Az ifjabb Tóth János, Szőke Tamás kettős, vagyis a Peugeot Total Hungária Rallye Team párosa jó néhány másik csapathoz hasonlóan teszttel készült a rali országos bajnokság negyedik futamára, a hétvégi Veszprém-ralira
„Körülbelül harmincöt kilométert tettünk meg a teszten egy dobálós, a lőtérihez hasonló adottságú pályán, és azért ezt választottuk, mert ilyenen az idén még nem mentünk. Próbáltuk megtalálni a rugózás és lengéscsillapítás szempontjából hatékony beállításokat. Itt van velünk egy francia mérnök, akivel már korábban is sokszor dolgoztunk együtt, ő segített a finomhangolásban, ami szerintem elég jól sikerült” – mondta a Peugeot 208 T16 R5 hétszeres abszolút bajnok pilótája.
Arra számít, hogy az első körben koszosabbak lesznek a pályák, ám mivel negyedikként rajtolnak, ez nekik sokkal kevésbé hátrány, mint az első három versenyzőnek.
„Az ötös rajtszám a miénk, és ennek azért örülök különösen, mert ez a szerencseszámom, ugyanis ötödik hó ötödikén születtem – mondta Szőke Tamás, aki ezúttal kicsit bízik a számmisztikában. – Az ötös a rajtpozíciónk miatt is jó, hiszen nem mi megyünk majd elöl, igaz, Hadik Bandiék sajnálatos tesztbalesete miatt nem ötödikként, hanem negyedikként rajtolunk majd. Ezúton kívánunk jobbulást Bessenyey Zolinak, bízunk a mihamarabbi felépülésében.”
A navigátor felhívta a figyelmet arra is, hogy vasárnapra esőt ígérnek, s ezek a pályák bizony esőben olyan csúszósak lehetnek, mintha szappannal kenték volna be őket, úgyhogy nagyon észnél kell lenniük. De – ahogy Szőke Tamás fogalmazott: – bíznak ifjabb Tóth tapasztalatában.
S hogy ez a tapasztalat mire lehet elég?
„A dobogó valamelyik fokát célozzuk meg” – mondta ifjabb Tóth János.
A Veszprém-ralin szombaton 7, vasárnap 6 gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, az össztáv 645 kilométer, amelyből a gyorsaságik hossza 177 kilométer.