DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 24. szerda

Hódító Hamilton és mulató mormota Kanada királya

A bahreini versenypálya grafikusa minden F1-es futamról megemlékezik, Montreal után ezt dobta össze. Mondjuk nem biztos hogy szerencsés, ha a lelkes mormota a kezével lefedi a fölső légbeömlő egy részét. A többletsúlyról nem is beszélve.

11424457_10152904591292066_1382030478002477410_n

Az RSB ismét elutasította Turánék kérelmét, de még mindig nincs vége

A Boldogkő Raliról kizárt Turán - Bagaméri páros ügyében újabb határozat született: az RSB másodszor is elutasította a csapat fellebbezését, megállapította, hogy jogosulatlanul használták az adott gumikat az adott versenyen. Turánék most másodszor is elvihetik az ügyet a (még fel nem állt...) Sporttanácshoz, amelynek jogkörét az MNASZ elnöksége gyakorolja.

Az RSB közleménye:

"A Rally Szakági Bizottság, a 78/ST/2021.06. 16. sz. elektronikus elnökségi határozat alapján, mint megismételt elsőfokon eljáró bizottság, a Turán Motorsport Sportegyesület (képviseli: Turán Frigyes) által az MNASZ részére megküldött I. Therwoolin Boldogkő Rally 2021 eseményen a 4-es számú felügyelői testület által hozott határozat alapján történt kizárás elleni fellebbezését elutasítja, a versenyen hozott 4-es számú (és azt javító – versenyzőpáros rajtszámát – 5. számú) felügyelői határozatot helyben hagyja. A fellebbezési díj nem kerül visszafizetésre.

Indoklás:

Az 5-ös rajtszámú Turán Frigyes – Bagaméri László versenyzőpáros olyan gumiabroncsot használt a verseny alatt, ami nem felel meg az RVSZ 30.1 bekezdésének miszerint, - kizárólag az MNASZ-szel szerződéses jogviszonyban álló gumiabroncs-beszállító partnerek (továbbiakban: szállítópartnerek) által forgalmazott és azoktól beszerzett gumiabroncsokat használhatnak. A versenyzőpáros által használt gumiabroncs nem felelt meg az RVSZ 30.4. pontjának sem.

Jelen esetben az RTH Versenyabroncs Kft. mint szerződött partner sem a versenyt megelőző 14 nap előtt, sem az I. Therwoolin Boldogkő Rally kezdetéig semmilyen információt, árlistát nem publikált az összes, bajnokságban érintett versenyző felé az 5-ös rajtszámú Turán Frigyes – Bagaméri László által

használt Hankook Z215 típusú gumiabroncsról. Az eljárás során nem került igazolásra az sem, hogy a versenyzőpáros által használt gumiabroncs szerepelt volna a gyártó által publikált, a rendelés idejében érvényes árlistán. Az FIA homológizációnak ténye miszerint a Z215 típusú gumiabroncs homológizációval rendelkezik, az a Magyar Rally Bajnokságot tekintve indifferens, hiszen az RVSZ szerint – fentebb olvasható -, csak olyan gumiabroncs használható, ami szerepel a szerződött partner által forgalmazott gumiabroncsok között. (Az FIA homológ listában 12 márka található ezért szabályozza így az RVSZ.)

A Z215 típus számú gumiabroncs a HANKOOK hivatalos nemzetközi oldalán/oldalain nem fellelhető. (2021. július 20.-I állapot)

A Z215 típusú gumiabroncs létezésének első hivatalos tájékoztatásáról a Hankook Racing Tires facebook oldalán találhatunk információt. Ezt a tájékoztatást a Hankook Racing Tires facebook oldalán a versenyt követő 2021. április 20. napján tette meg, az FIA homologizációs listájának egy kimásolt oldalával.

Az I. fokú fellebbviteli bizottság részére rendelkezésre álló dokumentumok és bizonyítékok egyértelműen alátámasztják, hogy a Hankook Z215 típus jelzésű gumiabroncs az I. Therwoolin Boldogkő Rally-n nem volt használható.

A határozat ellen az érintettek a Sporttanácshoz fellebbezhetnek az írásos értesítés kézhezvételétől számított hét napon belül fellebbezési díj megfizetése mellett.

A jelen határozatot a Rally Szakági Bizottság 4 igen szavazattal fogadta el."

A Formula.hu megkérdezte Turán Frigyest, hogy ismét fellebbez-e és továbbviszi-e az ügyet a másodfokra: mint mondta, igen, a megjelölt hét napon belül él fellebbezési jogával a Sporttanács felé.

bitto

fotó: Bitto Zsolt

Masi szerint Spa-Francorchamps továbbra is biztonságos

Az FIA versenyigazgatója szerint a Formula-1 számára még mindig biztonságos a Belga Nagydíj helyszínéül szolgáló versenypálya. Az elmúlt hétvégén rendezték a spái 24 órás versenyt, melynek első órájában egy nagyon komoly incidens történt.

A baleset után Kevin Estre, Franck Perera, Davide Rigon és Jack Aitken is megjárta a kórházat, Michael Masi viszont kitart amellett, hogy az eset nem veszélyezteti az idei F1-es versenyt, mivel a pálya még mindig rendelkezik a szükséges engedélyekkel.

„Spa-ban több területen is történtek munkálatok, de a pálya jelenleg is Grade 1-es besorolással rendelkezik. Van néhány változtatás és fejlesztés, melyet évről-évre elvégeztek, de úgy gondolom, hogy továbbra is biztonságos. Egyikünk sem szereti az ilyen helyzeteket, annak pedig örülök, hogy a versenyzők jól vannak, ez a legfontosabb"─ idézte Masi szavait a Motorsport.

 

Valakinek óriási összeget hozott a Williams dupla pontszerzése

A fogadások szempontjából igazi rémálom lehetett a Magyar Nagydíj, hiszen egyáltalán nem a papírformát hozta. Valaki számára azonban mégis maga volt az álom. A Formula Podcast csoportunk egyik tagja ugyanis tett egy jelképes összeget arra, hogy mindkét Williams pontszerző helyen ér célba. Ez a kimenetel 501-szeres szorzóval futott. Mint tudjuk, Nicholas Latifit a 8., George Russellt a 9. helyen intették le (Sebastian Vettel kizárása után még előrébb léptek), így a bátor fogadónak végül óriási jutalom ütötte a markát a duó révén.

 

Sainz vagy Leclerc szerez több érmet a Ferrari miniolimpiáján?

Újabb kihívást adott pilótáinak a Ferrari. Carlos Sainznak és Charles Leclerc-nek az olimpia jegyében különböző sportágakban kellett összemérniük tudásukat. Vajon melyikük teljesít jobban asztaliteniszben, golfban vagy épp hullahopp karikázásban? Kiderül a videóból, mely IDE vagy a képre kattintva indul.

 

Mit jelenthet az első győzelem az Alpine számára?

A Formula Podcast Magyar Nagydíjat értékelő adásában többek között arról is beszélgettünk, milyen hatással lehet az első győzelem megszerzése arra a csapatra, akikkel kapcsolatban tavaly még az sem volt biztos, hogy egyáltalánn a rajtrácson lesznek 2021-ben? Az adás e szakaszát 11:41-től hallhatod!

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Végre a Suzukinál is elkészültek a MotoGP slágerfejlesztésével

Az elmúlt egy-két évben a „holeshot device” volt a legfőbb fejlesztési terület a MotoGP-ben: a felfüggesztés összenyomásával a motor magasságát állító eszköz elsősorban a rajtoknál, továbbfejlesztett változatban akár kör közben, a kigyorsításokon is segítséget jelenthet a versenyzőknek. Az eszköz a legtöbb gyártónál már elöl és hátul is használatban volt – leszámítva a Suzukit: Joan Mir, a regnáló világbajnok júniusban a Formula.hu-nak is megerősítette, hogy a „kékek” csak az első eszközzel rendelkeztek.

Nos, ez változik a hétvégi Stájer Nagydíjtól kezdődően: Ken Kawauchi, a Suzuki technikai igazgatója a gyártó legutóbbi Racing Magazine nevű kiadványában erősítette meg, hogy immár a hátsó eszköz is a versenyzőik rendelkezésére fog állni az első spielbergi fordulótól kezdődően. Ezzel teljesül végre Mir kívánsága: elsősorban ő volt az, aki hajtotta előre a csapatát, hogy fejlesszék ki az eszköz, amely elmondása szerint több tizedmásodpercet hozhat nekik a konyhára.

A Suzuki eddig idén nem nyert futamot címvédőként, Mir három dobogós helyezéssel a vb-tabella negyedik helyét foglalja el.

mir-suzuki-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Csendben megcsinálta az év leggyorsabb kerékcseréjét a Red Bull

A Magyar Nagydíj izgalmai közepette kevesebb figyelmet kapott, hogy a szezon eddigi leggyorsabb bokszkiállását láthattuk a Hungaroringen. Az első körös balesetben elszenvedett autósérülés miatt pontszerzésért küzdő Max Verstappen utolsó kerékcseréjét a 40. körben teljesítette, kemény helyett közepest kapott az utolsó 30 körre – mindössze 1,88 másodperc alatt, ami a szezon legjobbja, és csupán hat századmásodpercre volt a csapat 2019-ben született világrekordjától.

A Red Bull mesteri munkát végez az egész szezonban a bokszban: Magyarországon három tizedmásodpercet adtak a második leggyorsabb Alfa Romeónak. A DHL Fastest Pit Stop Award statisztikái szerint 11 nagydíjból nyolcszor a csapaté lett a legjobb kerékcsere, és övék a szezon nyolc leggyorsabb kiállása – ebből a mostani már az ötödik két másodperc alatti!

A bokszkiállások tervezett biztonsági lelassítása a Magyar Nagydíj helyett a Belga Nagydíjtól lép életbe, így nagy eséllyel az 1,88 másodperces év végéig a szezon leggyorsabb kerékcseréje maradhat.

Ezzel az autóval kezdődött Hamilton pályafutása

Az F1-es (és az oda bekerülni szándékozó) versenyzők pályafutása napjainkban gokartozással indul, egészen kicsi, 4-6 éves korukban. De vajon megelőzi-e ezt bármi egyéb szárnypróbálgatás? Lewis Hamilton legutóbbi Instagram-posztjából kiderül, van rá példa. A hétszeres világbajnok élete első távirányítós autójáról posztolt egy fotót, mely az elmúlt évtizedekben kissé megkopott, de most Hamilton testvére új életet lehelt belé.

„Ezzel versenyeztem, amikor 5 éves voltam. Az öcsém volt olyan kedves, hogy nemrég újraépítette, most pedig olyan, akár egy drágakő. Ezzel versenyeztem a BBC-n 1990-ben, amikor arról álmodtam, hogy Formula-1-es versenyző leszek. Hosszú utat jártam be azóta, de még mindig ugyanolyan izgalmasnak találom, mint gyerekkoromban” – írta a képhez a brit, aki megköszönte azt is, hogy a járgány eredeti színeit is tökéletesen helyreállították, így szebb, mint új korában.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

Megvált fejlesztőpilótájától a Williams

Búcsút intett egymásnak a Williams és fejlesztőpilótájuk, Dan Ticktum. A jelenleg a Formula-2-ben vitézkedő, 22 éves brit 2019 decembere óta volt a csapat versenyzői akadémiájának tagja, ám jobbnak látták, ha másfél szezon után nem folytatják az együttműködésüket. A döntés azonnali hatályú, Ticktum pedig azzal indokolta, hogy nem látta a jövőjét. "Nem jutottam volna F1-es üléshez 2022-ben. Köszönöm a Williamsnek az esélyt. Remélem, hogy a jövőben még lesz lehetőségünk együtt dolgozni" – írta a pilóta Instagram-oldalán. Azt ugyanakkor tagadta, hogy a távozásának köze lett volna azokhoz a degradáló kommentekhez, amelyekkel a csapat jelenlegi versenyzőjét, Nicholas Latifit illette néhány nappal korábban. Nem túl hízelgő jelzők közepette megjegyezte többek között, hogy csak a pénze miatt van az F1-ben, és hogy „az, hogy nem vagy a Formula-1-ben, még nem jelenti azt, hogy nem is lennél oda való.”  Ennél bővebben a Williams sem kommentálta az esetet.

A hétvégén ismét IndyCar, Grosjean pedig bemutatja nekünk a pályát

Egy hosszabb szünet után a hétvégén ismételten folytatódik az amerikai versenysorozat, melynek következő állomása Nashville városa lesz. A 11 kanyarból álló utcai pályán összesen 80 kört fog megtenni a mezőny, ebből pedig Romain Grosjean adott nekünk egy kis ízelítőt egy virtuális körön keresztül.

 

Bajnokok harca, bokszutcai káosz és AZ az első kanyar – a Magyar Nagydíj legjobb onboard videói

Itt is van a szokásos fedélzeti kamerás összefoglaló az eseménydús Magyar Nagydíjról, melyben az ominózus első kanyaros rombolás külön figyelmet érdemelt. A videó IDE vagy a képre kattintva nézhető.

 

Három új futamgyőztes egy év alatt - érdekes statisztikák a Magyar Nagydíjról

A 36. Magyar Nagydíj elképesztően fordulatosra sikerült, melynek végén Esteban Ocon személyében egy új győztest avatott a sportág, ám nem csak emiatt volt különleges a legutóbbi futam a Hungaroringen. A Racefans jó néhány érdekességet kigyűjtött a nyári szünet előtti utolsó versenyről.

- 12 hónapon belül Esteban Ocon a harmadik olyan pilóta, aki az első futamgyőzelmét szerezte meg az F1-ben. Tavaly az Olasz Nagydíjon Pierre Gasly, a Szahíri Nagyíjon pedig Sergio Perez tudott diadalmaskodni.

- Esteban Ocon lett a Formula-1 történetének 111. futamgyőztese, egyúttal a 14. francia pilóta, aki nyerni tudott.

- Az Alpine istállója az F1 37. olyan konstruktőre mely győzelmet aratott, igaz ezt a statisztikát bonyolítja, hogy a csapat a Renault, a Lotus és a Benetton istállók utódja, melyek mind nyertek futamokat.

- 268 futamos pályafutása során soha nem volt még arra példa, hogy Sebastian Vettelt kizárják egy versenyről.

- A 2015-ös GP3-szezon nyitófutama óta a mostani volt az első alkalom, hogy Ocon vezetett egy versenyt és meg is nyerte azt.  

- 15 versenyen keresztül tartó pontszerző sorozata szakadt meg Lando Norrisnak. A McLaren pilótája a tavalyi imolai futam óta minden versenyen a legjobb 10 között zárt, ezzel pedig csapata legsikeresebb versenyzője lett ebből a szempontból.

 

Nem úszta meg a motor, Leclerc-re is rajtbüntetés várhat

Valóságos roncsderbi kerekedett, miután a mezőny a Magyar Nagydíj rajtja után megkísérelte bevenni az első kanyart. Valtteri Bottas és Lance Stroll külön-külön majdnem az összes élmenőt lesöpörték a pályáról, legalább négy-öt csapatnak okozva óriási anyagi károkat (amiket az érintettek szerint illene nekik állniuk). A Red Bull már beszélt arról, valószínűleg nem tudják majd megmenteni sem Sergio Perez, sem Max Verstappen motorját, most pedig a Ferrari adott ki egy borúlátó közleményt.

Ők is arra készülnek, hogy Charles Leclerc valamelyik versenyt rajtbüntetéssel kezdi majd, mivel az erőforrása helyrehozhatatlanul károsodott. „A 16-os számú SF21 vizsgálata, mely tegnap megtörtént Maranellóban, azt az eredményt hozta, hogy a motor javíthatatlanul sérült és újbóli használatra alkalmatlan, a Lance Stroll Aston Martinjából érkező behatás következtében. Ez egy újabb csapás a Ferrarinak és a moncaói pilótának. A sérülésnek az anyagi káron túl a versenyzésre nézve is következményei vannak. Tekintve, hogy még 12 versenyhétvége hátravan, a csapat kénytelen lesz egy negyedik erőforrást felhasználni Charles SF21-ében, rajtbüntetés fejében” ­– közölték kedden.

Vannak jelek arra, hogy TÉNYLEG érkezik az Audi az F1-be

Bár annyiszor beszélt már az F1-es közvélemény az Audi érkezéséről, hogy egyre nagyobb hitetlenkedéssel fogadják az erről szóló híreket a rajongók, több jel is arra utal, hogy a mostani pletykáknak jóval több valóságalapja lehet, mint a korábbiaknak. A Formula Podcast legújabb adásában erről is beszélgettünk, s 01:22:51-től meg is hallgathatjátok mindezt:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Ha nem talál F1-es ülést, az IndyCarban köthet ki Nico Hülkenberg

Újabb ex-Formula-1-es versenyző találhatja magát az IndyCar mezőnyében: a Racer szakportál információi szerint Nico Hülkenberg jövőre az amerikai szériában versenyezhet. A lap úgy tudja, Hülkenberg és az Ed Carpenter Racing között már egyeztetések is zajlottak egy esetleges szerződésről, amely alapján az utcai és az épített versenypályákon indulna a német (ahogy azt tette idén eredetileg Romain Grosjean is), mivel az oválokon szokás szerint Ed Carpenter ülne be az egyik autóba.

Persze nem feltétlenül az IndyCar az első számú opció Hülkenberg számára: a jelenleg az Aston Martin tartalékosaként tevékenykedő németet az Alfa Romeo és a Williams esetlegesen megürülő ülésével is szóba hozták már – különösen utóbbi csapathoz való visszatérése elképzelhető a pletykák szerint, amennyiben George Russell fellép a Mercedeshez.

hulkenberg-dppi

A Hungaroringen az Alfa Romeót teszteli a 17 éves Formula-2-es tehetség

Újabb fiatal pilóta F1-es debütálására kerül sor: a Sauber versenyzői akadémiájához tartozó Theo Pourchaire – 17 évesen az F2-es mezőny legfiatalabb tagja, de újonc létére Monacóban már megszerezte első győzelmét – a 2019-es Alfa Romeo C38-at teszteli a Hungaroringen a szerdai nap folyamán, írja a Crash.net.

Kedden és a szerdán a magyar versenypályán a Pirelli tesztje zajlik, de Pourchaire ettől függetlenül köröz a kétéves autóval. A gumiteszt első napján a McLaren és a Ferrari, a másodikon a McLaren és a Mercedes szerepel. A wokingi csapatnál Lando Norris és Daniel Ricciardo vezetnek egy-egy napot, a Ferrarinál Charles Leclerc-é a főszerep, a Mercedestől George Russell kapta a lehetőséget a 2022-es 18 colos abroncsokkal.

Wolff: A baleset nem befolyásolja a döntésünket

Valtteri Bottas komoly rajtbalesetet idézett elő a Formula-1-es Magyar Nagydíjon: neki köszönhetően kiesett Lando Norris és Sergio Perez, valamint megsérült Max Verstappen autója is, aki nem kis részben ennek eredményeként el is veszítette a vb-vezetést Lewis Hamiltonnal szemben. A finn hibájának áldozatul eső pilóták és csapatok kifakadtak a Mercedes versenyzőjére, a csapatfőnök Toto Wolff ugyanakkor jelezte: a történtek nem lesznek hatással arra, hogy végül Bottas vagy George Russell lesz-e Hamilton csapattársa 2022-ben.

„Ez egyáltalán nem befolyásolja a döntésünket. Sajnálatos hiba volt, komoly következményekkel. Beszorult két autó között, leszorítóerőt veszített, aztán pedig már túl késő volt” – jelentette ki Wolff az Expressnek. Persze a rossz nyelvek szerint valójában növelte is Bottas az esélyeit azzal, hogy kvázi mindkét Red Bullt leamortizálta az első kanyarban…

bottas-f1-hungary-sunday-43

Fotó: Ollé Iván

Nem volt hiány káromkodásokban a Magyar Nagydíjon – így szólt a rádió a Hungaroringen

Talán az átlagosnál is több üzenetet kellett kicsillagozniuk a szokásos válogatás készítőinek, ami persze a rajt utáni káosz ismeretében nem is csoda. De ezen felül hallhattunk még csapatszellemről tanúságot tevő Russellt, köröket elszámoló Hamiltont és Alonsót legendának nevező Ocont is a videóban, amely IDE vagy a képre kattintva nézhető:

hungaroring-radio-video-1

Az Alpine jelenti: hazaért a herendi porcelán!

Az Esteban Ocon Magyar Nagydíjon aratott győzelméért járó herendi porcelán megérkezett az Alpine otthonába:

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Alpine F1 Team (@alpinef1team) által megosztott bejegyzés

Brawn: Visszatért, újjászületett a régi Vettel

Ugyan az autójában maradt kevés üzemanyag miatt végül kizárták, de a pályán idei második dobogós helyezését érte el az Aston Martinnal Sebastian Vettel, aki a győzelemtől sem volt messze a Magyar Nagydíjon. A remek teljesítmény után Ross Brawn is megdicsérte a németet:

"A jelenlegi hozzáállása, teljesítménye és viselkedése miatt nem tudok mást mondani, mint hogy visszatért a régi Sebastian. Fel kell tennem a kezemet, mert bevallom, voltak kétségeim az Aston Martinhoz igazolása miatt, mert a Ferrarinál töltött időszakának vége mindenki számára csalódást jelentett. Most viszont újraéledt. Ahogy Fernando (Alonso), úgy Sebastian is újjászületett" - mondta Brawn.

00121022_073

fotó: dppi