DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 19. szombat

„Nem láttam, hogy olyan jól teljesítettek volna…” – Horner megint odaszúrt Wolffnak Verstappen miatt

Hosszú hónapok óta tart a kisebb szócsata a Red Bull és a Mercedes Formula-1-es csapatfőnökei között annak kapcsán, hogy Toto Wolff nyíltan udvarolt többször is Max Verstappennek. Még Zandvoortban is arról beszélt a Mercedes-vezér, hogy csak a nyáron dőlt el, hogy 2025-ben nem érkezik hozzájuk az energiaitalosokkal egyébként 2028-ig szerződéssel rendelkező világbajnok. De vajon aggódott-e Christian Horner Verstappen esetleges elvesztése miatt?

„Nem. Azt találom inkább meglepőnek, hogy ilyen sokat beszéltek erről a médiában. A helyzet mindig is egyértelmű volt köztünk Maxszal, és szerintem beszélhetnek mások, de mi komfortosan érezzük magunkat azzal, ahol állunk” – fogalmazott a Holland Nagydíj után Horner, aki arra is utalt, hogy Verstappen megtartása és maradása függhet a Red Bull teljesítményétől, és egyúttal ennek kapcsán oda is szúrt a Mercedesnek:

„Rajtunk áll, hogy teljesítsünk. Van egy megállapodásunk 2028-ig, szóval tőlünk fog, hogyan teljesítünk. Nem láttam úgy, hogy Toto autói olyan jól teljesítettek volna ma… Minden szerződésnek van teljesítményre vonatkozó része. Nem fogunk ezekről beszélni, de amíg versenyképes az autónk, tudjuk, mi a helyzet. 2028 még nagyon messze van, a mi feladatunk győztes autóval előállni.”

f1-horner-verstappen-redbull

Távozik az FIA-tól a sportért felelős főtitkár és az F1-es ügyvezető igazgató

Szerda délután közleményben jelentette be a Nemzetközi Automobil Szövetség, hogy távozik a kötelékeikből Peter Bayer, aki 2017 óta töltötte be az FIA sportért felelős részlegének főtitkári posztját. Ebben a pozícióban ő felügyelte az összes versenytevékenységet, kezdve a gokarttól egészen a Formula-1-ig. A tavalyi esztendő során aztán az F1 ügyvezető igazgatója is lett a szövetségnél, ebben a szerepkörben ő vezényelte le a botrányos-vitatott Abu Dhabi Nagydíjon történtekkel kapcsolatos vizsgálatot is.

Az FIA azt is elárulta, hogy átmenetileg az a Shaila-Ann Rao veszi át Bayer szerepköreit, aki korábban két évig a szövetség jogi igazgatója volt, s nemrég tért vissza hozzájuk.

peter-bayer-dppi

Hamilton állítja: nem kritizálta az FIA-t

Mi is megírtuk, hogy Lewis Hamilton értetlenkedését fejezte ki annak kapcsán, hogy miért nem startolt el az eredetileg kiírt időpontban a vasárnapi F1-es Monacói Nagydíj. A brit arról beszélt, hogy pusztán az eső nem elég indok a halasztásra – egyébként mint később kiderült, áramkimaradás is nehezítette a versenyirányítás dolgát. A Mercedes hétszeres világbajnoka Instagram-sztoriban finomította az álláspontját:

„Szóval a média azt állítja, hogy kritizáltam az FIA-t a legutóbbi verseny miatt, de ez teljes marhaság” – írta Hamilton. „Úgy gondoltam, nagyszerű munkát végeztek a hétvégén. Talán elkezdhettük volna a versenyt az eredeti időpontban, de nem sokkal utána le kellett volna állítaniuk. Akkor versenyeztünk, amikor biztonságos volt, és ez a legfontosabb. Kérlek, ne használjatok arra, hogy negatív narratívát kreáltok.”

hamilton-monaco-eso-f1-dppi

Verstappen nem vágyik a tripla koronára

A Red Bull világbajnoki címvédője az F1 News oldalának elárulta, hogy nincsenek olyan vágyai, mint Fernando Alonsónak, aki azok után, hogy Monacóban már kétszer is győzni tudott és Le Mans-t is meghódította már, többször is próbálkozott a tripla korona harmadik darabjának megszerzésével az Indy 500-on - mindeddig sikertelenül.

