DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Rali

Aszfalt és murva egy versenyen

A Magyar Országos Rallye Bajnokság 2015. évada a feléhez érkezett. Június 12-14. között kerül megrendezésre ugyanis az év 4. futama, a Székesfehérvár Rallye, mely a tavalyi évben méltó módon érdemelte ki az évad legjobb versenye címet.

2014-ben Székesfehérvár városa, 7 év kihagyás után egyedülálló módon szállt vissza a rallye világ vérkeringésébe. Teljes vállszélességgel támogatja a verseny rendezőjét, segédkezik a pályák kiválasztásában, engedélyeztetésében, sőt még a gyorsasági szakaszok karbantartásában is. Sőt, az évadban egyedülálló módon egy úgynevezett városi szuperspeciál szakasz lebonyolításában is, mely Székesfehérvár történelmi belvárosát öleli át.

2015_iseum_rally_futam_013_resize



A versenyzőcsapatok egyébként az évad legbonyolultabb versenyére készülhetnek, hiszen ez a futam az idei évben is kettő féle talajtípuson kerül megrendezésre:

az 1. versenynapon 6 gyorsasági szakaszt murván, a 2. versenynapon 6 szakaszt aszfalton.

A tavalyi évhez képest egy változás várható: a szervizpark komfortosabb elhelyezkedése és kényelmesebb megközelíthetőség miatt új helyre költözik: Székesfehérvár NB1-es futballcsapának, a VIDEOTON-nak a stadionjához.

A várható lehetőségekről, az esélyek latolgatásáról kérdeztük a SKODA Rally Team Hungaria csapatának vezetőjét: Baranyai Lászlót.

A tavalyi évben ezen a futamon az SRTH csapatának sikerült nyernie, ezért természetesen most is bizakodóak vagyunk. Bár azt minden futam előtt el kell mondanunk, hogy az idei évben erősebb a mezőny, mint tavaly, mi a székesfehérvári futamra is nagy reményekkel készülünk.

Büszkék vagyunk rá, hogy ezen a versenyen ismét 1-es rajtszámmal indulhatunk, bár egy murvás futam esetében ugye ez nem feltétlenül jó, hiszen így az első körben a Norbiék „takarítják” majd a gyorsasági szakaszokat. Az elmúlt versenyek tapasztalataiból kiindulva azonban úgy látjuk, ha a fiúk nem hibáznak, nem lehet nagy hátrányunk.

Mind a kettő versenynapon lesznek olyan gyorsasági szakaszok, amelyeket Norbi-Igor kedvel és a SKODA Super2000-es versenyautónknak is „jól fekszik”, ezért nem tudnám kettéválasztani a versenyt. Mind a kettő versenynap fontos lesz számunkra.

Amire azonban a pályákra való felkészülés mellett most igen nagy hangsúlyt kell fektetnünk, azok az időjárás okozta nehézségek lesznek. Az előrejelzések szerint kánikula várható, sőt, hőségriadó várható, melyre mind fejben, mind fizikálisan készülnünk kell. Igor-Norbi esetében fontos lesz odafigyelnünk a kánikula okozta fáradékonyság elűzésére, a koncentrációcsökkenés orvoslására és a folyadékpótlásra.

És itt ragadnám meg az alkalmat, hogy minden kedves rajongónkat is figyelmeztessek! Reméljük, Székesfehérváron is szép számmal szurkoltok majd nekünk a pályák mellett, ahol kérünk benneteket, a szurkolás mellett a napégés megelőzésére és a folyadékpótlásra is figyeljetek oda.

Végül az 1. versenynapot bezáró 2 „érdekes” programról szeretnélek tájékoztatni benneteket:

  1. Az 1. versenynap utolsó mért gyorsasági szakasza után (Aranybulla) következik a történelmi belváros árnyékában kialakított szuperspeciál szakasz lebonyolítása, melynek eredménye nem számít bele a verseny értékelésébe. A nézők nagy örömére tehát bízhatunk benne, hogy a versenyzőpárosok igyekezni fognak a lehető leglátványosabban megoldani és a legizgalmasabban kihasználni a pálya adta lehetőségeket.

 

  1. Ezt követően pedig a nap végét záró nagy szervizbe várunk minden kedves rallye rajongót, ahol az évadban egyedülállóan ekkor lesz biztosan megtekinthető a SKODA futóműjének cseréje. A szombati murva futóművet ugyanis át kell cserélnünk a vasárnapi aszfalt futóműre. Aki kíváncsi a Baumschager Rallye&Racing Team szerviz csapatának világbajnok profizmusára, annak ajánlom, ezt a programot semmiképpen ne hagyja ki.

A 2. versenynapon aztán olyan aszfaltos gyorsasági szakaszok várnak a mezőnyre, melyek csapatunk pilótájának szívéhez közel állnak. Norbi gyermekkorának nem csak egy részét töltötte itt, de nyugodtan kijelenthetem, rallye pályafutását is itt alapozta meg, amikor 12 évesen az első kilométereket megtette a család akkori zsigulijával…

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: