DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 4. hétfő
Rali

Ferjáncz-Földi: Első versenyen az élbolyban

A LiveWire Rallye Team versenyzőpárosa Ferjáncz András és Földi Niki a Mitsubishi Lancer Evo IX N4-el teljesítette az első Rally2-es versenyt, az Eger Rallye-t, egy nem is remélt eredménnyel.

Mindenek előtt a saját és a LiveWire Rally Team nevében szeretném kifejezni részvétünket az Eger Rallyen elhunyt navigátor, Szabó Attila családjának, hozzátartozóinak és barátainak.

DSC_0188



 

Milyenek voltak a pályák ez alkalommal?

Ahogy, már a verseny előtt is említettem, nem szeretem a tempós pályákat, ez az álláspontom most sem változott. A tempós részek a rövid pályán rettentő felhordásosak voltak, a rendező helyében, nem hagytam volna kigumizatlan kanyart.

Magáról a rendezvényről mi a véleményetek?

Alapvetően nem volt rossz, de továbbra is úgy érzem, mintha a Rallye2 egyfajta feketebárány lenne. Szívem szerint megcseréltem volna a másodosztályt az elsővel a vasárnap folyamán. Az „utánpótlást”, a nem annyira rutinos versenyzőket engedtem volna előre, hogy a nap első felében jobb körülmények között kalandozzanak. Ami nagyon pozitív volt viszont, a pályabírók hozzáállása és segítőkészsége az egész verseny alatt, úgyhogy le a kalappal előttük.

Hogy viselkedett az autó?

Minden rendben volt, Berényi Laci és csapata 100%-osan szerepelt. Hibátlan kocsit kaptunk, maximálisan fel volt készítve, semmilyen technikai probléma nem merült fel. A Mitsubishi nagyon erős, nagyon jó, aki mást mond, az hazudik, mint ahogy ezt hallhattuk nem is olyan régen valaki szájából. Hálásak vagyunk a szervizcsapatnak, a Héja családnak a kajáért, mert maximálisan kiszolgáltak minket, minden nyűgünkre próbáltak megoldást találni. Niki ismét hibátlanul adta vissza a lediktált itinert. Neki is köszönhető az elért kimagasló eredmény, nagyon jó a hangulata kocsiban és élvezetes minden együtt töltött méter.

Említetted, hogy az első 6-ban szeretnél végezni, meglepetés volt akkor ez a 4. hely?

A bűvös hatos, ez a „szerettem volna című történet”, reménykedtem benne, de legbelül úgy éreztem ez nem jöhet össze, ellenben egy versenynek a célban van vége, ezalatt azt értem, hogy a szerencse mellettünk volt a hétvége egésze alatt, hiszen nálunk gyorsabb pilóták küzdöttek technikai problémákkal. Ennek a 4. helynek nagyon örülünk, de valamilyen szinten ez az ölünkbe hullott, ezzel tisztában vagyok. Abszolút a várakozásunkon felül sikerült teljesíteni az Eger Rallye-t, így egy csomó pontot gyűjtöttünk már a bajnokság elején.

DSC_0174



 

Mi a helyzet a versenytársakkal a P14-es kategóriában.

Jó srácok ellen küzdöttünk. Volt alkalmunk a rajtok előtt, nekünk Mitsubishiseknek beszélgetni és úgy érzem, ellenfelei vagyunk egymásnak nem ellenségei. Véleményem szerint egy jó kis Rallye2-es mezőny állt össze az év elejére, reméljük ez így is fog maradni.

Mennyire befolyásolt titeket, hogy ennyire elhúzódott a verseny?

Ha nem ritmusos egy verseny és megszakad ilyen hosszú pihenőkkel, kényszer pihenőkkel, mint ahogy az első kör után is, az sokkal jobban kizökkent a megfelelő ritmusból és rányomja a bélyegét a hátralevő menetekre. Hosszú volt a nap, így nagyon elfáradtunk.

Végül mikor sikerült célba érnetek?

Mi a mezőny végén rajtoltunk, már szürkület volt, ami elég kellemetlen, mert nem látok valami jól a sötétben, de nyomtam a gázt, mert veszélyben volt a 4. helyünk.

Mi lesz a következő verseny?

Természetesen a Miskolc Rallye. Támadni szeretnénk. Az egri mezőnyből mindenki ott lesz, így jó kis csata várható, ami csak előnyünkre válhat, mert van kihez mérni magunkat és van kihez fejlődni.

Köszönöm a riportot és gratulálok az eredményetekhez!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: