DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek
Rali

Lóerőket hoz a Mikulás a Korda Racingnek

Idén első alkalommal Korda Erik is részt vesz a hazai rallysport évadbúcsúztató murvás versenyén, a 18. Mikulás Rallyn, a jeles alkalomra pedig igazi szörnyeteggé változik a csapat Nissan Qashqai CCR versenyautója.

A Mikulás Rallyn résztvevő párosok többségéhez hasonlóan Korda Erik és Nyirfás Julianna is azért döntött úgy, hogy részt vesz a Veszprém környéki murvás versenyen, hogy minden különösebb tét és teher nélkül, önfeledt autózással búcsúztassák a 2014-es versenyszezont. Kívülről úgy tűnhet, hogy Erik és Juli ezúttal is ugyanazzal a Nissan Qashqai-jal érkezik Veszprémbe, mellyel idén a tereprali OB futamain láthattuk őket, az autó motorterében azonban jelentős változások történtek a novemberi gyulai futam óta.

 _MG_0856



„Már korábban elterveztük, hogy a tereprali OB után beiktatunk még egy versenyt a programba.” – kezdte Korda Erik a szezont követő túlórázás indoklását. ”Először egy olasz versenyt szemeltünk ki magunknak, majd átgondoltuk és úgy döntöttünk inkább idehaza zárjuk a szezont. A Mikulás Rally az a verseny, amin már nagyon régóta szeretnék részt venni, kiváló pályákon, rengeteg néző előtt és nagyszerű hangulatban autózhatunk. Azt talán nem mondanám, hogy teljesen tét nélkül állunk rajthoz, mert az például szeretnénk, ha velünk együtt a nézők is jól éreznék magukat, amikor meglátnak minket. Éppen ezért erre a hétvégére a srácok fenevaddá változtatják a Qashai-t. Úgy döntöttünk mi is élünk a szabályok adta lehetőséggel és ezúttal otthon hagyjuk a szűkítőt, a V8-as motort a héten újraprogramoztuk és úgy számolunk, hogy cirka 120 lóerővel lesz erősebb a Nissan a Mikulás Rallyn. Nagyon kíváncsian várom, mihez tudunk kezdeni egy ilyen erős autóval, a hangja mindenképp bizakodásra ad okot, de azért a verseny előtt még beiktatunk egy rövid tesztet, hogy egy kicsit összebarátkozzunk a fenevaddal. Az idei utolsó tereprali versenyen már nagyon jól mozgott az autó, nagyon kíváncsian várom, milyen lesz egy másfélszer erősebb motorral.”

A nagyobb szabadság azonban nem csak motorerőben mérhető annak, aki a terepraliból érkezik a Mikulás Rallyra, ezen a versenyen ugyanis a versenyzőknek lehetősége nyílik a rajtot megelőzően a pályák bejárására, szemben azzal, hogy a terepraliban ismeretlen utakon száguldoznak a versenyzők. „Bár a Mikulás Rallyn még sosem álltam rajthoz, a pályák egy része azért nem lesz teljesen ismeretlen, mert az idei Hungarian Baja is ezen a környéken zajlott, valamint itt engedélyezett a pályabejárás is. Ennek ellenére Julival abban maradtunk, hogy igyekszünk terepralis stílusban teljesíteni a versenyt és nem visszük túlzásba a pályabejárást, had jöjjön, aminek jönnie kell!”

Az idei Mikulás Rallyn három pályán hat gyorsasági szakasz vár a Korda Racing versenyzőire, a két kör között pedig egy másfélórás szervizparkban nyílik lehetőség a sorok rendezésére. 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: