DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Rali

Kassa Rali más nézőpontból

A 2016. Országos Rallye Bajnokság futamain már megszokhattuk, hogy mindig a Skoda Rally Team Hungaria zöld-fehér Skodája érkezik meg elsőként. Most is így történt, bár a 42. Kassa Ralin jóval a mezőny előtt gördült át a céldobogón Herczig Norbert és Bacigál Igor.

Az SRTH csapata előfutóként vett részt a szlovák-magyar közös rendezésű futamon, méghozzá egy Skoda Fabia Monte Carlo-val, amelynek a külseje teljesen megegyezett az R5-ös versenyautójéval.

- Egyfajta kettőség van bennem a felvidéki hétvége után. – vonta le a következtetéseket Herczig Norbert. – Egyfelől jó volt látni, hogy erről az oldalról, hogyan működik egy verseny, mennyien dolgoznak azért, hogy az „éles” versenyautók biztonságban kezdhessék meg az adott szakaszokat. Másrészt, miután jóval lassabban mentünk, mint a versenytempónk, ezért volt időnk a nézőknek integetni, illetve tapasztalatot gyűjteni, egy kicsit más szemmel is megvizsgálni a pályákat, hogy körről-körre mennyit változik. Most előfutóként sokkal inkább testközelből tapasztalhattuk, hogyan romlik az útminősége, köszönhetően a versenyzők által levágott kanyaroknak, a felhordásoknak.

Herczig Norbert már a jövőre is gondolt, amikor úgy döntött, hogy a bajnoki cím megszerzése ellenére nem hagyja ki a kassai futamot. Idén ugyanis olyan pályákat jelölt ki a rendező, amelyek nagy részén a jelenlegi rallye-s generáció még nem közlekedett. Ezért ők is akkurátusan felírták az itinert, hogy ha jövőre ismét erre a vidékre látogat az ORB, akkor ezekre az információkra már támaszkodhassanak.

- Folytatva az előző gondolatmenetemet, a hétvégén bennem élő kettősség persze nagyrészt abból fakadt, hogy egy kicsit úgy éreztem, vak tölténnyel lövöldözünk. – folytatta Herczig Norbert. – Különösen a második napon, amikor már nagyon hiányzott a csata, a versenytársak, a másodpercekért történő küzdelem. Vasárnap már rendesen nem találtam a helyem, az első szóra beleültem volna az R5-be. Természetesen Igorral mi is teljesítettük a versenyt, de miután számunkra nem volt meg a motivációt jelentő nyomás, hiányzott a teher, nem is hozta ki belőlünk semmi a maximumot. Ezúttal semmilyen taktikát nem kellett felállítanunk, a dolgunk annyi volt, hogy beüljünk a Monte Carloba és felvezessük a mezőnyt. Nekünk, akik máshoz vannak szokva, ez igen furcsa, de egyben érdekes is volt.

Norbi előző gondolatait olvasva nem is lepődhetünk meg, ha az idei bajnok párossal Mecseken is találkozni fogunk. A SKODA Rally Team Hungaria csapata ugyanis arra készül, hogy október második hétvégéjén beveszi a Mecsek lankáit. Visszatérnek a mezőnybe, és az ORB idei hetedik futamán újfent csatázni fognak az aszfaltos pályákon, méghozzá egy Skoda Octavia WRC-t kormányozva.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: