DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Rali

Szombathely Rali a féktávok versenye

Alig három hét telt el a miskolci ORB futam óta, a rajongókra máris újabb élmény vár, hiszen a hétvégén – 2015. május 16-17. - újabb futam kerül megrendezésre.

Ezúttal az ország nyugati részben élők kerülnek előnybe, az idei 3. verseny ugyanis Szombathelyen és annak környékén várja a mezőnyt, illetve a rendezők reményei szerint a nagyszámban ide látogatókat.

Annak érdekében, hogy ez így is történjen, már a verseny legelején – pénteken este, Szombathely belvárosában -, egy grandiózus Rajt ceremóniával várnak minden kedves látogatót. A szervezők ígérete szerint egy eddig Magyarországon még nem látott, különleges programokkal teletűzdelt, feledhetetlen élmény vár a résztvevőkre, amire reményeik szerint minél többen kíváncsiak lesznek.

SRTH_Herczig_Miskolc1



De lássuk, hogyan készül a 3. futamra az idei év eddigi legjobb csapata, a SKODA Rally Team Hungaria?

Abszolút reális gondolatokkal készülünk az idei 3. versenyre. – mondta Herczig Norbert.

A szombathelyi futamról csak úgy, mint minden versenyzőpáros, mi is tudjuk, hogy a féktávok versenye. Nem szeretnék semmit túlmagyarázni: ez a futam nem kifejezetten a mi versenyautónk végsebességére van kiírva.

Ennek tükrében csütörtök délután egy nagyobb lélegzetvételű teszttel készülünk, ahol kifejezetten a féktávok és a kigyorsításokra való felkészülésre koncentrálunk majd, remélhetőleg olyan nedves talajminőségen, ami a hétvégére is várható lesz.

Csütörtök, és péntek délelőtt még a pályabejárás is vár ránk, ez követően - péntek délután -, a szokásos adminisztratív- és technikai átvételek.

A napot megkoronázva pedig, még aznap este egy fantasztikusnak ígérkező Rajt ceremóniával veszi kezdetét a verseny, ahová ezúton is sok szeretettel hívunk meg minden kedves rajongót. Helyszín: Szombathely szívében (a 2013. év Múzeuma díjat elnyert ISEUM előterében).

Az 1. versenynap szombat délután 14:00 óra után kezdődik. A mezőny a Szombathelyi Rallye Katlanban rajtol el, majd teljesít 3 gyorsasági szakaszt, végül az este 20:43-ig tartó nagyszervizzel le is zárja az 1. versenynapot.

A 2. versenynapon reggel 6:00 órakor gördül ki az első versenyautó az éjszakai gyűjtőből, majd egy hosszúnak ígérkező, 8 gyorsasági szakaszból álló nap vár ránk.

Én személy szerint nagyon kedvelem a szombathelyi futam miliőjét. A tájat, az itt élő embereket és a fogadtatást, ahogyan minket, versenyzőpárosokat várnak. Szeretek itt versenyezni, de ha ki kellene emelnem néhány szakaszt, a Szeleste-Acsád, illetve a Csepreg-Horvátzsidány szakaszokat mondanám, amiket kifejezetten kedvelek.

Összességében - az elmúlt évek tapasztalatait számba véve -, azt kell mondanom, attól függetlenül, hogy tudjuk, ez a futam nem a mi autónk végsebességére van kiírva, mégis mindig volt esélyünk az első helyért csatázni. Bár az idei mezőny elég erős - jelentős mennyiségű vetélytársunk van, aki R5, illetve R4-es fejlesztésű versenyautóval indul -, az elmúlt évek statisztikáját mérlegelve azt gondolom, van esélyünk egy dobogós helyezés megszerzésére.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: