Brazil Nagydíj - stimmelő érzelmek?
https://formula.hu/parc-ferme/391

Kérsz egy kávét, Zolika? Nem jön szembe senki! A hülye állat pályáját! - ilyen a hangulat egy magyar versenyautóban
https://formula.hu/parc-ferme/25402
1998-ig ugrunk vissza, amikor a magyar ralibajnokság élmezőnyébe tartozó Bathó Zoltán és Kosztolányi Tamás remek hangulatban versenyzett a Subaru Imprezával - érdemes belehallgatni a futam közben lejátszódó beszélgetésekbe a Best of Onboards videójával:
Mai grafikákkal alkották újra az 1950-es Brit Nagydíjat
https://formula.hu/parc-ferme/25399
Civil kezek által készített videó, az ötlet komolyságát azonban jelzi, hogy az F1TV kommentátora, Alex Jacques vállalta a kommentátori feladatokat, amikor elkészült az első Formula-1-es nagydíj újradolgozása modern köntösben. Íme az 1950-es Brit Nagydíj mai köntösbe csomagolva:
Unalmában elkezdte lerajzolni versenyzőtársait az IndyCar címvédője
https://formula.hu/parc-ferme/25400
Egészen kiváló versenyzői tehetsége mellé Josef Newgardenbe némi képzőművészeti érzék is szorult (még ha nem is ugyanannyi), amit ezekben az eseménytelen hetekben meg is csillogtat, méghozzá riválisain köszörülve a ceruzáját. Az IndyCar 2017-es és 2019-es bajnoka előszeretettel osztja meg közösségi oldalán, milyen portrét alkotott kollégáinak sajátos élethelyzetben készült fotói alapján.
Will Power a fogorvosnál:
Okay, here is my good buddy and teammate @12WillPower. Came out great. pic.twitter.com/dAIqbcAaZh
— Josef Newgarden (@josefnewgarden) May 11, 2020
James Hinchcliffe és a bekapott palacsinta (a feleségéről készült rajzot pedig Newgarden felesége készítette):
My wife Ashley and I are now drawing couples portraits. Here are @Hinchtown and @beckyjhinch. So proud of these. #PortraitsByJosef #ChallengeAccepted pic.twitter.com/55B64rd8p0
— Josef Newgarden (@josefnewgarden) May 11, 2020
Conor Daly és az elveszett borotva:
I had time for one new portrait tonight. This was my latest request. @ConorDaly22 #PortraitsByJosef pic.twitter.com/DoUJSzJaog
— Josef Newgarden (@josefnewgarden) May 14, 2020
Ryan Blaney NASCAR-versenyző és az ő félrehúzott szája:
Per @nascarcasm request. @Blaney portrait came out splendid. #PortraitsByJosef pic.twitter.com/xeqW8BW0jM
— Josef Newgarden (@josefnewgarden) May 11, 2020
Ferrari szerint is Sainz érkezik Vettel helyére
https://formula.hu/parc-ferme/25401
Egyesek már kész tényként kezelik azt, hogy Carlos Sainz váltja Sebastian Vettelt a Ferrarinál 2021-től és Piero Ferrari szavai is erre engednek következtetni. Enzo Ferrari fia ugyanis azt mondta az olasz ANSA ügynökségnek, hogy minden bizonnyal egy fiatal, de már több éve az F1-ben lévő pilótát fog igazolni a Scuderia - a még mindig csak 25 éves Carlos Sainz éppen ezért reálisabb választás, mint a már 30-at is betöltő Daniel Ricciardo.

fotó: dppi
Egyetlen évtizedet sem uralt még úgy le három versenyző, mint ezt a mostanit
https://formula.hu/parc-ferme/25398
A 70. születésnap apropóján a Formula-1 hivatalos oldalának alábbi lapozható Instagram-grafikái bemutatják, hogyan oszlottak el a győzelmek a három legeredményesebb pilóta és a többiek között az egyes tízéves periódusok során.
