„Nem láttam, hogy olyan jól teljesítettek volna…” – Horner megint odaszúrt Wolffnak Verstappen miatt
https://formula.hu/parc-ferme/38339
Hosszú hónapok óta tart a kisebb szócsata a Red Bull és a Mercedes Formula-1-es csapatfőnökei között annak kapcsán, hogy Toto Wolff nyíltan udvarolt többször is Max Verstappennek. Még Zandvoortban is arról beszélt a Mercedes-vezér, hogy csak a nyáron dőlt el, hogy 2025-ben nem érkezik hozzájuk az energiaitalosokkal egyébként 2028-ig szerződéssel rendelkező világbajnok. De vajon aggódott-e Christian Horner Verstappen esetleges elvesztése miatt?
„Nem. Azt találom inkább meglepőnek, hogy ilyen sokat beszéltek erről a médiában. A helyzet mindig is egyértelmű volt köztünk Maxszal, és szerintem beszélhetnek mások, de mi komfortosan érezzük magunkat azzal, ahol állunk” – fogalmazott a Holland Nagydíj után Horner, aki arra is utalt, hogy Verstappen megtartása és maradása függhet a Red Bull teljesítményétől, és egyúttal ennek kapcsán oda is szúrt a Mercedesnek:
„Rajtunk áll, hogy teljesítsünk. Van egy megállapodásunk 2028-ig, szóval tőlünk fog, hogyan teljesítünk. Nem láttam úgy, hogy Toto autói olyan jól teljesítettek volna ma… Minden szerződésnek van teljesítményre vonatkozó része. Nem fogunk ezekről beszélni, de amíg versenyképes az autónk, tudjuk, mi a helyzet. 2028 még nagyon messze van, a mi feladatunk győztes autóval előállni.”
Wolff: Közel álltam ahhoz, hogy vagy Hamiltont, vagy Rosberget a kispadra küldjem
https://formula.hu/parc-ferme/30561
Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője a Daily Mailnek adott interjújában beszélt arról, hogy vajon lesznek-e belső feszültségek jövőre Lewis Hamilton és George Russell között - közben pedig azt is felidézte, hogy milyen döntéshez közelített kétszer is a Hamilton-Rosberg korszakban.
"Közel álltam ahhoz, hogy egyiküket a kispadra ültessem, kétszer is. Egyszer 2014-ben, egyszer pedig 2016-ban. Azt mondtam, hogy 48 órán belül eldöntöm, hogy melyiküknek kell kiszállnia az autóból. Még most sem tudom, hogy melyikük lett volna, de ez már régen volt. Ma már ez elképzelhetetlennek tűnik, tekintve, hogy milyen a kapcsolatom Lewisszal" - mesélte Wolff.
fotó: dppi
Így is be lehet kerülni az F1-be!
https://formula.hu/parc-ferme/30557
A McLaren felemelkedését irányító Andreas Seidl pelyhedző állú mérnökpalántaként a BMW-vel érkezett meg az F1-be – nem akármilyen magánakciók után. Többek között erről is szó esik a Formula Podcast legújabb adásában, melyben exkluzív interjút hallhattok a Bayern-fanatikus mérnök-sportvezetővel – e szakaszt 41:47-től hallhatod.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Változtathatnak a Q2-es gumiszabályon
https://formula.hu/parc-ferme/30559
Az F1 időmérőjéhez, akárcsak a versenyhétvége többi részéhez, az újítás jegyében az elmúlt években már többször megpróbáltak hozzányúlni, több-kevesebb sikerrel. Van egy szabály, ami már 2014 óta húzza, de talán már nem sokáig, legalábbis ha hihetünk a száguldó cirkusz sportigazgatója, Ross Brawn szavainak.
Jelenleg a kvalifikációs gumiszabály a következőképpen szól: az első tíz helyezettnek azon a keveréken kell rajtolnia, amivel az időmérő utolsó szakaszába került. Ez taktikázást tesz lehetővé, és bár kétségkívül színesítheti a történéseket, igazságtalan is. „Az egyik legszerencsétlenebb dolog a Q2-es versenygumis szabállyal, hogy a leggyorsabbaknak még több előnyt ad, mivel eldönthetik, melyik keveréket szeretnék használni. Azok, akik viszont kétségbeesetten próbálnak továbbjutni az utolsó szakaszba, kénytelenek a lágyakat feltenni. Ennek elég ellentétes a hatása. Nem hiszem, hogy nagy probléma lenne az eltörlése. Ez egyértelműen valami, amit megfontolunk a jövőben” – nyilatkozta a tervekről Brawn.
Videó: Így dobnak kosárra az F1-es pilóták
https://formula.hu/parc-ferme/30558
Mi is megírtuk, hogy az NBA-vel való együttműködés apropóján büntetődobó párbajt rendeztek a Formula-1-esek számára az USA Nagydíj helyszínén, Austinban. Most minderről mozgóképes összefoglalót is láthatunk – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:
Két magyar versenyző is indul a Ralikrossz-vb szezonzáróján
https://formula.hu/parc-ferme/30560
A világbajnokság évadja november 27-28-án ér véget a Nürburgringen, dupla fordulóval, ahova 14-en adták le a nevezésüket – az egyik legnagyobb létszám a szezonban, melyet hiányos rajtrácsok jellemeztek.
A teljes szezonban részt vevő hét versenyző ott lesz a Nürburgringen – beleértve az összetett ötödik helyén álló Szabó Krisztiánt, valamint Kevin Abbringot is, aki Portugáliából hiányzott, –, hozzájuk hét alkalmi induló csatlakozik a két fordulóra. Köztük szerepel Kárai Tamás a Kárai Motorsport Audi S1-esével, aki a szezonnyitón, Barcelonában is indult a vb-n. A spanyol versenyen 11. helyen értékelték elődöntős szerepléssel, azóta pedig hetedik helyen zárta az Európa-bajnokság négyversenyes idényét, hétvégén pedig negyedik magyar bajnoki címéért küzd Nyirádon.
A Nürburgringen dől el a 2021-es világbajnoki cím: a duplán összesen 60 pont szerezhető, miközben az összetettben a 2019-es bajnok Timmy Hansen előnye 17 egység a címvédő és háromszoros világbajnok Johan Kristofferssonhoz, valamint 19 pont Kevin Hansenhez képest. Egyúttal ez lesz a világbajnokság utolsó robbanómotoros versenyhétvégéje az elektromos éra kezdete előtt.
Koronavírus-ellátó központtá alakították a szingapúri bokszépületet
https://formula.hu/parc-ferme/30556
A koronavírus-járvány miatt sem tavaly, sem idén nem tudták megrendezni a Formula-1-es Szingapúri Nagydíjat. Jövőre a tervek szerint visszatér a naptárba a távol-keleti futam – amennyiben a pandémia is lehetővé teszi ezt –, a bokszépület azonban addig sem marad kihasználatlanul. A régió növekvő esetszámai miatt ugyanis úgy döntöttek, az F1-es nagydíjak során a csapatoknak és a médiának is otthont adó épületet átalakítják átmeneti koronavírus-ellátó központtá. Nem ez az első példa rá, hogy F1-es létesítményt állítanak a járvány elleni küzdelem szolgálatába, sőt Szingapúrban pedig tavaly tesztközpontként használták az épületet.
fotó: DPPI
Most akkor az Aramco lesz a VR46 főszponzora vagy sem?
https://formula.hu/parc-ferme/30555
Még tavasszal jelentette be a VR46, hogy 2022-től teljes értékű csapatként csatlakozik a MotoGP mezőnyéhez (az Avintiával való együttműködés révén félig már most is jelen vannak a királykategóriában Luca Marinivel), a névadó támogatójuk pedig az Aramco lesz. A szaúdi olajvállalat azonban kétszer is cáfolta, hogy bármilyen megállapodást kötöttek volna Valentino Rossi alakulatával – érdekesség, hogy az együttműködést nem is az Aramco, hanem a Tanal Entertainment jelentette be.
A legutóbbi misanói versenyhétvégén Pablo Nieto, a VR46 csapatfőnöke mondta el a Motorsport.com szaklapnak, hogy is áll a helyzet: „Mint tudjátok, korábban megkötöttük ezt a megállapodást az Aramcóval. Nagyon-nagyon lassan haladnak a dolgok, de haladunk. Ez a legfontosabb, s annyit tudok mondani, hogy dolgozunk az ügyön. Van némi késés, de dolgozunk és haladunk.”
A VR46 kapcsán így egyelőre annyi a hivatalos, hogy két Ducatit fognak indítani, s bár azt nem jelentették be, biztosra vehető, hogy Marini marad az egyik versenyzőjük, míg mellé a Moto2-ből érkező Marco Bezzecchit szerződtetik. Apropó Moto2: ott 2022-ben már két csapattal fogják képviseltetni magukat, a másodikat a Yamahával való együttműködésben, ugyanis a jelenleg a spanyol CEV Moto2-es Eb-n szereplő VR46 Yamaha Master Camp istálló fog csatlakozni a világbajnoki mezőnyhöz.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
„Egy versenyem van hátra” – visszavonul a korábbi F1-es pilóta
https://formula.hu/parc-ferme/30554
Anthony Davidson több éven keresztül volt a BAR és a Honda tesztversenyzője a Formula-1-ben, majd bő egy szezont pilótaként is teljesíthetett a száguldó cirkuszban a 2008-ban idény közben megszűnő Super Agurinál. Azóta a brit főként a hosszútávú-világbajnokságon tűnt fel (valamint a Sky Sports F1-es közvetítéseiben), 2014-ben vb-t is nyert a Toyotával, Le Mans-ban pedig kétszer is dobogón végzett. Jelenleg a Jota LMP2-es egységének tagja, viszont a szombati bahreini futam után bejelentette, hogy a most következő nyolcórás verseny lesz karrierje utolsó versenye:
„Harmadik helyet szereztünk a bahreini hatóráson a csapattársaimmal, Roberto Gonzalezzel és Antonio Felix da Costával. Egy verseny van még hátra… amiről úgy döntöttem, hogy az utolsó lesz számomra profi autóversenyzőként. Hihetetlen és felejthetetlen utazás volt, köszönet mindenkinek, aki érintett volt benne!” – írta közösségi oldalán Davidson.
P3 yesterday in the #6HBahrain with my team-mates @RobGonzalezV & @afelixdacosta.
— Anthony Davidson (@antdavidson) October 31, 2021
One more to go…which I’ve decided will also be my final race as a professional racing driver. It’s been an incredible and unforgettable journey and I thank all those involved along the way pic.twitter.com/2Sud9d6Qpu
Ez történt legutóbb Mexikóban
https://formula.hu/parc-ferme/30553
Emlékeztek még, mi történt legutóbb a Mexikói Nagydíjon? Ha nem, akkor segítünk, elhoztuk nektek ugyanis a 2019-es verseny összefoglalóját, amely már önmagában is emlékezetes volt, de nemcsak azért, mert a Ferrari kibérelte az első sort, mégsem tudott nyerni. Aztán a pódiumceremónia a mai napig az egyik leglazább, amit láttunk. A videó a képre kattintva tekinthető meg!
Mariachi-Bottasszal tudatja velünk a Mercedes, hogy a héten verseny lesz
https://formula.hu/parc-ferme/30552
Újra versenyhét van, ezt pedig csak egyféleképpen tudathatta velünk a Mercedes! A lehető legmexikóibb módon:
It's Race Week but make it Mexican! pic.twitter.com/rHAeitrRj3
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 1, 2021
Véget ért az olasz F4, magyar résztvevőkkel
https://formula.hu/parc-ferme/30548
Az Envision Racing lesz a Formula-E legzöldebb csapata
https://formula.hu/parc-ferme/30551
Bemutatta a Formula-E nyolcadik szezonjára készült festését az Envision Racing, amely alighanem a legzöldebb csapat lesz az elektromos széria mezőnyében. Annál is inkább, merthogy a csapat a COP26 klímaváltozással foglalkozó konferencián mutatta be a 2021-22-es fényezést, amely a pályán majd január 28-29-én mutatkozik be, a diriyahi szezonnyitón.
'And we go GREEN'...
— Envision Racing (@Envision_Racing) November 1, 2021
Introducing our new livery for Season 8 of the @FIAFormulaE World Championship. #abbformulae pic.twitter.com/OFYhsUvs17
OFFICIAL: We’re the greenest team in Formula E pic.twitter.com/7mvK1VFqgj
— Envision Racing (@Envision_Racing) November 1, 2021
Idei festés az 1950-es évekbeli autókon
https://formula.hu/parc-ferme/30549
A Formula Addict Instagram oldalára került ki az alább végiglapozható grafika, melyen az 1950-es években látott autókra került fel a 2021-es Formula-1-es gépek festése. Az eredmény lélegzetelállító, így mi sem hagyhattuk ki, hogy megosszuk ezt veletek. Ha nem szeretnétek lemaradni a hasonló tartalmakról, akkor kövessétek a Formula.hu-t már az Instagramon is!
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A McLaren sikereinek kulcsa: a nagy hátralépés
https://formula.hu/parc-ferme/30550
Az exkluzív Andreas Seidl-interjúnk kapcsán többek között arról is szót ejtettünk a Formula Podcast legújabb adásában, hogy mennyire fontos szerepet játszott a McLaren felemelkedésében az a mozzanat, hogy Zak Brown felismerte, hogy nem érdemes csapatfőnökként irányítania a wokingiakat, mert van erre nála alkalmasabb személy… Az adás e szakasza 30:14-től hallható.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
MiniDrivers: Verstappen kölcsönkéri Hamilton kalapácsát
https://formula.hu/parc-ferme/30547
Így dolgozta fel a körömlerágós USA Nagydíjat a MiniDrivers csapata:
Yamamoto bekerült a japán parlamentbe!
https://formula.hu/parc-ferme/30546
A korábbi Formula-1-es pilóta még 2006-ban, a Super Aguri színeiben mutatkozott be a száguldó cirkuszban, majd versenyzett a Spykernél is. Később 2010-ben tért vissza a Hispania Racing Team versenyzőjeként, de mély nyomot nem hagyott maga után. Annál inkább esélye van erre viszont a politikai életben, hiszen a 39 éves Sakon Yamamoto a Liberális Demokrata Párt egyik jelöltje volt, s beválasztották őt a japánok a 465 képviselő egyikeként a parlamentbe.
Valaki már teljesen biztos Verstappen vb-címében
https://formula.hu/parc-ferme/30545
Öt futam van még hátra a 2021-es szezonból, és sem a Mercedes, sem a Red Bull nem győzi hangsúlyozni, hogy még bármi megtörténhet. Max Verstappen ugyan vezet, de még csapata sem adná neki a vb-címet. A holland egyik rajongója azonban annyira magabiztos, amit bárki megirigyelhetne, már most magára varratta ugyanis a Red Bull-pilóta győzelmét ünneplő tetoválást. Vajon mennyire „öregszik majd jól” ez a minta?
That's brave #F1 #MaxVerstappen #Motorsport pic.twitter.com/loY0KY4MHC
— Motorsport.com (@Motorsport) October 31, 2021
A Red Bull már nagyon készül Mexikóra
https://formula.hu/parc-ferme/30544
A Mexikói Nagydíj 2015-ben tért vissza az F1 versenynaptárába, azóta pedig biztos helye volt benne. A hangulat minden alkalommal fantasztikus az Autódromo Hermanos Rodríguez versenypályán, idén pedig még komolyabb őrületre lehet számítani, hiszen a hazaiak nagy kedvence Sergio Perez idén végre győzelemre esélyes autóban ül, miután jelenleg a Red Bull pilótája. Az energiaitalosok hoztak néhány fotót abból, mire lehet számítani a következő hétvégén.
Mexico is calling #MexicoGP pic.twitter.com/dZabAJUb97
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) October 31, 2021
Bemutatkozik Toto Vérfarkas
https://formula.hu/parc-ferme/30543
Halloween éjszakája előtt rengeteg olyan fotó került fel a különböző social media oldalakra, melyeknek az rémisztő dolgok mellett a Formula-1 volt a témája. Mindezt a Mercedes vette az egyik legkomolyabban, előbb a csapattagokat ábrázolták szokatlan módon, kora estére pedig az alábbi képet posztolták a Twitteren, melyen Toto Wolffot ábrázolták farkasemberként.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A NASCAR még halloweeni statisztikával is rendelkezik
https://formula.hu/parc-ferme/30542
Október 31-e és ezzel a halloween idén vasárnapra esik, így ugyanarra a napra került, amikor a NASCAR Cup Series idei szezonjának utolsó előtti futamát rendezik melyet a Martinsville Speedwayen. A sorozat történetében nem először fordul elő, hogy ilyenkor tartanak versenyt, egészen pontosan öt alkalommal volt már ilyen. Mindezt onnan tudhatjuk, hogy a FOX kigyűjtötte nekünk ezeket az éveket és azt is, a helyszínt is, valamint hogy ki nyerte a futamokat.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon