Mivel az első rajtnál a mezőny hátsó része lemaradt, így csak a második körben lengették be a zöld zászlót, melyet az első helyről induló Pato O'Ward kapott el a legjobban Scott Mclaughlin előtt. A negyedik helyről rajtoló Felix Rosenqvist gyorsan elment Colton Herta mellett, őket Scott Dixon és Simon Pagenaud követte az ötödik és hatodik helyen. Hátul – az időmérős büntetése miatt csak a 21. helyről rajtoló – Will Power Takuma Satóval akadt össze a 9-es kanyarban, megpördült és az utolsó helyre esett vissza.
Az első sárga zászló már a 9. körben előkerült, amikor Rosenqvist autója hirtelen lelassult a 2-es kanyarban, majd a 4-esben motorhiba miatt meg is állt. A rendkívül balszerencsés svéd láthatóan elég mérgesen „hagyta el a fedélzetet”, míg a mentés ideje alatt Graham Rahal, Jack Harvey és Power is kiállt kerékcserére.
A 11. körben az újraindítás során a hatszoros Mid-Ohio-győztes Dixon megelőzte Hertát, így feljött a harmadik helyre, az andrettis pilótának pedig keményen meg kellett küzdenie Pagenaud-val a negyedik hely megőrzéséért is. A hatodik helyen a tavalyi bajnok Alex Palou autózott, Robert Malukas pedig gumielőnyét kihasználva Kyle Kirkwoodot taszította le a nyolcadik helyre. Őket Alexander Rossi és az első 10-be beférő Callum Ilott követte. 30 kör után O’Ward és Dixon, majd egy körrel később – a tökéletesen időzítő – McLaughlin is kereket cserélt, mivel Kirkwood látványos kicsúszása miatt éppen ekkor ismét előkerült a sárga – ezzel pedig McLaughlin az élre állt.. A rövid újraindítást ismét megszakítás követte, mivel Jack Harvey Dalton Kellett-tet tolta ki a pályáról úgy, hogy a kanadai pilóta csak 1 kör hátránnyal tudott csak visszatérni.
Féltávnál McLaughlin, Palou, Herta, O’Ward, Dixon, Newgarden, Veekay, Ericsson, Pagenaud, Rossi volt a sorrend, míg a 12. helyen már feltűnt a remek tempót diktáló Power. Az ausztrál 6 körrel később – a lassuló és egyre jobban visszaeső – O’Wardot megelőzve már a nyolcadik helyen állt. Az Arrow McLaren SP-Chevrolet versenyzője annyira lelassult, hogy 30 körrel a vége előtt már csak a 15. helyen haladt.
Tatiana Calderon 4-es kanyarban történő megállása ismét sárga zászlót eredményezett, így a komplett mezőny – Hertát kivéve – kereket cserélt. O’Ward azonban a kerékcsere után a boxkijárat végén a benzinadagoló hibája miatt megállt és feladta a versenyt. Két körrel később Romain Grosjeant terelte bele a falba Rossi, míg a kiesők táborát Ilott is gyarapította műszaki hiba miatt. Ahogy arra számítani lehetett, a megszakítás alatt Herta is a boxba látogatott, ezzel ki is szállt a győzelemért folyó küzdelemből, míg Power sorra előzve ellenfeleit, elképesztő sebességgel már a 3. helyre jött fel.
Az utolsó 15 körre kialakult a végső sorrend, a szezonbeli második győzelmét behúzó McLaughlint Palou és Power követte a dobogón, mögöttük a már 10 másodpercre lemaradó Veekay, Dixon, Ericsson trió, míg az első 10-be Newgarden, Castroneves, Malukas és Pagenaud fért be.
„Igazán büszke vagyok mindenkire” – nyilatkozta a győztes. „A bokszkiállások csodálatosak voltak, a stratégia nagyszerűen működött, egész idő alatt ez volt a terv, hogy megpróbáljunk Pato elé kerülni és ez sikerült is. Nagyon büszke vagyok mindenkire, hogy megszereztük a második győzelmet, végig hittem a srácokban.”
A tabellát viszont továbbra is Ericsson vezeti: húsz pont az előnye Powerrel szemben, de még Newgarden és Palou is negyven ponton belül van. McLaughlin a győzelemmel a hetedik pozícióba zárkózott fel.
A futam összefoglalója videón: