miatt jelenleg tesztüzemben versenyez Kiss György és a drag Civic. Eddig két versenyen vett részt az új motor, de mindkettőn a felbukkanó apró problémák orvoslása volt a fő jellemző. Igaz a szeptember közepén rendezett hungaroringi versenyen összejött egy kategória harmadik helyezés, ám a pilóta ezzel nem tud megelégedni.

sajtos-2016-szeptember-3-7



„Az Extreme Technical Weekend előtti napon készült el az új turbós motorunk, amit nem tudtunk a padon végig programozni csak 0,8 báros nyomásig, így kb. 500 lóerős lett. A hungaroringi pálya sosem a jó tapadásról volt híres, ezért egy harmadik hellyel kellett, hogy beérjem” – kezdte a beszélgetést Kiss György.

A verseny utáni időszak a hibák javításával tel, majd Gyuri úgy döntött minden lehetőséget ki kell használni, ezért részt vett a Végső összecsapáson is, ahol pár menet után inkább a haza utat választotta.

„Tökölön hármat mentem, de befüstölt a turbó és nem vártam meg a döntőt, inkább haza jöttem. Október első hétvégéjén rendezik a szezon utolsó versenyét, ahová nagyon készülök. A végcélom 2,5 báros turbó nyomás melletti 800 lóerő elérése, amivel remélhetőleg a dobogó legtetejét el tudom majd érni” – zárta a beszélgetést Gyuri.

sajtos-2016-szeptember-3-2

A csapat másik versenyzője Sajtós Dénes a 2016-os Salgóra készülve egy teszten vett részt, ami sajnos átalakította a csapat terveit. „Négy kört tudunk menni a teszten, amikor meghallottuk, hogy becsörren a vezérműlánc. Itt befejeztük a gyakorlást és hazamentünk, hogy kiderüljön mekkora a probléma. A motor szét is lett szedve, de sajnos nem érkezett meg minden alkatrész időben, így a Salgót ki kellett vennünk az idei programjaink közül” – értékelte a tesztet Szilágyi Tamás, a csapat koordinátora.

Mivel a Salgó kimaradt és van még idő az Ózd Rallyig, ezért a srácok egy új motor összerakására tették a voksukat. „A jelenlegi motorunkban kb. 1000 versenykilométer volt és bíztunk benne, hogy ezt a szezont kihúzza. Nem így lett, ezért a motor revíziót előre kellett hoznunk. Az Ózd Rally-n mindenképpen indulni szeretnénk, ezért gőzerővel dolgozunk” – tette hozzá Tamás.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: