Klausz Kristóf: Az A123 Teszt Rallyen egy számunkra új Peugeot 208 R2 versenyautót próbáltunk ki, ami igazi nagy meglepetést okozott nekem. Nem csak egy könnyebben kezelhető, nagy teljesítményű autóról van szó, hanem egy olyanról, aminek sokkal szélesebbek a határai. Elég gyorsan meg tudtam tanulni a gép kezelését, az utolsó gyorsasági szakaszokon maximum csak 1-2 másodpercet hagytunk bent. A hétvégi időeredményeinket a tavalyi, Clios szereplésünkkel tudtuk relevánsan összehasonlítani, és abból azt szűrtük le, hogy 3-4 másodperc volt a Peugeot javára. Nyilván, azóta eltelt egy év, fejlődtem én is és finomabbra hangoltuk a beállításainkat, de mindenképp bizakodásra ad okot ez a teljesítmény az új szerzeményünkkel kapcsolatban.
Így elsőre úgy érzem, ezzel a „kis” kocsival talán még versenyképesebbek is lehetünk az EB keretein belül, mint a Renault-val – de persze régi társunk megmarad a magyar illetve az osztrák bajnokság futamaira. A Clioval állunk tehát rajthoz a hétvégi Rebenland Rallyen is, Ausztriában, mely a második fordulója lesz a helyi pontvadászatnak. Szerencsés helyzetben vagyunk, hiszen ismerős helyre térünk vissza, igaz, egy kicsit fel kell majd elevenítenem a pályaismeretemet néhány videóval ahhoz, hogy ne okozzanak majd nagy meglepetést az ottani körülmények.
A nevezési listát nézve úgy tűnik, hogy nagyon sok komoly ellenfelünk lesz. Nem lesz könnyű dolgunk velük szemben, de végre össze tudjuk hasonlítani majd velük a tudásunkat illetve az autó teljesítményét is. Szeretnénk minél több pontot gyűjteni, tovább gyorsulni, és lehetőség szerint megnyerni a kategóriánkat. Erre abszolút megvan minden esélyünk, de ahhoz nagyon gyorsan és hiba nélkül kell abszolválnunk a szakaszokat.
Kecskeméti Balázs: Mivel az új Peugeot 208 R2-t próbálgattuk a hétvégi, orfűi rallysprint futamon, ezért minden gyorsasági alkalmával kétszer mentünk végig a pályán – egyszer a sprintmezőnyben, egyszer pedig a helyünkön, a licencesek között. A célunk az volt, hogy minél jobban megismerjük a kocsit, hiszen jövő hétvégén már ezzel fogunk rajthoz állni Írországban, a Junior Európa Bajnoki futamon. Noha gyengébb ez az autó, mint az eddigi társunk, a Renault, mégis így elsőre úgy tűnik, hogy sokkal könnyebben kezelhető. Sok mindent kell majd még megtanulnunk a Peugeot-ról, de így is nagyon élvezetes volt a vele való száguldás, és biztatóak voltak az időeredményeink is. A kétkerék-meghajtásúak között 3.-ként végeztünk – csak Lukács Csucsu Kornél, a Citroen DS3 R3 Max-szal, illetve Tőzsér Áron, a BMW M3-assal, előzött meg bennünket, de hozzájuk nem is nagyon lehet mérni a 208-ast.
Az ír derbire persze teljesen más beállításokat kell majd alkalmaznunk, de ezzel majd csak később foglalkozunk. Addig is nagyon sűrű lesz a programunk Kristóffal, hiszen hétvégén ismét rajthoz állunk, méghozzá az Osztrák Bajnokság keretein belül, a Rebenland Rallyen. Ismét egy olyan helyszínre látogatunk, ami ismerős lesz számunkra, ráadásul abszolút versenyzőbarát rendezvény lesz, hiszen a 160 km-nyi versenytávhoz mindössze csak 120 km-nyi etap kapcsolódik, így tényleg a versenyzésről fog szólni a hétvége. Ausztriában ismét a Renault-val állunk majd rajthoz, s igyekszünk a legjobb formánkat adni. A cél az lenne, hogy egy minél jobb helyezéssel előrelépjünk az összesített értékelésben, átvegyük a vezetést, és magunk mögé utasítsuk az Opellal induló Wollingert.