De hogyan élték meg a versenyautókban a versenyzőpárosok ezt a szinte már elviselhetetlenül meleget? A Skoda Rallye Team Hungaria csapatának pilótáját, Herczig Norbertet kérdeztük.
Legelőször el kell mondanom, hogy viszonylag régen vehettem részt ilyen sportszerű küzdelemben, mint amit ezen a hétvégén éltem át.
Számomra nagy megtiszteltetés volt egy olyan „nagy öreggel” meccsezni, mint ifj. Tóth János, akiről minden magyar sportrajongó tudja, hogy sokszoros magyar bajnok. A mai magyar mezőnyben ő az a pilóta, akivel rallye sportág iránti szeretetünk és tiszteletünk megegyezik. A sportágról, az abba fektetett munkáról, és az alázatról nagyon hasonlóan gondolkodunk, ezért kifejezetten jó lendületet adott, hogy gyorsasági szakaszról-szakaszra vele küzdhetek.
A versenyről: Az 1. versenynapnak azzal a taktikai elgondolással álltunk neki, hogy miután az éves bajnokságban jelenleg vezető pozícióban állunk, az 1. napi kemény murvás gyorsasági szakaszokon nem kockáztathatunk. Tudtuk, hogy nem engedhetjük meg magunknak a hibát. Ezen a napon tehát inkább az „óvatos” autózást választottuk és arra koncentráltunk, hogy a komfortzónánkból ne lépjük ki, de azért a lehetőségekhez képest kevés hátrányt szedjünk össze. Ez alapvetően sikerült is, azonban mind nekem, mind Igornak voltak apróbb hibái, aminek az eredménye az lett, hogy a 2. versenynapot közel 24 mp hátránnyal kezdhettük meg.
Az előző nap hibáit mérlegelve, a 2. versenynap aszfaltos szakaszain már csak egy feladatunk maradt: gyorsasági szakaszról-szakaszra ledolgozni a hátrányt. Ez nem tűnt könnyű, de lehetetlen feladatnak sem, ezért ésszerű keretek között, de egész nap a „mínuszos” másodpercekért dolgoztunk.
A Skoda egész hétvégén tökéletesen működött, jók voltak az autó beállításai, és az abroncsválasztásunk is jónak bizonyult, így a 2. versenyapunk végül fantasztikusan sikerült.
Az aznapi 7 gyorsasági szakaszból 7-et megnyertünk!
A másodpercek ledolgozása végül nem egészen sikerült, így a nap végére közel 5 mp-es hátránnyal a dobogó II. fokára autóztunk be.
A 2015. évi Székesfehérvár Rallyet azonban ismét a szívünkbe zártuk, hiszen egy fantasztikusan sportszerű hétvégével, óriási küzdelemmel és pozitív élmények sokaságával gazdagodhattunk.
Az év végi abszolút értékelésben sikerült tovább erősítenünk pozíciónkat, így ezzel a tudattal várjuk a SKODA Rallye Team Hungaria életében néhány hét múlva elkezdődő új időszámítást…
Csapatunk büszkeségét, a SKODA Fabia Szuper 2000-es kis versenyautónkat 5,5 év hosszú szolgálat után, nyugdíjba küldjük, akinek helyét Veszprémben a legújabb fejlesztésű „egyetemista unokája”:
Skoda Fabia R5 veheti át.