DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök

Alonso is a helyére került

"Minden a helyére kerül" - írta Pedro de la Rosa sisakgyűjteményére mutatva. Többségük ugyan a sajátja, de Alonso gokartpályájának megnyitóján beszerzett egyet honfitársától is.

CIrA63sWIAAc9C7

Leclerc átveheti Bottas nemkívánatos rekordját – Norris pedig Hülkenbergét

Vannak olyan Formula-1-es statisztikai különlegességek, melyekre nem feltétlenül büszke tulajdonosuk. Ilyen Valtteri Bottas egyik csúcsa: a finn 20 alkalommal szerzett pole-pozíciót pályafutása során – senki sem ért el ennyi rajtelsőséget rajta kívül, aki nem világbajnok.

Charles Leclerc azonban nagyon közel jár: a monacói 18 pole-pozíciót ért el eddig – ennek felét 2022-ben, mikor kimagaslott időmérőn a mezőnyből. Hacsak a Ferrari egykörös tempója nem esik vissza drámaian, Leclerc átveheti a rekordot, amely persze visszakerülhet Bottashoz, ha a monacói világbajnok lesz szezon végén.

A legtöbb győzelem nélküli F1-es pont birtokosa, Nico Hülkenberg visszatér a mezőnybe: a német 523 bajnoki egységet szerzett pályafutása során. Lando Norris azonban közel van hozzá: ha 94 ponttal többet szerez, mint Hülkenberg, őrségváltás történik. (Ha a brit és a Haas-pilóták idei teljesítményét vesszük alapul, reális ez a pontkülönbség.) Persze amint Norris megszerzi első győzelmét, ő is végleg lekerül erről a listáról.

Ha De Vriesnek sikerült, Vandoorne is visszatérhet az F1-be – így gondolja a Formula-E világbajnoka

A McLarennél 2017-ben és 2018-ban Formula-1-ben versenyző Stoffel Vandoorne a Formula-E címvédő világbajnoka – egy szezonnal korábban pedig csapattársa, Nyck de Vries nyerte meg a sorozatot a Mercedesszel. Akkor nagyon kevesen gondolták volna, hogy De Vries 2023-ban F1-es versenyző lesz. Ez is szerepet játszik benne, hogy a belga sem zárja ki, valaha újra a Formula-1-ben fog szerepelni.

„Sosem mondhatod azt, hogy soha” – nyilatkozta a Reutersnek Vandoorne, aki korábban a Mercedes, most az Aston Martin tartalékpilótájaként továbbra is az F1-es körforgásban van. „Egyszerűen nem tudhatod, milyen fordulatot vesz valaki karrierje a következő pár évben. Én azért azt mondanom, az elsődleges számomra a Formula-E, itt igyekszem a pályán a legjobbat nyújtani.”

„Arra összpontosítok, hogy a Formula-E-ben nyerjek futamokat és bajnoki címeket, azon túlmenően pedig minden kívül esik az irányításomon, nem az én kezemben van” – mondta a Mercedes kiszállása után DS Penskénél versenyző Vandoorne.

Verstappen még a magángépére is egy szimulátort kért

A Red Bull kétszeres világbajnokáról köztudott, hogy nagyon komolyan veszi a szimulátoros versenyzést, nemrégiben azonban eléggé kiakadt, amikor a virtuális Le Mans-i 24 órás során egy szerverhiba miatt veszítette el vezető pozícióját a Team Redline autójával. Az eset eléggé feldühítette a hollandot, ám az osztrák istálló tanácsadója, Helmut Marko szerint szó sincs olyasmiről, hogy elment volna a kedve ettől a szakágtól. A szakember erre példaként egy elég érdekes történetet mesélt el. „A helyzet jelenleg épp az ellenkezője. Max még a magángépén is változtatott, hogy a jövőben repülés közben szimulátort vezethessen. Szüksége van a figyelemelterelésre, legalábbis nem ártott neki, amikor megnyerte a két bajnoki címet” – árulta el a Sport1.de oldalnak.

