DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Rali

Spitzmüller a határon innen és túl

A korábbi abszolút magyar bajnok Spitzmüller Csaba vegyes érzésekkel zárta a 2015-ös Miskolc Ralit. A kezdeti motorgondokat szélvészgyors részidőkkel kompenzálta, ám a végén a nagy tempó ellene fordult.

Az eleje és a vége nem sikerült túl jól, de amit közte láttunk az igen impozáns volt. Milyen volt ez a Miskolc Rali a te szemszögedből?

Spitzmüller Csaba: Az első körben sajnos iszonyatosan sok időt veszítettünk a motorproblémák miatt, de a fiúk nagyszerű munkát végeztek, és orvosolni tudták a bajt a szervizparkban. Utána nagyon gyors tempót tudtunk diktálni, szinte folyamatosan a top3-ban autóztunk, és már ki is tűztük magunknak a célt: visszazárkózni az 5-6. hely környékére. Sikerült folyamatosan csökkenteni a távolságot az előttünk állókhoz képest, és a végén, az utolsó gyorsasági előtt már csak 4,4 másodpercre volt tőlünk a hatodik és 7,1-re az 5. hely. Reális esélyünk volt mindkettőre, de tudtuk, hogy ehhez száz százalékon kell menni, mert Krózser Menyáék és Balogh Jancsiék is sietni fognak. Egész nap pengeélen táncoltunk és forszíroztuk a tempót, és ennek most az lett a vége, hogy az utolsó gyorsasági szakasz első kanyarjának féktávján elúszott az autó. Ezt ugyan még meg tudtam fogni, de a kanyar közepén volt egy hupli, ami megdobott, és onnan már nem volt visszaút, egy csipkebokorban kötöttünk ki. Nemcsak a verseny végi 5. hely volt a cél, hanem a Power Stage-ért járó plusz pontokért is mentünk volna, de sajnos így most nulla ponttal zártuk ezt a versenyt.



Melyik érzés az erősebb? Inkább búslakodtok a balszerencsés végkifejlet miatt, vagy inkább örültök a jó tempónak?

Inkább utóbbi. Kockázat nélkül nincs győzelem, és néha a határok feszegetése sajnos bukással jár, ezt mindenkinek el kell fogadni, aki autóversenyzőnek áll. Ami mindenképp pozitívum, hogy már Egerben is láttuk, és az ottani abszolút 5. helyünk is jelezte, de most, a Miskolc Ralin még inkább bebizonyosodott, hogy az Evo X-es Mitsubishivel oda tudunk érni az élmezőnybe, és fel tudjuk venni a harcot az R5-ös autók ellen. Nyilván most a balszerencsés kezdés és a motorhiba miatti időveszteség folytán is bele voltunk kényszerítve egy kicsit kockázatosabb tempóba, ezért reméljük, hogy a következő versenyeken elkerülnek minket a műszaki problémák, mert akkor fog igazán kiderülni, hogy hova tudunk odaérni ebben a mezőnyben.

Mi a cél? Hova szeretnétek odaérni az év végi összesítésben? 

Egy verseny mínuszolás van, ezt most mi letudtuk! Innentől hibázásnak helye nincs, és igyekezni fogunk minden versenyből a maximumot kihozni. Az autó jó, új navigátorom, Bacsó Attila hihetetlenül jól vett eddig minden akadályt és tökéletesen látta el a feladatát annak ellenére is, hogy neki az Eger Rali volt élete legelső autóversenye, a tempónk jónak tűnik, ezért bízom benne, hogy mindez az év végi pontversenyre rápillantva is vissza fog köszönni. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: