’Nagyon jó teszt volt a veszprémi futam. Igaz, hogy az észt pályák jellege más, mint a lőtéri szakaszoknak, de azokat a gumikat próbáltam, amikkel majd az ERC futamon fogok menni.’ – mondta Botka Dudu.
Veszprémben a csapat slick gumikkal állt be a szombat esti parc fermébe, amiért másnap, az utolsó előtti szakasz után fél perc büntetést kapott. A pilóta úgy érezte, hogy a hibához képest túlzó volt a büntetés, amivel az abszolút negyedik helyen álló párost sújtották, így az utolsó gyorsaságin már nem álltak rajthoz, idő előtt összepakoltak.
’Az esti parc fermébe négy slick gumin tettük be a versenyautót, hogy másnapra felgumizhassuk a felnijeinket. 50 métert ment az autó a szervizből a parc fermébe, majd reggel ugyanennyit vissza. Úgy érzem, ez a hiba semmiképp sem befolyásolta a verseny állását. Reggel nem kaptunk büntetést, azt gondoltuk, majd a verseny végén pénzbírsággal büntetnek, de az utolsó szakasz előtt közölték, hogy 30 másodpercet kapunk. Nem éreztük, hogy ez ilyen súlyos vétség lett volna, így nem is fejeztük be a futamot.’
Észtországban másfél nap alatt kellett feldolgozni a pályákat.
A páros elfáradt, de mégis mosolyogva meséltek a gyorsasági szakaszokról: ’Eszméletlen gyorsak ezek az észt pályák! Sima egyes, kettes erősségű kanyarok vannak és kétszáz feletti tempóval autózunk! Remélem, hamar ráérzünk a gyorsasági szakaszokra ritmusára és nagyon várom már, hogy mehessünk versenytempóban, mert világ életemben ilyen pályákra vágytam, ahol ilyen gyorsan lehet menni.’
Nyolcan vannak a kategóriában Botka Dávidék. Az ellenfelek mindannyian helyi versenyzők, akik jól ismerik ezeket a pályákat, ezeket a viszonyokat.
’Kemény csata lesz, de az nem baj, hogy ilyen sokan vagyunk. Úgy elmenni versenyezni, hogy nincs ellenfél, annak nem sok értelme van. Küzdeni fogunk a pontokért. Minél több pontot szeretnénk hazavinni, hogy az éves bajnokságban vezető kategóriatársunkat minél jobban megközelítsük.’
A verseny hivatalos programja péntek délelőtt a kvalifikációval kezdődik.
Hivatalos honlap : https://rallyestonia.com