"Nem vágyom arra, hogy a tripla koronát üldözzem. Elismerem, amit ők tesznek, ezek a pilóták fantasztikusak" - utalt az IndyCar versenyzőire Verstappen. "Azok után, hogy már ennyi időt eltöltöttem az F1-ben, rájöttem, hogy nem érné meg az egész, hogy az életem, vagy éppen a lábaim kockáztassam egy győzelemért. Le Mans-ba majd később talán elnézek, de igazából annyira nem izgat ez az egész."

Dark Mini szabotálta Leclerc versenyét

Tekintsétek meg, miként értelmezte a spanyol társaság a Monacói Nagydíjat.

 

Leclerc kiakad, Zhou új alsóneműt kér – így szólt a rádió Monacóban

Feltartás miatt reklamáló és ijedező versenyzők, káosz a Ferrarinál, öröm a Red Bullnál – a szokásos csapatrádiós válogatás a Monacói Nagydíj hétvégéjéről IDE vagy a képre kattintva nézhető:

monaco-radio-f1

Dovizioso: Ha nem vagyok versenyképes, nem maradok a MotoGP-ben

Andrea Dovizioso tavaly év közben a szezon nagy részének kihagyása után tért vissza a MotoGP mezőnyébe, köszönhetően a Maverick Vinales viharos yamahás távozása által elindított lavinának, idén pedig már teljes idényt fut az immár RNF Racing névre hallgató alakulatnál. Az eredmények azonban jócskán elmaradnak a várakozásoktól: az olasz, aki néhány éve a Ducatin még Marc Marquez fő kihívójának számított, eddig egyszer sem fért be a top 10-be, s csupán nyolc pontot gyűjtött – igaz, Fabio Quartararón kívül az összes többi yamahásról is elmondható, hogy küszködik 2022-ben.

A mezőny rangidősének maradása így eleve kérdéses volt, de ha ehhez még hozzávesszük, hogy néhány napja bejelentették, hogy az RNF jövőre már az Aprilia partnercsapata lesz, s a Yamaha csak a két gyári gépet fogja indítani, a hely is elfogyni látszik Dovizioso számára. Ám ahogy azt az Olasz GP után elmondta, ilyen eredmények mellett nem is vágyik rá, hogy tovább versenyezzen: „Pillanatnyilag nem látok rá okot, miért versenyeznék” – idézi a motoros szavait a Crash.net. „Úgy értem, nem szeretek ebben a helyzetben lenni. Mindig mondtam, hogy ha nem vagyok versenyképes, nem maradok a MotoGP-ben. Szóval egyelőre nem gondolkodom ezen. Nem számít a gyártó sem” – tette hozzá Dovizioso.

dovizioso-rnf-dppi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Videó: Ezzel a körrel törte meg Norris a Ferrari és a Red Bull leggyorsabb körös hegemóniáját

Először fordult elő 2022-ben, hogy nem a két élcsapat egyik versenyzője futotta meg a verseny leggyorsabb körét: Monacóban Lando Norris az 55. kört 1:14,693 alatt teljesítette, miután nem sokkal előtte friss közepes abroncsokra váltott. Íme, a McLaren-pilóta egy világbajnoki pontot érő köre onboard kamerából:

 

Ezek a legfontosabb számok Sergio Perez karrierjével kapcsolatban

Ahogyan arról nemrégiben beszámoltunk, a Red Bull újabb két évre aláírt a mexikói pilótával, aki az egyik legrutinosabbnak számít a jelenlegi mezőnyben. Sergio Perez még 2011-ben kezdte meg karrierjét, a hosszabbítás hírére pedig az F1 Twitter-oldalán egy beszédes statisztika jelent meg. A 32 esztendős versenyző eddig 220 alkalommal állhatott rajthoz, ez alatt pedig háromszor győzött, 19 alkalommal volt dobogós, egy ízben a pole-pozíció is az övé lett, és hétszer tudta megfutni a leggyorsabb kört.

