Majd 200 kilométernyi gyorsasági szakaszon ismerkedett Herczig Norbert és Igor Bacigál azokkal a gumikkal, amelyekkel eddig még sosem versenyeztek aszfalton. Ráadásul az autó kerekein levő négy ismeretlen mellett egy ötödik is bekerült a Kanári-szigetek egyenletébe, ami még nehezebbé tette a hétvégét.
„Pályafutásom során először szembesültem azzal, hogy egy többautós csapatban versenyezve a csapatérdeket is szem előtt kell tartani. Tudtuk, hogy el fog jönni ez a pillanat is, így nem ért bennünket meglepetésként, de mégis új számunkra, hogy nem csak a saját helyezésünk az elsődleges, hanem mindhárom autó eredményéért kell dolgozni. Most mi voltunk abban a helyzetben, hogy segítettünk a többieknek, de bízunk benne, hogy lesz olyan verseny, amikor visszakapjuk mindezt. Ennek fényében elégedettek vagyunk az eredménnyel, mert mindhárom autónk a legjobb tízben volt, és sikerült elképesztő mennyiségű tapasztalatot gyűjtenünk” – mondta Herczig Norbert a verseny végén.
Az utolsó gyorsaságikra jutott egy nagy csata is Herczig Norbertéknek. Hatalmasat vívtak Tempestiniékkel, a Power Stage előtt még egy másodperccel előttük voltak, de a végére 1.7 másodperccel mögéjük kerültek. A különbség oka a gyorsasági szakaszok hosszában rejlik.
„Pokoli meleg volt ezen a hétvégén, és a hosszú szakaszok végére elmelegedtek a gumijaink. A rövidebb gyorsaságikon meg tudtuk mutatni, hogy jóval gyorsabbak is tudunk lenni, de a végére már arra kellett figyelnünk, hogy kockáztatás nélkül célba érjünk. Sajnos emiatt nem tudtunk igazán nagyot csatázni Tempestinivel sem. Ez most egy ilyen verseny volt, leszegett fejjel dolgoztunk. A csapat nagyon hálás volt érte, átérezték mekkora áldozatot hoztunk” – mondta Herczig Norbert, majd a további pozitívumokat is sorolta.
„A Skoda Fabia Rally2 evo most is tökéletesen működött. Vadonatúj autóval indultunk a versenyen, és büszke vagyok rá, hogy egyetlen karcolás nélkül álltunk be vele a szombati nap végén a szervizparkba. Ezeken a pályákon könnyű volt hibázni, nekünk mégis sikerült pontosan végig menni ezeken a nehéz és gyors szakaszokon. Rengeteget tanultunk és biztos vagyok benne, hogy ezeket kamatoztatni tudjuk a következő aszfaltos futamon” – zárta az értékelést Herczig Norbert.
Erre július végéig kell várni, mert a bajnokságban most két murvás verseny következik, a Lengyel Rally és a Liepaja Rally. Aszfalton legközelebb július végén Rómában versenyez az ERC mezőnye.
A Rally Európa-bajnokság versenyei 2022-ben:
2022. 03. 12-13. Rally Serras de Fafe e Felgueiras
2022. 03. 26-27. Azores Rally
2022. 05. 13-14. Rally Islas Canarias
2022. 06. 11-12. Rally Poland
2022. 07. 02-03. Rally Liepaja
2022. 07. 23-24. Rally di Roma Capitale
2022. 08. 27-28. Barum Czech Rally Zlín
A nyolcadik verseny később kerül bejelentésre.