Kovács Antal és Istovics Gergő Székesfehérváron már a top10-ben autózott, mielőtt az R5-ös Fiesta megmakacsolta magát. A navigátor bízik benne, hogy Veszprémben ugyan azzal a tempóval közlekednek majd, mint tették azt a királyok városában.
„Nagyjából azt mondhatom, hogy a murvás versenyek közül nekünk a Veszprém az abszolút kedvenc, ezeken a pályákon általában jól szoktunk teljesíteni. Tavaly az abszolút 7. helyet sikerült megszerezni egy R4-es Mitsubishivel. Azt gondolom, hogy ezt most láttátlanban aláírnám ebben a nagyon kiélezett és nagyon jó pilótákkal teletűzdelt mezőnyben és ezúton is üdvözöljük Benik Balázs visszatérését. A pályákat már mindenki ismeri, nagyon újdonságot nem jelentenek senkinek. Meglátásom szerint az első napi Lőtéren és a másnap Hajmáskéren kell, hogy kiütközzön a Ford futómű előnye a Mitsubishikhez képest. A rendezés mindig jó szokott lenni, mint mondtam szeretjük a Veszprém Rallye-t és rá fogunk pattanni a gázra! Tudom, hogy már unalmas, hogy mindig azt mondjuk, hogy az első tízbe szeretnénk beleférni, de ez tényleg nagy kihívás és mindennek össze kell ahhoz állni, hogy egy jó eredményt Érjünk el. Gondolok itt a gumizásra, a futómű beállításra, a fizikális és a mentális felkészültségre, a csapatra, a háttere; Mindennek klappolni kell. A cél tehát az első tíz és ha előrébb végeznénk, az már csak hab lenne a tortán. Célba akarunk érni és ha olyan tempót tudunk menni, mint Székesfehérváron, akkor már elégedettek leszünk.”
Az Osváth Péter - Farnadi Ágnes duót egész évben üldözi a balszerencse. A balatonfüredi pilóta a székesfehérvári kiesést követően kissé pesszimistán tekint a Veszprém Rallye elé.
„A lehető legjobban felkészülünk a versenyre, de a legutóbbi kiesésünkkel kicsit érdektelenné vált számomra a bajnokság. Megpróbálom nem túlstresszelni a dogot, aztán majd meglátjuk. Ahogy esik, úgy puffan. Ahhoz, hogy év végén dobogóra tudjunk állni nagyjából az összes hátralévő versenyt meg kellene nyernünk és az előttünk álló kettő-három párosnak legalább egyszer ki kellene esnie. Ilyet nyílván nem kívánunk senkinek, úgyhogy kijelenthetjük, hogy az év végi dobogó elúszni látszik. Persze van még három verseny, meg van, aki nem mínuszolt egy futamot sem, de olyan pech sorozatban vagyunk, hogy kicsit alább hagyott bennem a lelkesedés.”
Akár csak Szombathelyen, úgy Veszprémben is Maricsek Miklós helyettesít Sebestyén Rolandot a csapat Mitsubishi Lancer EVO IX-ének a volánja mögött. Az MR Racing csapatvezetőjének ezúttal Magyar Gábor diktálja majd az itinert.
„Úgy adta a jó Isten, hogy a hétvégén zsinórban harmadszor is elindulhatok a Veszprém Rallye-n. Tavalyelőtt Csáki Richárddal versenyeztem, 2014-ben a Murva Kupa miatt mentem Magyar Gáborral és idén ismét akadt egy szabad autónk, amivel részt vehetek ezen a futamon. Ha az aktív versenyzéssel eltöltött éveimet nézem, talán egyszer hagytam ki a Veszprém Rallye-t valamilyen okból. Mindenki úgy emlegeti ezt a versenyt, hogy nagyon drága és rendkívüli módon igénybe veszi a technikát. Szerintem ez egyáltalán nincs így, ez egy élvezetes futam, főleg így, hogy hosszú gyorsasági szakaszokon autózunk másfél nap alatt. A Tréning, az átvételek és maga a verseny bele van sűrítve három napba, ami szerintem tökéletes
Hogy mit várok magamtól? Szvatek Zsolti mindig alaposan felkészített autót ad a csapatnak, úgyhogy Szombathelyen is nagyon élveztem a versenyzést, attól függetlenül, hogy hosszú féktávokat vettem, illetve talán bátortalan voltam a kelleténél, de Veszprémben már határozottabban és gyorsabban szeretnék autózni. Márkó - Jutaspuszta és Hajmáskér abszolút a kedvenceim közé tartozik, de nem vagyok válogatós, bármelyik Veszprém környéki pályán szívesen versenyzek/megyek!”