 

A vasárnap eddig szerencsét hozott George Russell számára

Bár a Mercedes eléggé szenved az idei szezonban, némi szerencsével három dobogós helyezést is képesek voltak elhozni, és a pontokat is szorgosan gyűjtik, Barcelonában ráadásul egészen bíztató tempóra voltak képesek az új fejlesztéseknek köszönhetően. A német istálló pilótái közül eddig a fiatal brit tehetség, George Russell volt képes stabilabb teljesítményre, aki eddig a viszontagságok ellenére kiválóan szerepel, és az ötödik helynél rosszabb eredménye nem volt még ebben a szezonban. Erre a WTF1 figyelt fel nemrégiben, akik úgy érzik, Russell lassan a Mr. Vasárnap nevet is megkaphatná.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

WTF1 (@wtf1official) által megosztott bejegyzés

Russell sajnálja, hogy a tv-rendező lemaradt a Norris elleni „kockázatos” előzéséről – videó

A Monacói Nagydíjak adásrendezői az utóbbi években rendre lemaradtak egy-két komolyabb jelenetről: tavaly Pierre Gasly és Sebastian Vettel csatájának Lance Stroll-lal való megszakításából mém is vált. Idén is egy hasonló jelenet maradt ki a közvetítésből: Lando Norris épp George Russell előtt ért ki a bokszból, miután slick gumikra váltott a száradó pályán, a mercedeses brit pedig a már megmelegített gumikon elviharzott mellette a szűk pályán. Russell sajnálta is, hogy ezt nem láthatta a közönség:

„Nem mutatták az előzésemet Lando ellen, emiatt kissé csalódott vagyok. Éppen előttem jött ki a bokszból, némileg keresztbe vágott előttem, nekem pedig sikerült a vizes részen elmennem mellette.. Eléggé rizikósnak érződött az autóban ülve nedves körülmények között, de a tv-rendező számára nem volt elég jó. Talán majd legközelebb!” – fogalmazott a Sky Sportsnak a brit, míg Norris ennek kapcsán finoman azért beszólt honfitársának: „Ha ez egy megaelőzés volt, akkor eddig elég szar előzései voltak” – viccelődött a McLaren pilótája. „Nyilván ő egy körrel korábban váltott slickekre, így az ő abroncsai már megmelegedtek, az enyémek még nem, így elment mellettem, ennyi az egész, engem nem nyűgözött le, inkább csak frusztrált.”

A futam után persze a közösségi médiába felkerült a szóban forgó manőver – íme:

Jenson Button meglepődött Zak Brown nyilatkozatán

Egyre több jel utal arra, hogy a McLaren már nem számol a jövőben Daniel Ricciardóval, így vélhetőleg nem hosszabbítják majd meg az ausztrál pilóta szerződését. A wokingiak vezérigazgatója már nyíltan kimondta, hogy nincsenek megelégedve versenyzőjük teljesítményével, a csapat korábbi pilótáját, Jenson Buttont azonban meglepte, hogy ennyire őszintén beszélnek az istállón belüli helyzetről. „A csapatnál mindenkinek védenie kellene ezeket a versenyzőket. A Formula-1 igazi mentális játék. Mindannyian hatalmas képességekkel rendelkeznek, de nem teljesítesz jól, ha a fejben nem vagy ott. Meglepett, hogy Zak előállt, és azt mondta, hogy nem felel meg az elvárásoknak. Ezt mindannyian tudjuk, de amikor a csapatfőnököd jön és ilyet mond, az határozottan fáj. Daniel válaszából ítélve fájdalmas volt. Persze a szerződés inkább az ő javára szól, de mindig vannak benne záradékok” – mondta a 2009-es világbajnok a Sky Sportsnak nyilatkozva.

 

Két pilótanő nyerte a két F4-es futamot Doningtonban

Sporttörténelmi esemény történt a GB4 bajnokság idei negyedik fordulóján: a vasárnap megtartott mindkét futamom női versenyző győzött, amire korábban még sosem volt példa az Egyesült Királyság versenysorozataiban. A nap első versenyén a kanadai Megan Gilkes állt a dobogóra legfelső fokára (aki a W Series mezőnyében is szerepelt 2019-ben), a másodikon a brit Logan Hannah győzött.

A királyok királyával találkozott Monacóban Hamilton

Egy nappal a Monacói Nagydíj után a hercegségben futott össze a Formula-1 és a kosárlabdázás legendája: Lewis Hamilton és a Király becenevű LeBron James, az NBA négyszeres bajnoka és MVP-je. A találkozást mindketten megosztották a közösségi médiában, elismerő szavak kíséretében.

„Királyok királya, örülök, hogy láttalak, testvér” – írtam Hamilton, amit James így tetézett: „LÉGY LEGENDÁS! Örülök, hogy találkoztunk, testvér.”

A kosárlabdázó legenda számos sztárral ellentétben nem vett részt a Monacói Nagydíjon, viszont a hétvégén Párizsba utazott, a Bajnokok Ligája döntőjére.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Különleges fotót készített a biztonsági autó pilótája

A hatalmas eső miatt az eredeti tervekhez képest később indult el a Monacói Nagydíj múlt vasárnap, így jelentős ideig a biztonsági autó személyzete sem tehetett sok mindent, Bernd Maylander pedig kihasználta az alkalmat, és lőtt egy képet a munkahelyéről, amíg vártak a jobb körülményekre. Mondhatni, egészen egyedi lett.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Bernd Mayländer (@berndmaylaender) által megosztott bejegyzés

A Red Bull zsinórban két győzelemnél jár Monacóban

A Red Bull igazán szereti Monacót, 2005-ös megjelenésük óta ugyanis elég jól szerepelnek ezen a helyszínen. Összesen hat alkalommal győztek eddig, Sergio Perez idei győzelmével pedig olyan történt, amire már tíz éve nem volt példa, hogy egymás után kétszer is megnyerjék a legendás utcai versenyt. Az energiaitalosok ebből kifolyólag egymás mellé tettek két nagyon hasonló fotót, melyen Max Verstappen, és a mexikói pilóta látszik a hercegségben aratott sikere után. Utoljára hasonlóra Sebastian Vettel, és Mark Webber révén voltak képesek, amikor 2010 és 2012 között sorozatban háromszor egymás után nyertek.

Óriási balesetek után Denny Hamlin győzött a Charlotte Motor Speedwayen

Elképesztően őrült versenyt hozott a Coca-Cola 600, mely a NASCAR Cup Series egyik legnagyobb hagyományokkal bíró versenye. A futamra több autó is különleges festést kapott, a szokásos három helyett pedig összesen négy szakaszra bontották le a futamot, mely pokolian hosszúra nyúlt a sorozatos megforgások és balesetek által. Összesen tizennyolc sárga, és egy piros zászló lendült vasárnap a charlotte-i pályán, ahol még az utolsó utáni pillanatok is hoztak váratlan fordulatokat.

A több apró hiba közül a 192. körben látott tömegbaleset volt az egyik legnagyobb, ami miatt olyan nagy nevek is búcsúztak, mint Chase Elliott, William Byron, vagy Brad Keselowski ám ennél is sokkal ijesztőbb volt, a 346.körben történt incidens. Ekkor Daniel Suarez és Chase Briscoe koccant össze, majd többen is belekeveredtek az esetbe, így például Chris Buescher, akinek viszont a törött felfüggesztése a versenygép alá szorult, így autója a levegőbe emelkedett és többször is megpördült mielőtt megállt a füvön. Szerencsére az RFK Racing pilótája megúszta sérülés nélkül megúszta az esetet.

A futam főszereplői ezeken kívül Kyle Larson, Kyle Busch, és Denny Hamlin voltak, különböző okokból. A címvédő alapvetően a mezőny végéről indult, majd a kiváló tempója ellenére többször is visszaesett oda, mivel az elrontott kiállások során büntetéseket kapott, ám ezzel együtt is esélyes volt a futamgyőzelemre, amit a legvégén a hosszabbításban veszített el, ekkor ugyanis Austin Dillon hibája miatt több versenyzővel együtt ő is visszaesett. A második ráadásban aztán Busch és Hamlin kezdtek el csatázni, melyből utóbbi jött ki győztesen ezzel pedig elmondhatja magáról, hogy Daytona 500, és Southern 500 után a széria mindhárom kiemelt futamán nyerni tudott legalább egyszer.

Így festett a mugellói rajt Bagnaia vállkamerájából – videó

A MotoGP népszerű újítását, a vállkamerát ezúttal épp a győztesnek bizonyuló olasz ducatis kapta meg – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

bagnaia-vallkamera-motogp-video

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Vettel a fejlődésre fókuszál a szerződéshosszabbítás helyett

Az Aston Martin gyenge szezonkezdete után sokakban felmerült, hogy Sebastian Vettel a 2022-es idény végén hátat fordíthat a Formula-1-nek – sőt, a pletykák már arról szólnak, hogy a honfitárs Mick Schumacher veheti át majd a helyét. Monacóban magát Vettelt is megkérdezték arról, van-e bármi fejlemény a jövőjével kapcsolatban, de a négyszeres világbajnok német szerint egyelőre az autó fejlesztésével foglalkoznak:

„Még nem kezdtünk tárgyalásokba. Nyilván egy ponton majd fogunk. De úgy vélem, most főként arra koncentrálunk, hogy minél előrébb kerüljünk az autóval a mezőnyben. Úgyhogy minden energiánkat erre fordítjuk pillanatnyilag” – idézi szavait a RacingNews365.com szaklap.

vettel-monaco-dppi

fotó: DPPI

„Leclerc is elég sokszor rontott, jobb, ha szerény marad”

Charles Leclerc a pole-ból indulva vezette a Formula-1-es Monacói Nagydíjat, ám a felszáradó pályán a Ferrari rossz taktikai döntéseket hozott: előbb túl sokáig vártak az intermediate-ekre való váltással, így a hamarabb cserélő Sergio Perez elé került, majd amikor a slickek kerültek fel, együtt hívták a bokszba Carlos Sainzcal, így az ott elvesztett idő miatt Max Verstappen is elé került. A monacói, aki így a dobogóról is lecsúszott, rendkívül ingerülten rádiózott ezt követően, s a futam után is megjegyezte, hogy ilyen hibákat nem lenne szabad elkövetnie a Ferrarinak.

Az egykori F1-es pilóta, ma már szakértőként tevékenykedő Ralf Schumacher szerint ugyanakkor Leclerc-nek nem illene ujjal mutogatnia a csapatára, hiszen korábban ő is többször hibázott éles helyzetben és dobott el ezáltal jobb eredményeket: „Elég sokszor rontott el dolgokat ő maga is, szóval szerénynek kellene maradnia. Előfordulnak ilyesmik. Együtt nyertek és együtt veszítetek. Eddig a csapat kevesebbszer rontott, mint ő” – vélekedett Ralf Schumacher a Sky Germanynek nyilatkozva.

leclerc-boksz-monaco-dppi

Ezekkel a bokszkiállásokkal dőlt el a monacói futam

Miután a pályán rendkívül nehéz előzni, Monacóban általában egy jobb gumistratégia segítheti előrébb a pilótákat. Ennek köszönhetően nyerhette meg a futamot Sergio Perez, na meg a Ferrarinak, akik nem voltak a helyzet magaslatán. Leclerc alaposan ki is osztotta versenymérnökét. A videó a képre kattintva tekinthető meg!