Másodpercek teltek csupán el a lámpák kialvása és a Brit Nagydíjat megszakító piros zászló között. Max Verstappen lerajtolta a pályafutása első pole-pozícióját megszerző Carlos Sainzt, Lewis Hamilton parádés starttal ugrott fel ötödikről harmadik pozícióba, ahogy azonban a mezőny elfordult az első kanyarban, egy nagy baleset szemtanúi voltunk, a háttérben Guanyu Zhou Alfa Romeója fejtetőn száguldott ki a pályáról. De a mezőny ötöde érintett volna a balesetben: George Russell leszakadt hátsó kerékkel, Alex Albon törött orrkúppal nem tudta folytatni, Yuki Tsunoda törött szárnnyal, Esteban Ocon defekttel gurult vissza a bokszba.
Hosszú percek őrjítő várakozása következett: a tévéközvetítésben sem Zhout nem mutatták, sem a rajtbalesetet nem ismételték. Közel negyedóra elteltével érkeztek az első nem hivatalos hírek arról, hogy a kínai elhagyta az autóját és nem esett nagyobb baja. Ekkor kerültek fel a közösségi médiába az első fedélzeti kamerás visszajátszások a balesetről, melyekből kiderült, Pierre Gasly autóját fogta harapófogóba balról Zhou, jobbról pedig Russell. A Mercedes megforogva eltalálta az Alfa Romeót, amely rögtön átfordult és így csúszott tovább.
Az Alfa Romeo pár perc múlva megerősítette a legfontosabb hírt, Zhou jól van, az FIA bejelentése azonban csak közel 25 perccel a baleset után érkezett: a kínai versenyző magánál van, az orvosi központba szállították. A feszültség enyhülésével ismételték meg végül a balesetet, és derült ki, mennyire ijesztő pillanatok játszódtak le: miután az Alfa Romeo fejtetőn átszáguldott a bukótéren, megpattantva átrepült a gumifalon, és csupán a mögötte húzódó kerítés állította meg. Méterekre sportbírók álltak, a kerítés mögött már a nézőtér húzódott.
Hátrébb Albon három becsapódást szenvedett el: miközben az előtte történt balesetet igyekezett elkerülni, a betonfalba forgott, majd Tsunoda és Ocon is eltalálta. A thaiföldit ugyancsak orvosi ellenőrzésre szállították, majd a coventry-i kórházba vitték további vizsgálatokra.
A piros zászlós időszak közel egy órán keresztül tartott, közép-európai idő szerint 16:56-ra tűzték ki az újraindítást. A várakozás közben további jó hírek érkeztek, Zhou egyetlen csontja sem tört el, a körülményekhez képest nagyon jó bőrben volt. Még valami történt az állás időszakában: a korábbi híreknek megfelelően, miszerint tüntetők a pályára akarnak szaladni a verseny közben, a piros zászló alatt többen bejutottak a kerítésen belülre. A betolakodókat leteperték és a rendőrség letartóztatta őket.
Verstappen és Hamilton jó rajtja semmissé vált, mivel a mezőnyből a második safety car vonalt sem érte el mindenki, az eredeti indulási sorrendet állították vissza. Sainz így újabb esélyt kapott a vezetés megőrzésére a 17 fősre zsugorodott mezőny elején. Az állórajtnál Verstappen ismét próbálkozott, de Sainz nem adta meg magát, a rázókövekre terelte a hollandot, ezzel a negyedik pozícióból induló Perez előtt is megcsillant a második hely. A rövid időre negyedik helyre visszaeső Leclerc előbb a mexikóival, majd a másik Red Bull-lal is összeért – a monacói és Perez autója megsérült, szárnydarabok szakadtak le.
Az első rajtot remekül abszolváló Hamiltontól ezúttal Norris vette át az ötödik helyet. Hamarosan negyedik pozíció lett belőle: Perez egy darabig sérült autóval folytatta, de az 5. körben inkább kiállt, miután teljesen leszakadt az élcsoportról. A McLaren azonban nem sokáig maradt a Mercedes előtt, Hamilton vette át a negyedik helyezést a Brooklandsben.
Sainz az első körökben tartotta az egy másodperc feletti előnyt, Verstappen azonban rövidesen DRS-távolságba került hozzá képest – a rádión a spanyol beismerte, ellenfele gyorsabb nála. Végül Sainz segítette hozzá a vezetéshez: a 10. körben elszúrta a Becketts kanyart, a fűre csúszott, a lendületet veszített Ferrarit Verstappen könnyedén kikerülte.
Arra lehetett számítani, hogy rövidesen Leclerc is megelőzi csapattársát, de helyette két körrel később váratlanul Sainz vette vissza a vezetést: Verstappen defektet jelentett, autója lelassult, a kör végén kényszerű kerékcserére érkezett. A két Ferrari vezette a Brit Nagydíjat, miközben a hatodik helyre visszaeső Verstappen jelentette: továbbra sem stimmel az autó, a hátsó felfüggesztésnél valami eltörött. A versenyt folytatni tudta, de a Red Bull reményei szertefoszlottak: a másik autó ekkor a 15. helyen haladt.
Leclerc az egy másodperces távolságon belül követte az érzése szerint jóval lassabb Sainzt, de előzni nem tudott – a csapatrádióban azonban már lehetséges helycserére célozgatott. Mögöttük Lewis Hamilton érkezett a harmadik helyen, ráadásul a futam leggyorsabb körét is többször megfutotta, lopva a távolságot a Ferrarikhoz képest. Hátrébb az AlphaTaurinál kínos jelenet történt: a két autó a hetedik helyért versengve összeütközött, amiért Tsunodát kiáltották ki vétkesnek és büntették öt másodperccel.
A két Ferrari között nem változott a sorrend, a csapat Sainz első kiállásával oldotta meg a dilemmát a 20. körben, a közepes helyére kapott keményekkel a spanyol a harmadik pozícióba tért vissza. Leclerc megörökölte a vezetést, de csapattársa helyett újabb problémát kapott meg: a második helyen érkező Hamiltont, aki lemaradását két másodpercre csökkentette.
Mielőtt a brit elérhette volna a DRS-nyitási távolságot, a Ferrari a 26. körben kihozta Leclerc-t is – Hamilton így ideiglenesen vezette a nagydíjat még mindig remek állapotú közepes gumikon, a monacói pedig Sainz mögé tért vissza a harmadik helyen. Verstappen vesszőfutása folytatódott: alig tízkörös közepes etap után másodszor is kiállt, ezzel a nyolcadik helyre csúszott vissza.
Ekkor érkezett a futam féltávjához. Hamilton (kiállás nélkül) vezetett Sainz és Leclerc előtt, a pontszerző helyeken következett még Norris (kiállás nélkül), Alonso (kiállás nélkül), Perez (korai kényszerű kiállásával), valamint Vettel, Verstappen, Latifi és Ocon.
A két Ferrari közti jelenet megismétlődött, Leclerc újra közel került Sainzhoz, a csapat pedig szabad csatát engedélyezett. Hamarosan azonban úgy döntöttek, utat engednek a gyorsabb autónak, hogy ne Hamilton kezére játszanak a győzelemért folyó csatában, a 31. körben Sainz félreállt Leclerc útjából.
Hamilton a 34. körben állt ki, és az ideálisnál másfél-két másodperccel lassabb kiállásával 4,5 másodperccel Leclerc mögé, a harmadik helyre tért vissza, de tíz körrel frissebb kemény gumikon. Verstappen a nyolcadik helyet is elvesztette Oconnal szemben, a francia Alpine-ja azonban lelassult, a francia pedig nagyon rossz helyen, a régi célegyenesben állt le a 39. körben – beküldték a biztonsági autót, újabb csavart adva a versenynek.
Leclerc kint maradt, az ingyen kerékcsere-lehetőséget kihasználó Sainz és Hamilton pedig kijöttek lágy abroncsokért – a mezőny számos más tagjával egyetemben. Közéjük tartozott Perez is, aki a húzással is tartotta a negyedik helyet, ahova futam eleji kiállása után kapaszkodott fel, valamint a már harmadik kiállását teljesítő Verstappen.
A mezőny az utolsó tíz körre indult újra: Leclec-rel az élen kemény abroncsokon, mögötte a visszavágásra szomjazó Sainzcal friss lágyakon. A spanyol nem hezitált, fél kör múlva – csaknem összeütközve – megelőzte csapattársát. Perez pedig, akinek futama elúszni látszott egy órával korábban, a harmadik helyet vette át Hamiltontól.
Sainz könnyedén elhúzott a többiektől, Leclerc pedig elkeseredetten kapaszkodott a második helyért. Óriási adok-kapok zajlott: miután Leclerc kanyarokon át védekezett Perez ellen, Hamilton lesipuskásként átvette a második helyet a 45. körben, de nem hosszú időre: Perez visszavágott, és most Hamilton esett vissza negyediknek, miközben mögöttük a szintén lágy gumis Alonso és Norris is megérkezett.
Perez is elhúzott, Leclerc azonban parádésan védekezett Hamilton ellen, még visszaelőzésre is jutott ereje, a brit végül a 48. körben tudta átvenni a dobogós helyet hazai futamán. A dobogót elvesztő Leclerc mostantól Alonso feltartására koncentrált. Egy másik csata is zajlott az utolsó körökben: a hetedik Verstappent az első pontszerzése felé tartó Mick Schumacher támadta.
Sainz a Brit Nagydíjon szerezte meg első rajtelsőségét és futamgyőzelmét, egy őrült futam végén, melyen Perez az utolsó helyről felzárkózott a második pozícióig. Hamilton a dobogó legalsó fokára állt hazai versenyén, újra beállítva legjobb helyezését – de ennél jobb eredményben bízhatott Silverstone-ban. Leclerc Miami óta tartó dobogó nélküli szériája folytatódott, végül megvédte a negyedik helyet Alonso és Norris előtt, Verstappen pedig még az utolsó körben is támadó Schumacher próbálkozásait védekezte ki. Nyolcadik helyével a Haas-pilóta kihagyott lehetőségei után végre pontot szerzett. Az első tízben végzett még Sebastian Vettel 35. születésnapján, valamint Magnussen, egy olyan futamon, ahol 14-en értek végül célba.
A Brit Nagydíj eredménye:
Versenyző | Csapat | Idő/hátrány | |
1 | Carlos Sainz | FERRARI | 1:21:20.440 |
2 | Sergio Perez | RED BULL RACING RBPT | 3.779 |
3 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 6.225 |
4 | Charles Leclerc | FERRARI | 8.546 |
5 | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 9.571 |
6 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 11.943 |
7 | Max Verstappen | RED BULL RACING RBPT | 18.777 |
8 | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 18.995 |
9 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 22.356 |
10 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | 24.590 |
11 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 26.147 |
12 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 32.511 |
13 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 32.817 |
14 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI RBPT | 40.910 |
NC | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | DNF |
NC | Pierre Gasly | ALPHATAURI RBPT | DNF |
NC | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | DNF |
NC | George Russell | MERCEDES | DNF |
NC | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | DNF |
NC | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | DNF |