Az Ifj. Cseh Vilmos - Németh Gergely kettős nyugodt felkészülés után vághat neki a Veszprém Rallye-nak. A Mitsubishis párosnak még egy tesztet is sikerült beiktatnia a programba a bajnokság negyedik futama előtt.
„Egy pici előnyben vagyunk Székesfehérvárhoz képest, legalábbis annyival, hogy a szombati Márkó-Jutaspuszta szakaszon mentünk már több alkalommal. Ez egy pluszt ad lelkileg mert, én itinerből még nem tudok olyan jól menni, illetve mi nem megyünk olyan sokat a pályabejáráson, épp ezért kicsit hátrányban szoktunk lenni, de ide még itinerünk is van, így sokkal könnyebb lesz feldolgozni, mint az új pályákat. A vasárnapi nap már keményebb lesz, mert ott nincs pályaismeretem, illetve Kislődön már mentem, az félig-meddig a fejemben van. Hegyesd teljesen újszámomra, állítólag egy nagyon jó, vb-s pálya, azt kíváncsian várom. Plusz lesz a Nagylőtér, ahol vannak részek, amiken még anno amatőr versenyeken, illetve Mikulás Rallye-n autóztam már. Ott talán picit megint könnyebb dolgunk lesz.
Elég jó mezőny jött most össze, ismét visszatért két nagy név, őket mindenféleképpen magunk elé helyezem. Ha az első 15-ben tudjak autózni, az már kiváló lenne számunkra. Bútor Robi a P15-be nevezett, úgyhogy most inkább az ő idejét fogjuk nézni. Nyilván a közelében sem leszünk, de azért próbáljuk méregetni, hogy mennyire vagyunk tőle lemaradva és természetesen a hármas kategória résztvevőit is figyelemmel kísérjük, mivel a mi autónk is szinte annak a géposztálynak felel meg, úgyhogy nekünk az a mérvadó, hogy ott milyen idővel zárunk, illetve, hova lennénk elegek abban a mezőnyben.”
Borbás Szabolcs ismét állandó navigátorával, Csáki Richárddal vág neki a Veszprém Rallye-nak. A sásdi pilóta nagy csatára számít az 6-ös kategóriában.
„A Veszprém Rallye egy meghatározó verseny lesz, számunkra mindenképp. Ismét Csáki Richárddal fogok rajthoz állni és remélem, hogy ez a felállás már változatlan marad az év végéig. Az autót szétszedtük, átnéztük, lerevízióztuk. Úgy gondolom, hogy jelen pillanatban Hoffer Zsoltit aszfalton nem tudom megfogni, ezért a murva lehet az a felület és a Veszprém Rallye, ahol előtte végezhetünk. Persze nem csak mi ketten leszünk a kategóriában: Schuck Jani nagyon gyors, illetve érkezett egy új ellenfél Bereczki Norbi, ő egy 208-as Peuget-val fog rajthoz állni. Legutóbb nagyon tetszett, ahogy az autó murván viselkedett, ezért most megpróbálok a lehető leggyorsabban menni vele.
A Veszprém Rallye lesz az a verseny, ami vízválasztó lehet a bajnokság szempontjából. Szerintem a Kassa Rally-t Hoffer Zsolti be fogja húzni, mert, ahogy előbb is mondtam aszfalton rettenetesen gyors. Bízom benne, hogy a Mecsekben ki tudjuk majd használni a hazai pálya nyújtotta előnyöket és ott mi leszünk a gyorsabbak és pont emiatt értékelődik fel a mostani futam, a Veszprém Rallye! Aki itt előrébb végez kettőnk közül az egy komoly lépést tesz a bajnoki cím felé. Ezért mindent bele fogunk adni és mindenképp Hofferék előtt szeretnénk végezni Veszprémben!”
Gyarmati Ariel és Kocsis György az eddigi négy futamból hármon állt rajthoz a Rally2 Bajnokságban. A siófoki kettős idei mérlege két győzelem és egy második hely.
„Talán ez lesz a legnehezebb verseny számunkra az idei évben. Már 7 vagy 8 éve nem autóztam murván, összkerekesautóval pedig még abszolút nem mentem laza talajon, úgyhogy mindenképpen nagy kihívás előtt álunk. A kategóriatársaink, ellenfeleink nagyobb rutinnal rendelkeznek ezen a téren. Elsődleges szempontként a célba érkezést tűztük ki magunk elé. Szeretnénk az autót kiismerni murván, megpróbáljunk a lehető legjobban beállítani hétvégére. Valóban ez lesz a legnehezebb versenyünk eddig az idei évben, vezetjük a bajnokságot hét ponttal, de mindenképpen az a cél, hogy célba érjünk, minél több pontot szerezzünk és stabilizáljuk, még jobban megerősítsük a vezető pozíciónkat a bajnokságban.”