Videó: Így szól a 2023-as McLaren

Beindították a wokingiak idei versenygépét, az MCL37-es modellt. A McLaren főhadiszállásán tartott ünnepélyes eseményen a csapat pilótái, Lando Norris és Oscar Piastri, az ügyvezető igazgató, Zak Brown, illetőleg a nemrégiben kinevezett csapatfőnök, Andrea Stella is jelen volt. Erről a csapat egy rövidke videót tett közzé, melyen jól látszik mennyire izgatott volt mindenki, főként az újonc ausztrál versenyző. Az autó bemutatójára sem kell már sokat várni, hiszen február 13-án leplezi le a McLaren.

Carlos Sainz összesen 119 kört tett meg szerdán

Bár a körülmények messze nem voltak ideálisak, a Ferrari spanyol pilótája még így is egy eredményes napot tudhat maga mögött. Mint ahogyan arról már néhány napja beszámoltunk, a Ferrari és az AlphaTauri is tesztelni kezdett bemelegítő jelleggel, hogy versenyzőik felvegyék a ritmust, előbbi alakulat pedig szokásosan Fiorano városában végzi az ilyen jellegű munkát. A szerdai napon Carlos Sainz ülhetett be egy korábbi modelljük, az SF21 volánja mögé, majd a nap folyamán összesen 119 kört tett meg. Délelőtt 26 kört futott a hűvös és nedves aszfalton, majd délután ahogy száradt a pálya és némileg melegedett az idő, rövid időre a slickek is előkerültek. Ebben az etapban újabb 93 alkalommal ment körbe a tesztpályán lezárva ezzel a napot a Ferrari hivatalos oldalán elérhető beszámoló szerint. 

Grosjean nem mondana nemet az Andretti felkérésére

Az elmúlt hetek egyik slágertémáját kétségkívül az Andretti Autosport és az amerikai óriás, a Cadillac szövetségre lépése szolgáltatta, a váratlan partnerség ugyanis az F1 összes szereplőjét állásfoglalásra kényszerítette, a vélemények azonban – a királykategóriában már megszokott módon – megoszlanak. Romain Grosjean korábban 179 futamon állt rajthoz a száguldó cirkuszban, jelenleg pedig épp az Andretti-csapat színeiben versenyez az IndyCarban, adódik tehát a kérdés, hogy részt vesz-e a francia pilóta Michael Andretti projektjében. A 36 éves pilóta a The Race-nek adott interjújában egyelőre nem tudott konkrétumokról beszámolni, azonban elárulta, szívesen csatlakozna a projekthez valamilyen szerepkörben.

„Teljes mértékben. Az F1-ben számos más dolog mellett azt is megtanultam, hogy soha ne mondd, hogy soha. A Cadillac csatlakozása nagyszerű fejlemény a csapat számára. Nagyon keményen dolgoznak a céljaikért, én pedig bízom benne, hogy meg fog valósulni. Rendelkezésükre áll a pénzügyi háttér, valamint a konstruktőr is, és rendkívül érdekes figyelemmel követni a csapat építkezését és növekedését” – mondta Grosjean.

Egy kicsit lemaradt a MiniDrivers a friss hírekkel...

"Na, most nem történt épp semmi?" - ezzel a kérdéssel nyit a MiniDrivers híradójának legfrissebb epizódja, miután a legutóbbi rész élessé válásának napján olyan hírek láttak napvilágot, mint James Vowles kinevezése a Williamsnél, vagy éppen a Kínai Nagydíj végleges törlése. Lássuk, miként foglalta össze a múlt hét jelentősebb eseményeit a spanyol animációs sorozat!

 

Feszült a hangulat a Mercedesnél Vowles távozása miatt?

Néhány hete érkezett a hír, miszerint a Williams a Mercedes korábbi főstratégáját, James Vowlest csábította el Jost Capito üresen maradt csapatfőnöki székébe. Bár Toto Wolff korábban úgy nyilatkozott, hogy az istálló áldását adta Vowles távozására, Dr. Helmut Marko információi szerint ez nem egészen így van. 

„Nekem egészen más információim vannak. Vowles saját megállapodást kötött, a szóbeszéd szerint pedig néhány remek mérnököt is magával visz, a forrásaink szerint pedig emiatt olyan feszült a hangulat a Mercedesnél” – idézi az osztrák szakembert a Crash.net. 

Marko szerint Vowles távozása csupán rövid távon fogja éreztetni hatását Brackley-ben: „Meglátjuk, mi történik, mindazonáltal én továbbra is azt hiszem, hogy a Mercedes lesz a legnagyobb ellenfelünk a címvédésért folytatott harcban.”

Az utolsó időpont is elkelt: a Haas nyitja a bemutatók sorát

Utolsóként a Haas F1-es csapata is bejelentette idei bemutatójának dátumát, amellyel az amerikaiak mindenki mást megelőznek ezen a téren, a nagy napra ugyanis már január 31-én sor kerül, igaz Günther Steinerék a Williamshez hasonlóan csupán a 2023-as festésről rántják majd le a leplet egy online prezentáció keretében. A festés tekintetében csupán apróbb módosításokra lehet számítani az új főszponzor, a MoneyGram érkezésével.

Belepte a hó a suzukai pályát, ilyen egy kör rajta – videó

Télen gyakran osztanak meg az F1-es versenypályák magukról olyan fotót a közösségi médiában, ahol havas körülmények között láthatjuk a helyszínt. Suzuka sem kivétel ez alól, de a japánok egy lépéssel tovább mentek: egy autóval körbe is mentek a behavazott legendás pályán.

Videó: Alonso megérkezett az Aston Martinhoz

Rövid videót töltött fel a közösségi oldalára az Aston Martin, amelyen azt láthatjuk, hogy – néhány nappal korábbi bejelentkezésében tett ígéretének megfelelően – Fernando Alonso megérkezett új csapata központjába az első munkanapjára. A kétszeres F1-es világbajnok vélhetően többek között az üléspróbát is a napokban ejti meg. Hivatalosan astonos színekben először a február 13-i csapat- és autóbemutatón láthatjuk majd a spanyolt.

Megjelent az FIA Gokart Világranglista, egy magyarral a dobogón!

Újdonságot mutatott be az FIA a napokban, miután közzétették az általuk szervezett sorozatokban versenyzők ranglistáját, amely egy teljesen számítógép által vezérelt és számított rangsorra épül. Hasonlóan a FIFA-világranglistához, itt is egy pontrendszer alapján sorolja be a fiatal versenyzőket a számítógép, ami viszont ennél fontosabb, hogy egy magyar gokartos, Molnár Martin áll jelenleg a ranglista harmadik helyén! A többek közt a WSK-ban is versenyző magyar tehetség a HUMDA támogatottja is egyben, s reménykedünk benne, hogy beváltja a hozzá fűzött reményeket. A teljes ranglista ide kattintva tekinthető meg!

 

Bottas Kristensen, Vettel Chadwick, Loeb Neuville ellen – itt a Bajnokok Tornája sorsolása

A hétvégén rendezik a Bajnokok Tornáját, méghozzá második alkalommal a svéd havas-jeges parallel pályán. Számos nagy név gyűlt össze az idei gálaversenyre, a minap pedig a sorsolást is elkészítették. A vasárnapi egyéni versenyben már a nyolcaddöntők között is láthatunk érdekes párosításokat: a visszavonult négyszeres F1-es világbajnok Sebastian Vettel például a W Series háromszoros győztesével, Jamie Chadwickkel csap össze, a tavaly az utolsó pillanatban visszalépő Valtteri Bottas a kilencszeres Le Mans-győztes Tom Kristensennel mérkőzik meg, míg Mika Hakkinen a friss F2-es bajnok, Felipe Drugovich ellen bizonyíthat. Lesznek érdekes ralis párbajnok is például a címvédő Sebastien Loeb és Thierry Neuville között, míg a két Solberg egymás ellen küzd meg a negyeddöntőért. A létszám miatt Adrien Tambay és David Coulthard, valamint Mick Schumacher és Felix Rosenqvist még egy nulladik kört is beiktat, a két győztes alkotja majd az egyik nyolcaddöntős párosítást.

roc_1

A Nemzetek Kupájában is lesz „előselejtező”, nem is akármilyen párosítással, hiszen a németek és a britek már rögtön itt összekerültek, míg a finnek a szimulátoros különverseny győzteseivel csapnak össze. Ez a két győztes találkozik majd a negyeddöntőben, míg Franciaország Norvégiával, Svédország az északi csapattal, az USA pedig az All-Stars csapattal kezd. A pontos felállások IDE KATTINTVA találhatók!

nationscup_1

Gasly máris megkapta szolgálati autóját

Hivatalosan január 1-jén lépett érvénybe Pierre Gasly Alpine-szerződése, és a francia a hónap végére át is vehette szolgálati autóját – az Alpine egyetlen utcai modellje, az A110 S jelű verzióját. „Merci!” – posztolt kommentbe a fotóhoz a francia.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Alpine Cars (@alpinecars) által megosztott bejegyzés

A McLaren 2023-as szerzeményének új autója

Alexander Rossi csatlakozik a McLaren IndyCar-csapatához: a korábbi bajnoki ezüstérmes, aki hét szezonon át volt az Andretti tagja, az istálló újonnan kiállított harmadik autóját kapja Pato O’Ward és Felix Rosenqvist mellett.

A McLaren igyekszik a lehető legnagyobb nyilvánosságot generálni IndyCar-bemutatójának, ezért a három autót egyesével, három egymást követő nap leplezik le – Rossié volt az első. A 7-es autó dizájnja gyakorlatilag megegyezik Rosenqvist tavalyi versenygépével (az amerikai még a rajtszámot is átvette a svédtől), érdekes lesz látni, miben változik majd a 6-osra váltó Rosenqvist fényezése.

Az 1-es rajtszám átka: 25 éve nem védtek vele címet a MotoGP-ben

A Ducati hétfői bemutatóján végre kiderült, hogy Francesco Bagnaia a regnáló világbajnoknak kijáró 1-es rajtszámot fogja használni 2023-ban a MotoGP-ben. Legutóbb 2012-ben láthattuk az 1-est a rajtrácson: akkor Casey Stoner versenyzett vele a Repsol Hondánál. Azóta az összes világbajnok, így Jorge Lorenzo, Marc Marquez, Joan Mir és Fabio Quartararo is maradt a címvédő idényében is a saját rajtszámánál (pedig Lorenzo első alkalommal, 2010-ben még lecserélte azt az 1-esre), de előttük Valentino Rossi is mindig megtartotta az ikonikus 46-osát.

Világbajnoki címet védeni 1-es rajtszámmal legutóbb éppen 25 éve, 1998-ban sikerült bárkinek is a királykategóriában: Mick Doohan volt az, aki az 1-essel nyerte azt a szezont. Egy évvel később már nem jött össze ez az ausztrál legendának, köszönhetően a karrierje végét jelentő sérülésnek, ahogy hiába próbálkozott őt követően Alex Crivillé, Kenny Roberts Jr., Nicky Hayden, valamint a már említett Stoner és Lorenzo, egyiküknek sem sikerült diadalmaskodnia az 1-es rajtszámmal – most ezt a negatív szériát törné meg idén Bagnaia.

motogp-bagnaia-ducati-no1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

„Biztos, hogy kap még lehetőséget Schumacher, hatalmasat fejlődött” – mondja a korábbi F1-es bajnok

A Formula 1978-as világbajnokát, Mario Andrettit kérdezte Mick Schumacher helyzetéről a német RTL, és előbbi szerint a fiatal pilótának biztos, hogy lesz visszaútja az F1-es rajtrácsra, mert mindene adott hozzá.

„Biztos vagyok benne, hogy valaki még el fogja vinni (egy F1-es ülésbe). Az ilyen nagy tehetségek nem tűnnek el. Szerintem Mick hatalmasat fejlődött, főleg az előző szezonban. Ez nem lehet kérdés, a teljesítményéből egyértelműen kiderült. A családneve is hasznos volt minden szempontból, és szerintem büszkén viselte” – mondta Andretti.

schumacher_1

fotó: dppi

„Mikor lesz a nyugdíjasok bosszúja?” – Loeb felhívást intézett Ogier felé

Sebastien Ogier nyerte a hétvégi Monte-Carlo Ralit, nagy riválisa és honfitársa, a versenyt tavaly éppen Ogier előtt behúzó Sebastien Loeb pedig reagált is erre a hírre. A kilencszeres világbajnok a Twitteren osztotta meg Ogier győzelmi posztját, gratulált neki, majd feltette a kérdést: „Mikor lesz a WRC nyugdíjasainak bosszúja?”. Ogier válaszolt, megköszönte Loeb gratulációját, és annyit írt, hogy az említett csata remélhetőlegg jövőre megvalósul.

 

Idén már minden F1-es pilótánál láthatunk sisakkamerát

A 2021-es évad közben jelent meg kísérleti újításként a Formula-1-es közvetítésekben a versenyzők által látottakat talán leginkább megmutató sisakkamera. Mivel a rajongók lelkesedéssel fogadták az újítást, tavaly egyre több pilótánál és versenyen láthattunk sisakkamerás felvételeket, amelyeket a versenyző bukósisakjának belsejében, nagyjából szemmagasságban rögzített, mindössze 1,43 grammot nyomó és 8 milliméter átmérőjű kamera rögzített.

Idén pedig még nagyobb valószínűséggel játszanak be hasonló képeket a közvetítésbe, ugyanis a Racing Force Group bejelentette, hogy az F1 szerződést kötött velük a sisakkamerákra vonatkozóan: ennek értelmében 2023-ban már minden versenyző és csapat számára elérhető lesz a technika – ami a lényeges újítás ebben, hogy függetlenül attól, melyik gyártó készítette a bukójukat. Ennek köszönhetően vélhetően még több akciót láthatunk majd ebből a nézetből – hogy pontosan milyen látványt is nyújt egy csata ebből a kameraszögből, megnézhető Charles Leclerc és Max Verstappen tavalyi bahreini küzdelme során (a videó a képre kattintva indul!):

f1-helmet-cam-leclerc-bahrein-2022

Ébredezik téli álmából az F1: pályán a Ferrari és az AlphaTauri

Két csapat is megkezdte a felkészülési időszakot a közösségi médiában megosztott posztjaik alapján. A Ferrari kedden annak ellenére kezdte meg a tervezett háromnapos tesztjét Fioranóban, hogy az előző napokban még havazott is a térségben. Az időjárás végül kegyes volt a Scuderiához – igaz, a kép tanúsága szerint vizes az aszfalt –, ám egyelőre csak a tartalékos Robert Svarcman ült be a 2021-es SF21-esbe. A Motorsport.com olasz verziójának értesülései szerint Charles Leclerc és Carlos Sainz a következő napokon kap lehetőséget, hogy „leporolják” magukat a téli pihenőt követően és felvegyék a ritmust az egy hónap múlva esedékes bahreini tesztet megelőzően.

 

Mindeközben egy másik olasz helyszínen, Imolában pedig az AlphaTauri lendült akcióba. A csapat által feltöltött rövid videó tanúsága szerint Yuki Tsunoda vitt pályára szintén egy korábbi versenygépet az Emilia-romagna-i Nagydíjnak is otthont adó pályán: