DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 24. kedd
Rali

Veszprém Rali: Pontszám, vagy győzelem?

A megszerezhető pontok szempontjából az esztendő legfontosabb versenye következik. A hétvégén esedékes 23. Veszprém Ralin ugyanis másfélszer annyi pontot lehet gyűjteni, mint az évad bármelyik futamán.

A tét tehát óriási Herczig Norbert és Bacigál Igor számára. Tudják, hogy az előttünk álló hétvégén egy jó szerepléssel sokat lehet nyerni, ezért nyugodtan, higgadtan kell majd autózniuk a bakonyi pályákon.

srth_szombasthely_12



- Óvatosan kell bánni az esélylatolgatással, ezen a futamon ugyanis sokkal fontosabb a biztos célba érkezés, a pontszerzés, mint adott esetben a győzelem – fogalmazott a murvás hétvége előtt Herczig Norbert. – Tény, hogy egy jó eredménnyel sokat lehet előre lépni, de ha ne adj Isten betliznénk, akkor hamar elolvadhat a három verseny alatt megszerzett előnyünk. A rali alapvetően egy megbízhatósági sport, erre kell törekednünk a veszprémi pályákon. Gyorsan leszögezném, hogy  nagyon szeretünk gyorsan menni, életelemünk a versenyzés, de az előttünk álló hétvégén nem fogunk ésszerűtlen kockázatot vállalni, a végső célt szem előtt tartva kell majd közlekednünk.

Herczig Norbert tehát óvatos az idei negyedik futam előtt, pedig jó emlékekben, sikerekben nincs hiány, ha a veszprémi központ kerül szóba. A pilóta ugyanis már négyszer örülhetett itt abszolút győzelemnek. (Érdekesség, hogy ehhez mindig egy Skoda segítette hozzá: 2004-ben  Octavia WRC, 2011-ben és 2012-ben Fabia S2000, tavaly pedig a Fabia R5)

- Igen, tavaly itt debütáltunk az R5-össel, ami mindenképpen hasznos lehet ezen a hétvégén – folytatta Herczig Norbert. – Az akkori tapasztalatokat igyekszünk hasznosítani, és az itinerünket is leporoljuk. Mind fizikálisan, mind mentálisan nehéz hétvégére készülünk, hiszen a magyar mezőny számára nem megszokott, hogy a kettő versenynap alatt 180 gyorsasági kilométer vár ránk. Lényeges, hogy nem szabad kárt csinálnunk az autóban, bár tudjuk, hogy a veszprémi gyorsasági szakaszokon a versenyzőpárosok minden évben érdekes helyzetekkel találkozhatnak: bizonyos helyeken a kanyarlevágások elkerülése érdekében meg van túrva az út, néhol bombatölcsér éktelenkedik, de katonai terep lévén a tankkal kijárt mélyedés se ritka. Ezekre a kedves kis meglepetésekre a pályabejárás alkalmával nagy figyelmet kell fordítanunk.  A személyes tapasztalatom mégis az, hogy a veszprémi pályák már régen nem annyira veszélyesek, mint évekkel ezelőtt. Bár sokan az autógyilkos jelzőt akasztották erre a versenyre, én közel nem nevezném annak.

A Skoda Rally Team Hungária csapata a 23. Veszprém Ralira egy hosszabb teszttel hangolódik rá csütörtökön, majd következik a megszokott pályabejárás, az adminisztratív és a technikai átvétel. Ezt követően pedig az éles futam szombaton délelőtt kezdődik, ahol aznap hét, vasárnap további hat szakasz vár majd a mezőnyre. Végül a legjobbakat  vasárnap délután négy órakor köszönthetjük a Veszprém Aréna előtt. 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: