Az új páros gyorsan összeszokott, s már rögtön az első közös munka során több szép emléket is szereztek. „Szerencsés helyzetben voltam, hiszen Balázzsal nagyon régóta együtt dolgozunk, az ő stílusát, hangját szoktam meg a kocsiban, mégsem okozott problémát a Zolival való együttműködés. Épp ellenkezőleg! Szinte az első perctől fogva egymásra voltunk hangolódva, hiba nélkül tudtunk versenyezni” – mesélte a fiatal pilóta.
Klauszék elsődleges célja a ritmusba való visszazökkenés és önbizalom-szerzés volt, de ha már ott voltak, akkor nem nyomták el magukban a versenyzői ambíciójukat sem. „Szerettünk volna minél biztosabban és gyorsabban versenyezni a kumroveci pályán. Habár én már versenyeztem ilyen szűk, dobálós és vizes körülmények között, a mostani futam kellett ahhoz, hogy megerősítsen abban, hogy sok minden ki tudok hozni így is a kocsiból. Beigazolódott, hogy jó irányt vettünk a Peugeot fejlesztése során, az autó ugyanis nagyon toleráns volt a változó körülményekkel szemben, és magamon is azt éreztem, hogy a holtszezonbeli edzések jótékony hatással vannak rám. A téli szünetben ugyanis folyamatosan feljártam Budapestre, és részt vettem a Fit4Race edzéseken – ennek eredménye pedig abszolút érezhető volt az állóképességemen.”
A sárban való dagonyázás ellenére mind a négy gyorsaságit hibátlanul teljesítette a Klausz-Csökő duó. Időeredményeik bíztatóak voltak, az első két szakaszt meg is nyerték a kétkerekesek között, ám a harmadikon kicsit visszafogták magukat, elóvatoskodták a tempót. Az ott begyűjtött hátrányt azonban sikerült részben ledolgozniuk az utolsó körben – még annak ellenére is, hogy a cél előtt néhány kanyarral defektet kaptak. „Az útra nagyon ki volt hordva a sár, a nyomvonalban pedig volt egy nagyobb kő, amit nem vettünk észre, így kilyukasztotta a kerekünket. Szerencsére gond nélkül le tudtunk jönni a pályáról, a szervizben pedig ki tudtuk cserélni az abroncsot, s így a céldobogón fejezhettük be a futamot.” Klauszék végül az abszolút 9. helyen értek célba, ami egyben a 3-as kategória és a 2WD értékelés 2. pozícióját is meghozta számukra.
A Klaus Motorsport idei éve már körvonalazódott: 2016-ban szinte minden osztrák és magyar bajnoki futamon rajthoz fog állni a csapat színeiben induló Peugeot 208 R2-es. Az ok, amiért egy-két versenyt ki kell hagynia Kristófnak, egyszerű: a fiatal pilóta idén érettségizik, és pár verseny pont ütközni fog az írásbeli vizsgáival. Versenykilométerekből azonban így sem lesz hiánya, hiszen az ORB állomásai mellett két Európa bajnoki fordulón is képviselni fogja hazánk színeit. „Az első éles küzdelmek a két hét múlva, március 18-20-án esedékes Rebenland Rallyen várnak ránk, ahol szeretnénk megnyerni a kategóriánkat és a kétkerekesek közötti értékelést. Azonban nem lesz könnyű dolgunk, hiszen népes mezőny várható az osztrák szezonnyitóra, rendkívül komoly technikákkal. Én azonban bizakodó vagyok, és biztosan nem fogok feltartott kézzel odaállni a rajtba” – mesélte terveiről Klausz Kristóf. Annyi már biztos, hogy már csak a Peugeot 208 R2-essel fog versenyezni, de a mitfahrer személye még kérdéses. – „Balázs munkahelyi elfoglaltsága miatt nem tudta még biztosra mondani az idei szereplését, de bízom benne, hogy szezon közben lesz majd rá alkalom, hogy visszaüljön mellém a jobb1-be navigálni. A rebenlandi versenynek így biztos, hogy még Zolival fogunk nekivágni.”