1950-es évek: Fangio (az összes győzelem 29%-át szerezte ebben az időszakban)
1960-as évek: Clark (25%)
1970-es évek: Lauda (12%)
1980-as évek: Prost (25%)
1990-es évek: Schumacher (22%)
2000-es évek: Schumacher (32%)
2010-es évek: Hamilton (37%)
Látható, hogy az egy főre eső győzelmek aránya a 2010 és 2019 közötti időszakban volt a legmagasabb Hamilton révén, és a legsikeresebb hármas is magasan kiemelkedik a többiek közül a korábbi évtizedekhez képest: Vettel 24%-át, Rosberg 12%-át szerezte a győzelmeknek, míg mindenki másnak a torta fennmaradó 27%-os szelete jutott. Pedig ez a szám, a legjobb hármason kívüli "többiek" aránya az előző két évtizedben még 46% és 51% volt, az 1970-es években pedig a "többiek" voltak kétharmados többségben, 67%-os részesedéssel a győzelmekből.
A háttérben a Ferrari kifejlesztett egy lélegeztetőgépet
https://formula.hu/parc-ferme/25396
Elkészült az FI5 lélegeztetőgép prototípusa: a projektről eddig nem lehetett hallani, de az elmúlt időszakban a Ferrari és a genovai központú Istituto Italiana di Tecnologia (IIT) közös erővel dolgozott a gépen, melynek nevében a két betű a két közreműködőre utal, a szám pedig arra, hogy öt hétig tartott a fejlesztés.

Az FI5 „megbízható, sokoldalú, könnyen használható és összeszerelhető”. Tervrajzai és szoftvere nyílt forráskódó, jelenleg folyik a hitelesítési folyamat. A tervek szerint a lélegeztetőgépet Olaszországban, Mexikóban és az Egyesült Államokban használják majd kórházakban.
A járvány által legsúlyosabban érintett országok közé tartozó Olaszországban működő cég egy másik projektjéről már korábban beszámoltunk: kórházi felszerelést, légzőkészülékek szelepjeit és védőmaszkok tartozékait – apró, de fontos alkatrészeket – gyártott háromdimenziós nyomtatással. A többi csapat ugyancsak kivette részét a küzdelemből, a legszélesebb körben alkalmazott fejlesztésnek a Mercedes CPAP nevű légzőkészüléke bizonyult.

Az hagyján, hogy 70 éves az F1, de nézzétek, minek van még az évfordulója!
https://formula.hu/parc-ferme/25397
"Május 13.: Nem csak az első F1-es világbajnoki futam miatt emlékezetes" - írja sokat sejtetően a Williams, mellékelve a 2012-es Spanyol Nagydíj videós összefoglalóját. Aki látta, biztosan soha nem feledi, aki pedig nem látta élőben, talán már visszanézte azt a futamot, amely nem is volt kaotikus, mégis olyan futamgyőztest hozott, amit a közvélemény nem nagyon tudott hova tenni. A Williams megtáltosodott, Pastor Maldonado pedig ihletett formában versenyzett, a pole-ból indulva legyőzve Fernando Alonsót az első helyért folyó versenyfutásban. Ez volt a venezuelai pilóta egyetlen győzelme, a Williams számára pedig máig az utolsó.
Egyébként ezen a barcelonai futamon és az 1950-es silverstone-in kívül még hat másik F1-es futamot is rendeztek ezen a napon, legutóbb a 2018-as Spanyol Nagydíjat.
: Not just memorable for the first-ever world championship @F1 race #OnThisDay #WeAreWilliams pic.twitter.com/5JSBfPVFtx
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) May 13, 2020
Őrült Brit Nagydíj ismétlésével ünnepli jubileumát a Formula-1
https://formula.hu/parc-ferme/25394
Szerda van, így szokás szerint este egy klasszikus futamot tűz műsorára a száguldó cirkusz YouTube-csatornája. Ezúttal a nézők három silverstone-i viadal közül választhattak, s végül a 2003-as lett a befutó, amely leginkább a pályára berohanó skótszoknyás férfiról maradt emlékezetes, de ezen kívül is igencsak eseménydús volt a verseny. A stream este 20 órakor kezdődik az alábbi videóban, amely átkattintás után indul majd:
Mozgóképes összefoglaló a legelső F1-es világbajnoki futamról
https://formula.hu/parc-ferme/25395
Mint azt már több posztban is jeleztük, ma ünnepli 70. születésnapját a Formula-1, ennek apropóján pedig egy rövid videós részlet is felkerült korabeli tudósítással az 1950. május 13-án rendezett Brit Nagydíjról, amely a legelső világbajnoki verseny volt (a videó átkattintás után indul!):
Megható videóval mond köszönetet a szurkolóknak a 70 éves F1
https://formula.hu/parc-ferme/25393
Ehhez nem is kell kommentár: jelenlegi és egykori versenyzők köszönik meg a 70 éves jubileum kapcsán, hogy a rajongók az első versenytől kezdve kitartottak a sportág mellett – ha esett, ha sütött a nap, lelátókon vagy a tv-képernyők előtt ülve, kora hajnalban vagy késő éjszaka (a videó YouTube-ra átkattintás után indul!):
Az F1 70. születésnapját ünneplik a csapatok
https://formula.hu/parc-ferme/25391
1950. május 13. Ezen a napon rajtolt el egy brit repülőtéren a sorozat, amiért manapság emberek tízmilliói rajonganak. Öröm és szomorúság, siker és kudarc végtelen forrása a Formula-1, és pontosan ezért szeretjük annyira.
Since the very first season back in 1950 we keep writing history together with our drivers, our champions and our tifosi. #essereFerrari @F1 #F1 #F170 pic.twitter.com/x0VoKPGR1U
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 13, 2020
70 years on from the very first Formula 1 Grand Prix.
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) May 13, 2020
Happy birthday, @F1! Here's to the next 70! pic.twitter.com/wKZeAf7cR3
Seven decades of Formula 1 racing and passion. Seven decades of innovation. We’re proud to have been part of this incredible story.
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) May 13, 2020
Happy 70th Birthday, @F1 !#RSspirit pic.twitter.com/FGkWHEDuET
Ezek voltak Vettel legjobb futamai a Ferrarival
https://formula.hu/parc-ferme/25390
Sebastian Vettel a távozása bejelentéséig 101 nagydíjat versenyzett a Ferrarival, 54 alkalommal állt dobogóra, ezek közül 14-szer futamot nyert. Az F1 ebből a listából választotta ki a német legjobb versenyeit.
Mi lesz Vettel sorsa? És vajon kit igazol a helyére a Ferrari? Kitárgyaltuk!
https://formula.hu/parc-ferme/25392
Mi sem hagyhattuk szó nélkül a keddi bombabejelentést, így rendkívüli podcastadásban tárgyaltuk ki, mi is vezethetett Sebastian Vettel és a Ferrari szakításáig, valamint azt, hogy mi várhat a két félre ezek után: összesen kilenc utódjelöltet és öt potenciális csapatot is kitárgyaltunk. Hallgassatok belénk!
A Formula.hu podcastje az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
A Jégember és a csodálatos Lotus E20
https://formula.hu/parc-ferme/25383
Legutóbbi, rendkívüli podcastadásunkban végigvettük az olvasóink által megszavazott top 10-es rangsort a jelenlegi Formula-1-es pilóták kapcsán, amelyre nem meglepő módon felkerült Kimi Raikkönen is. A vonatkozó rész (meg persze az egész adás) az alábbiakban hallgatható meg:
A Formula.hu podcastje az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Verstappen élvezi, hogy naponta maximum egyszer hívják
https://formula.hu/parc-ferme/25385
A Red Bull pilótája saját otthonából jelentkezett be, ahol olyan kérdésekre adott választ, mint hogy milyen sorozatot néz szabadidejében, mit szeretne a járvány elvonulása után először csinálni, és melyik a kedvenc napszaka.
Checking in with @Max33Verstappen at home @TAGHeuer with the lockdown lowdown pic.twitter.com/RXSipNAI7m
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) May 12, 2020
Valaki sokat kaszálhat, ha Martin Brundle jóslataira fogad
https://formula.hu/parc-ferme/25386
Merész jóslatokba bocsátkozott az egykori pilóta, jelenleg televíziós szakértőként tevékenykedő Martin Brundle. Sebastian Vettel Ferraritól való távozására reagálva arról írt Twitteren, hogy szerinte:
- Carlos Sainz igazol a helyére,
- Daniel Ricciardo aláír a McLarennel,
- Fernando Alonso vagy Vettel pedig a Renault-hoz csatlakozik.
Ez drámaibb lenne, mint a 2018-as átigazolási időszak.
I’ll take a punt on this. Sainz to Ferrari. Ricciardo to McLaren. Vettel or Alonso to Renault. I’ll miss Seb if he retires, quality guy, quality driver. A champion and an adult.
— Martin Brundle (@MBrundleF1) May 12, 2020
Kattints és megtudod, ki lesz Vettel utódja
https://formula.hu/parc-ferme/25384
A WTF1 közreműködésével megjósolhatod, ki lesz Charles Leclerc csapattársa a Ferrarinál 2021-ben.
Who's going to Ferrari in 2021? Screenshot to find out. pic.twitter.com/I37PJBFA80
— WTF1 (@wtf1official) May 12, 2020
A Salgó Ralival kezdődhet az idei raliszezon
https://formula.hu/parc-ferme/25389
A magyar ralis szakág vezetés új naptártervezetet terjesztett az MNASZ elé - derült ki a szerdai sajtóközleményükből. Eszerint a szezon július második felében kezdődhetne a Salgó Ralival, és decemberben végződne a Mikulás Ralival. A teljes közlemény és a tervezett menetrend itt olvasható:

Szavazz! Kit igazolnál le a Ferrari helyében 2021-re?
https://formula.hu/parc-ferme/25388
A következő szezonban Sebastian Vettel távozása révén megüresedik a mezőny egyik legértékesebb ülése. A sajtóhírek szerint a renault-s Daniel Ricciardo és mclarenes Carlos Sainz a két favorit, de ne felejtsük el, Lewis Hamilton még nem hosszabbította meg szerződését a Mercedesnél, Fernando Alonso pedig épp egy ilyen bombalehetőség kedvéért térne vissza az F1-be. És ha a Ferrari nem akar kockáztatni, Kimi Raikkönen hosszú éveken át bizonyította, mennyire passzol a csapatba – őt mint opciót kevésbé érezzük reálisnak, de nem mertük kihagyni.
Már júliusban autóversenyt rendezhetnek a Hungaroringen
https://formula.hu/parc-ferme/25387
Bár a Formula-1 az eredeti naptár szerint csak augusztus elején látogatna el Mogyoródra, s alternatív dátumként csak annál későbbi időpont jöhet szóba az esetleges átvariálások során, mégis már júliusban autóversenynek adhat otthont a magyar pálya. A GT Cup Open Europe ugyanis ma kiadta a legfrissebb naptártervezetét, amely szerint összesen öt állomásból fog állni a szezon – ez eggyel kevesebb az eredeti tervekhez képest –, és ami a legfontosabb, hogy a szeptemberre kiírt Red Bull Ring-i forduló helyett július 11-12-én a Hungaroring látná vendégül a mezőnyt. Természetesen a kormány rendelkezései alapján az eseményre zárt kapuk mögött kerülne sor, de mindenképp biztató jel az F1-es Magyar Nagydíj szempontjából, hogy már ekkor versenyt rendezhet a pálya.










