Lágy szeptember: íme, a Pirelli gumikiosztása a következő F1-es futamokra
https://formula.hu/parc-ferme/38242
Újabb három verseny gumikínálatát ismertette a Pirelli. Azt már korábban közölték, hogy a nyári szünetet követő első futamra, a Holland Nagydíjra a három legkeményebb, azaz a C1-es, a C2-es és a C3-as opciót viszi el a gumigyártó Zandvoortba. Most arra derült fény, hogy az Olasz, az Azerbajdzsáni és a Szingapúri Nagydíjak felhozatala azonos lesz: mindhárom futamon a három leglágyabb, azaz a C3-as, a C4-es és a C5-ös keverék lesz használatban.
Mint azt a Pirelli közleménye is kiemeli, Baku és Szingapúr esetén utcai helyszínekről van szó, így ott természetes a legpuhább abroncsok használata, Monza azonban annak ellenére is okozhat kihívást és meglepetéseket, hogy tavaly is a C3-C4-C5 kombinációt vitték oda, ugyanis a legendás olasz pályát teljes egészében újraaszfaltozták, és csak néhány hete végeztek a munkálatokkal.
Vasseur nem ellenzi az új F1-es pontrendszert, de...
https://formula.hu/parc-ferme/37825
Egyelőre nem szavaztak az F1-es pontrendszer tervezett módosításáról az F1 Bizottság ülésén, további értékelésre „küldték vissza” a javaslatot, és a következő, júliusi találkozón dönthetnek arról, hogy meglépjék-e ezt a változtatást – mint ismert, az első tíz helyett az első tizenkét pilóta kaphatna pontot az új szabály értelmében.
A középcsapatok értelemszerűen támogatják a javaslatot, és a topistállók sem ellenzik, hiszen nekik mindegy – Fred Vasseur azonban elejtett egy megjegyzést ezzel kapcsolatban:
„Nem ellenzem a szabályváltoztatást, és az Alfa Romeótól érkezve pontosan értem azt a frusztrációt, hogy néha egy óriási hétvégének sincs eredménye – ha nincs kiesés, akkor úgyis csak a tizenegyedik hely elérhető. Nincs jutalom, ugyanazt kapod, ha tizenegyedik vagy ha huszadik vagy, ezt értem. Viszont most meglépjük ezt a változtatást, aztán jövőre mondjuk hat csapat lesz elöl és nem öt, akkor pedig azt mondjuk, hogy most nem a 11., hanem a 13. helyért megy ugyanaz. Figyelnünk és vigyáznunk kell ezzel. De még egyszer mondom: nem ellenzem a módosítást” – mondta a Ferrari csapatfőnöke.
Újabb hatvan embert vesz fel az Andretti
https://formula.hu/parc-ferme/37824
Bár továbbra sincs semmilyen fejlemény azzal kapcsolatban, hogy beengednék őket az F1-be, az Andretti tovább bővíti készülő királykategóriás csapatának személyzetét. A nemrég átadott silverstone-i bázisra ugyanis – mely egyébként az Aston Martin új központjának tőszomszédságában található – nem kevesebb, mint 60 új munkatársat keresnek.
A meghirdetett állások között szerepel egy-két vezető pozíció is, az aerorészleg és a mechanikai tervezés első emberét is keresik, továbbá aerodinamikai mérnököket és CFD-szakembereket is várnak Silverstone-ba. Az Andretti továbbá megfelelő tapasztalattal rendelkező munkatársakat keres a modelltervezés, az elektronika, a vezérlőrendszerek, az IT, a járműteljesítmény és a gyártás területén is.
Rosberg szerint Hamilton és Leclerc hasonló szinten lesz
https://formula.hu/parc-ferme/37823
Amikor a 2016-ban világbajnoki címet szerző Nico Rosberget, aki csapaton belül egyedüliként nyert meg bajnoki hadjáratot Lewis Hamilton ellen, arról kérdezték a Sky Sports részéről, hogy meglepődött-e egykori csapattársa Ferrarihoz szerződésén, a német klasszis így felelt: „Természetesen hatalmas meglepetésként ért. Senki sem számított rá, ahogy én sem. De ha a nagy egészet nézzük, akkor miért ne?” – mondta Rosberg, aki felidézte Hamilton eddigi egyetlen csapatváltását, mely az F1 története legsikeresebb pilótájává tette őt:
„Jelen pillanatban teljesítmény szempontjából is úgy tűnik, hogy ez a helyes döntés számára. Talán egy olyan elképesztő lépést tesz, mint annak idején, 12 évvel ezelőtt, amikor a McLarentől a Mercedeshez igazolt. A McLaren akkoriban futamokat nyert, a Mercedes sehol sem volt, és abban a pillanatban, amikor átköltözött, a McLaren visszalépett, a Mercedes pedig elkezdett futamokat nyerni. Talán sikerül újra ugyanilyen jól időzítenie” – mondta, majd kitért arra is, hogyan alakulhat a csapaton belüli harc Hamilton és új csapattársa, Charles Leclerc között:
„Mindannyian várjuk, milyen lesz a dinamika. Charles nem olyannak tűnik, aki túlságosan belemenne egy konfliktusba a csapattársával, szóval ez megkönnyíti majd a dolgukat. Ebből a szempontból talán nem lesz extrém pikáns a történet. Mindazonáltal Charles valószínűleg a második legjobb kvalifikáló Max Verstappen után, így ez egy kemény csata lesz mindkettőjük számára. Szerintem a szint elég hasonló lehet, jó lesz majd nézni.”
Halálos fenyegetések Alonso büntetése miatt
https://formula.hu/parc-ferme/37822
A többszörös F1-es futamgyőztes, s televíziós szakértőként is igen népszerű Johnny Herbert az Ausztrál Nagydíjon sportfelügyelői szerepet töltött be, s talán maga sem gondolta volna, milyen gyűlöletcunami veszi majd őt célba, amikor kollégáival együtt úgy döntött, hogy Fernando Alonsót 20 másodperces időbüntetés illeti az utolsó körben tanúsított veszélyes vezetésért. Ezt egy holland portálnak nyilatkozva fejtette ki a brit expilóta:
„A melbourne-i futamon steward voltam, és a következmények szörnyűek voltak. Halálos fenyegetések özönét kaptam. Szerencsére elég vastag a bőröm, de akkor is szégyenteljes, hogy így bűnbakot csináltak belőlem” – mondta Herbert, majd azt is kifejtette, hogy egyesek azt feltételezték, hogy egy régi csörtéjük miatt kimondottan utazott Alonsóra:
„Amikor még a McLarennél versenyzett, gyakran panaszkodott a csapatrádióban. Akkoriban azt mondtam a Sky Sportson, hogy ha nem tetszik neki, akkor hagyja ott a csapatot. Aztán utána odajött hozzám, hogy helyretegyen, s ezt Ausztráliában ellenem fordították” – mondta, majd így zárta szavait: „Az ilyesmi túl gyakran történik meg. A sportolókat és a bírókat halálos fenyegetésekkel bombázzák. A közösségimédia-platformoknak a helyzet magaslatán kellene állniuk, de nem így van.”
Bagnaia rekordidejével és bukásözönnel indult a MotoGP jerezi hétvégéje
https://formula.hu/parc-ferme/37821
A Spanyol Nagydíjjal indul az igazi európai szakasza a MotoGP-szezonnak. A péntek délelőtti tét nélküli tréningen Alex Marquez volt a leggyorsabb, fél másodperccel előzve testvérét-csapattársát, Marcot, de persze a lényeg a délutáni egyórás edzés volt, amelyen eldőlt, melyik tíz motoros jut be automatikusan a szombati kvalifikáció második felvonásába.
A legjobb időt Francesco Bagnaia motorozta, 1:36,025-ös köre ráadásul új pályacsúcsot is jelent Jerezben. A világbajnok mögött az austini győztes Maverick Vinales zárt másodikként, Marc Marquez pedig harmadikként. Marco Bezzecchi lett a negyedik, a vb-éllovas Jorge Martin az ötödik, megelőzve az ismét legjobb KTM-esként záró Pedro Acostát. Bejutott még a Q2-be Aleix Espargaro, Enea Bastianini, Fabio di Giannantonio és Alex Marquez, viszont kiszorult a top 10-ből többek között mindkét gyári KTM-es, Brad Binder és Jack Miller, valamint a velük szabadkártyázó Dani Pedrosa is. Igaz, ők hárman egyaránt a rengeteg eleső versenyző között voltak: rajtuk kívül Bezzecchi, Vinales, Raul Fernandez, Fabio Quartararo, Miguel Oliveira és Alex Marquez is begyűjtött egy esést. A Yamahák és a Hondák szokás szerint a sor végén, bár utóbbi gyártónál a tesztversenyző Stefan Bradl motorján több érdekes újítást, például egy radikálisan új ülésrészt is láthattunk a nap során:
A pályán kívül is zajlanak amúgy az események a MotoGP-ben, mindenekelőtt elsősorban a Yamaha potenciális új szatellit csapata körül folyamatosak a találgatások: az elmúlt időszakban előbb a VR46-ot, nemrég a Pramacot, legutóbb pedig a Gresinit hozták szóba velük – minderről és további MotoGP-s és motorsportos hírekről és érdekességekről a Formula MotoGP Facebook-csoportban írtunk.
A péntek délutáni edzés végeredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
1. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'36.025 | |
2. | Maverick Viñales | Aprilia | 1'36.125 | 0.100 |
3. | Marc Márquez | Gresini Ducati | 1'36.168 | 0.143 |
4. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'36.364 | 0.339 |
5. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'36.435 | 0.410 |
6. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 1'36.439 | 0.414 |
7. | Aleix Espargaró | Aprilia | 1'36.446 | 0.421 |
8. | Enea Bastianini | Ducati | 1'36.480 | 0.455 |
9. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'36.536 | 0.511 |
10. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'36.539 | 0.514 |
11. | Brad Binder | KTM | 1'36.644 | 0.619 |
12. | Franco Morbidelli | Pramac Ducati | 1'36.711 | 0.686 |
13. | Jack Miller | KTM | 1'36.900 | 0.875 |
14. | Dani Pedrosa | KTM | 1'36.944 | 0.919 |
15. | Alex Rins | Yamaha | 1'36.959 | 0.934 |
16. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 1'36.969 | 0.944 |
17. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'37.111 | 1.086 |
18. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'37.277 | 1.252 |
19. | Miguel Oliveira | Trackhouse Aprilia | 1'37.342 | 1.317 |
20. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'37.382 | 1.357 |
21. | Joan Mir | Repsol Honda | 1'37.476 | 1.451 |
22. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 1'37.611 | 1.586 |
23. | Stefan Bradl | Honda | 1'37.709 | 1.684 |
24. | Luca Marini | Repsol Honda | 1'37.838 | 1.813 |
25. | Lorenzo Savadori | Aprilia | 1'37.902 | 1.877 |
Vasseur: Az F1-es szabályok egyre bonyolultabbak, egyre több az ügyvéd
https://formula.hu/parc-ferme/37820
A Kínai Nagydíj kapcsán kérdezték arról Fred Vasseurt, a Ferrari csapatfőnökét, hogy mit gondol az F1-es szabályrendszerről – a francia pedig úgy fogalmazott, hogy egyszerűen túl bonyolulttá vált mára a szabályzat.
„Az biztosan igaz, hogy a szabályok egyre bonyolultabbá és bonyolultabbá válnak. Amikor elkezdtem itt dolgozni, a sportszabályzat 20 oldalas volt, ma pedig már 75” – idézi Vasseur szavait a Racingnews365.com.
„És mindig lesznek kiskapuk, mert egymásnak ellentmondanak a cikkelyek. Pár éve egyszer Kimi Raikkönen megforgott az imolai kivezető körön, és két különböző cikkely foglalkozott ugyanazzal az üggyel, az egyik azt mondta, hogy így van, a másik pedig azt, hogy úgy van” – tette hozzá a francia.
„Ennek az a következménye, hogy a csapatok egyre nagyobbá válnak, mert egyre több ügyvédet kell alkalmazniuk. A nap végén mindannyian ugyanabban a helyzetben vagyunk a technikai szabályokkal: mindannyian kiskapukat próbálunk találni, és a szabályrendszer egyre bonyolultabbá válik.”
Rosberg: Soha nem gondoltam, hogy győzhetek
https://formula.hu/parc-ferme/37819
Nico Rosberg nemrégiben a Business of Sport podcast vendége volt, ahol a 2016-os világbajnoki címének hátteréről beszélt. A német versenyző elmondta, nem hitt abban, hogy megvan benne a kellő magabiztosság az F1-es világbajnoki cím elhódításához.
„Soha nem volt meg bennem az a magabiztosság, hogy nyerhetek, valójában soha nem gondoltam, hogy képes vagyok győzni. Ezt egészen az utolsó verseny utolsó kanyarjáig nem hittem el. Olyan gondolatok motoszkáltak a fejemben, hogy valami még így is rosszra fordulhat” – mondta Rosberg.
„Természetesen minden erőnkkel a bajnokságra összpontosítunk, de ezt nem szabad kimondani, mert végső soron hatással lesz rád. Ha tízszer elismétled, hogy te vagy a legjobb, elkezded elhinni. Kimondani azonban nem szabad, még akkor sem, ha valóban ezt gondolod. Biztosra akartam menni azt illetően, hogy a lehető legjobb munkát végzem, nem gondoltam a bajnokságra, és működött” – tette hozzá 2016 világbajnoka.
Rosberg a világbajnoki címének megnyerését követően bejelentette visszavonulását, élő szerződéséből még két év volt hátra.
Kékben pompáznak a Ferrari versenyzői overalljai az F1-es Miami Nagydíjra – fotók
https://formula.hu/parc-ferme/37818
Mint arról már néhány napja írtunk, a Ferrari amerikai jelenlétének 70. évfordulójára az elsőre talán furcsának ható, de a Scuderia történetébe nagyon is illeszkedő kék szín fog megjelenni az F1-es autóikon a jövő hétvégi Miami Nagydíjon. Hogy pontosan milyen árnyalatban, mértékben és formában, azt egyelőre nem leplezték le – de lehet, hogy mindezt a HP-vel kötött új névadói szponzori megállapodás is befolyásolja majd –, viszont a pilóták hétköznapi ruházata mellett immár a versenyoverallokat is megmutatták, amelyeket Charles Leclerc és Carlos Sainz fognak viselni Miamiban az autóban ülve – és mint az a csapat lapozható Instagram-posztjában megosztott fotókon látszik, ezek bizony teljes egészében kékbe borultak:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Rosbergéknek maguknak kellett fizetniük az ütközésekből eredő károkat a Mercedesnél
https://formula.hu/parc-ferme/37817
Bár a Mercedes uralta a 2014-ben indult hibrid korszak első éveit, a két pilóta közötti belharc mégis olykor izgalmassá tette a versenyfutást, hiszen Lewis Hamilton és Nico Rosberg között 2014-ben és 2016-ban is csak a szezonzárón dőlt el a vb-cím sorsa – egyszer előbbi, egyszer utóbbi javára. A két versenyző ráadásul többször is ütközött a pályán, s bár azt eddig is tudni lehetett, hogy a Mercedesnél szigorú szabályok voltak érvényben az egymás elleni versenyzés kapcsán, Rosberg most a Business of Sport podcast adásában további részleteket is elárult:
„Amikor Lewis és én ütköztünk, a csapat velünk fizettette ki a károkat. Alá kellett írnunk egy szerződést, hogy mostantól ha ütközünk, nem számít, kinek a hibája, mi fizetjük a károkat. Emlékszem, mennyit kellett fizetnem: 360 ezer angol fontot kellett kicsengetnem az egyik ilyen balesetért. Eléggé fájdalmas volt. Utána nyilvánvalóan biztosra mentünk, hogy ne ütközzünk többet.”
Miami és Monaco esélyt jelenthet a Red Bull riválisainak
https://formula.hu/parc-ferme/37816
Öt F1-es versenyhétvége van a hátunk mögött 2024-ben, az öt futamból négyet Max Verstappen nyert, ebből pedig három alkalommal Red Bull kettős győzelem született. A Red Bull tehát csupán egyszer, a melbourne-i futamon nem tudott diadalmaskodni, Verstappen ezen a hétvégén technikai hiba miatt feladni kényszerült a versenyt.
Habár az osztrák csapat magabiztosan vezeti az egyéni és a konstruktőri pontversenyt is, nem dőltek hátra, sőt, a soron következő három versenyből kettő pálya is fejtörést okozhat számukra – legalábbis a csapat tanácsadójának, Helmut Markónak a véleménye szerint.
„Miami és Monaco olyan versenypályák, ahol a riválisaink egy kicsit közelebb lehetnek hozzánk. Különösképpen az időmérőn, ahol nagyon szoros lett a mezőny. Elképzelhetőnek tartom, hogy ezen a két helyszínen nem lesz könnyű pole pozíciót szereznünk” – mondta Marko.
A Miami Nagydíjat május első, a Monacói Nagydíjat pedig május utolsó hétvégéjén rendezik majd.
Hülkenberg megvédte a Ricciardót felöklelő Strollt
https://formula.hu/parc-ferme/37815
A vasárnapi F1-es Kínai Nagydíj egyik emlékezetes jelenete volt, ahogy a biztonsági autós újraindítás előtt a hátsó egyenes végén feltorlódott a mezőny, Lance Stroll pedig hátulról belement Daniel Ricciardóba. A tíz másodperces büntetést és két büntetőpontot kanadai hárította a felelősséget, míg a néhány kör múlva az ütközés következtében kieső ausztrál ettől igencsak bepöccent. Azóta az érintetteken kívül is megszólaltak néhányan: nem meglepő módon az Aston Martin F1-es csapatfőnöke, Mike Krack megvédte Strollt, a McLarent erősítő Oscar Piastri viszont rámutatott, hogy csak a kanadai nem tudott megállni a feltorlódás ellenére…
Viszont egy versenytársa, nevezetesen Nico Hülkenberg némileg az Aston-pilóta védelmére kelt Sanghajban: „Elég látványos volt, ahogy bementünk a 14-es kanyarba. Annyit láttam, hogy Lance nem igazán lassított, és eléggé megemelte Danielt, aztán befordultam a kanyarba és többet nem láttam őket. Úgyhogy nyilván folytattam, mert nem tudtam megmondani, hogy ők tovább tudtak-e menni vagy sem. Úgy vélem, Lance-t talán némileg váratlanul érte mindez, ilyesmi megesik. Elég nagy a harmonika-effektus, különösen szerintem a biztonsági autós újraindításoknál, és talán hidegek voltak még a fékjei, így nem is volt teljes fékereje” – idézi a Haasszal az egy pontot érő 10. helyen befutó Hülkenberget a RacingNews365.com portál.
Megszólalt Sainz menedzsere a spanyol F1-es jövőjéről
https://formula.hu/parc-ferme/37814
A pilótapiac két legfontosabb kérdése jelen pillanatban, hogy ki lesz Lewis Hamilton utódja a Mercedesnél, és hova igazol a hétszeres Formula-1-es világbajnok által a Ferraritól kiszorított Carlos Sainz. A spanyol kapcsán az elmúlt hetekben a Red Bull, a Mercedes és a 2026-tól Audivá váló Sauber is felmerült – sőt, utóbbiról úgy hírlik, hogy igen jövedelmező ajánlatot tettek le a pilóta elé, de egyelőre megvárják a versenyző válaszát. Maga Sainz Kínából úgy fogalmazott, hogy „a legjobb opció még nyitottak”, most pedig a háromszoros futamgyőztes menedzsere, Carlos Onoro az F1 Nation podcast adásában beszélt a helyzetről:
„Néhányat” – felelte Onoro arra a kérdésre, hogy vasat tartanak a tűzben. „Mondjuk úgy, hogy ez most egy érdekes időszak. A pilótapiac teljesen megbolydult az utóbbi időszakban, és szerintem a következő hetekben látni fogunk majd némi mozgolódást, de egyelőre folytatódik a zsonglőrködés” – fogalmazott a menedzser, aki azt is hozzátette, hogy a közeljövőben nem várható a részükről bejelentés: „Nem, nem, nem! Nyugodtan alhattok Kína és Miami között, ne aggódjatok! Nem lesznek nagy hírek, legalábbis a mi részünkről biztosan nem. Még mindig játsszuk a játékot, szóval meglátjuk.”
Másfél hónap után zárták ki az IndyCar-szezonnyitó győztesét és dobogósát
https://formula.hu/parc-ferme/37813
Március 10-én rendezték meg St. Petersburgben az IndyCar 2024-es idényét, amelyet eredetileg Josef Newgarden nyert meg Pato O’Ward és Scott McLaughlin. Szerdán azonban az IndyCar bejelentette, hogy a Team Penske mindhárom versenyzője büntetést kapott utólag: Newgardent és McLaughlint kizárták, míg az eredetileg negyedik Will Power ugyan profitált mindebből, tőle viszont tíz bajnoki pontot levontak.
Történt ugyanis, hogy a néhány nappal ezelőtti Long Beach-i versenynap bemelegítő edzése során az illetékesek lehetséges szabálysértést észleltek az alakulatnál, és miután alaposabban megvizsgálták a másfél hónappal korábbi évadnyitó adatait, arra jutottak, hogy az autóik nem megengedett módon az újraindításnál is használták az előzéseket segítő Push-to-Pass rendszert, amit viszont a szabályok tiltanak. A döntéshozók arra jutottak, hogy Newgardennek és McLaughlinnak versenyelőnye származott mindebből, Powernek viszont nem, ezért az eltérő szankció. A Team Penske a dupla kizárást és tripla büntetést követő rövid kommünikéjében arról írt, hogy a St. Petersburg-i futamot megelőző tesztet követően maradt az autókban a szoftver, amely lehetővé tette a Push-to-Pass használatát a rajtoknál és az újraindításnál, és jelezték, hogy elfogadják a büntetést.
A kizárások azt jelentik, hogy az idei első versenyt így utólag az Arrow McLarennél szereplő Pato O’Ward nyerte meg Power és Colton Herta előtt. A bajnoki tabellát is felforgatja a diszkvalifikáció, hiszen Newgarden eredetileg vezette a pontversenyt, így viszont egészen a 11. helyig csúszik hátra, az első pozíciót pedig a Long Beach-i győztes Scott Dixon örökli meg tőle Herta és Alex Palou előtt.
„Checo a legkeresettebb F1-es pilóta” – állítja az apja
https://formula.hu/parc-ferme/37812
Ahogy arról dr. Helmut Marko már beszámolt, Sergio Perez három évre szóló szerződést szeretne a Red Bullnál, de a csapat erről hallani sem akar – ha megtarthatja a helyét a mexikói, akkor egy szezonnal hosszabbíthatják meg a kontraktusát.
A pilóta édesapja, Antonio Perez viszont egészen máshova értékeli a fiát:
„Még tíz évig itt lesz az F1-ben. Sok lehetősége van, és ő a legkeresettebb F1-es pilóta manapság. Neki van a legtöbb szponzora, több mint Maxnak és Lewis Hamiltonnak együtt. A világ minden tájáról hozzá fordulnak a cégek, a világ legjobb promótere Sergio Perez. Sosem marad készleten semmi, amit vele reklámoznak, mert mindig azonnal elfogy” – mondta idősebb Perez a Relevónak.
Perez ülésére Carlos Sainz mellett Daniel Ricciardo, Yuki Tsunoda és Liam Lawson is vár, de jelenleg jó esély van rá, hogy ha úgy folytatja a szezont, ahogy elkezdte, akkor 2025-ben is ő lehet majd az energiaitalosok egyik versenyzője.
A Ferrari megmutatta, hogy milyen kék színt fog használni az F1-es Miami Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/37811
Arról már tegnap beszámoltunk, hogy erős kék színezéssel várja a jövő hétvégi Miami Nagydíjat a Ferrari F1-es csapata, most pedig újabb utalást tett közzé a csapat: megmutatta a hétvégére szánt ruházatát. Ha ilyen lesz az autó is...
Let’s delve into our blue roots with @charles_leclerc and @carlossainz55.#Maranello #FerrariMiami #Ferraripic.twitter.com/AmAIJJvdmU
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) April 24, 2024
Ronnie O’Sullivan: Világbajnok lennék autósportban is, megszorongatnám Hamiltont
https://formula.hu/parc-ferme/37810
Amikor két, gyökeresen különböző sport találkozik: Formula-1-gyel kapcsolatban nyilvánult meg a snooker legendája, Ronnie O’Sullivan. A hétszeres világbajnok azt fejtegette, akkor is sikeres lett volna, ha annak idején az autóversenyzésben épít karriert sportja helyett.
„Mondhatni, hogy jól boldogulok a volán mögött. Szerintem megvolt a tehetségem ahhoz, hogy jó versenyző legyek. Biztos vagyok benne, hogy világbajnokká váltam voltam az autósport valamelyik válfajában, nem fér hozzá kétség” – nyilatkozta az Eurosportnak a világelső O’Sullivan, majd a másik hétszeres világbajnok nevét is bedobta: „Valószínűleg Lewis Hamiltont szorongatnám egy Formula-1-es pályán, megfuttatnám a pénzéért.”
Az interjúban még egyszer előkerült Hamilton neve, mikor a bajnokok ismérvei kerültek szóba: „Erős karakterre van szükség, hogy valaki elérje, amit én is elértem, egy versenyképes sportban. Lewis Hamiltonnak, Tyson Furynak, Lionel Messinek sem ment volna erős karakter nélkül” – magyarázta Ronnie O’Sullivan.
Múltidézés: Kék szín jelenik meg Miamiben a Ferrarin
https://formula.hu/parc-ferme/37809
Persze elsőre meglepőnek hathat, hogyan illeszkedik a Ferrari tradícióihoz a kék, ám mivel a módosított dizájnnal a maranellóiak amerikai jelenléte, egészen pontosan annak hetvenedik évfordulója előtt tisztelegnek, a főhajtás nagyon is helyénvaló. Ahogy az alábbi, az F1 hivatalos honlapjáról származó képen is látható, a maranellóiak 1964-ben a szezon utolsó két, mexikói, illetve amerikai fordulóját kék-fehérben teljesítették, s nem ez az egyetlen mód, ahogy a szín megjelent a Scuderia történetében.
Számos Ferrari-pilóta ugyanis kék színű overálban (is) versenyzett a sportág első évtizedeiben, így többek között Alberto Ascari, John Surtees, Chris Amon, sőt eleinte Niki Lauda és Clay Regazzoni is. A világosabb Azzurro La Plata és a sötétebb Azzurro Dino árnyalat egyaránt megjelenik majd Miamiben a maranellóiak dizájnjában, de hogy pontosan milyen módon, az csak a floridai leleplezéskor derül ki, melynek időpontját egyelőre nem hozták nyilvánosságra.
A Scuderia az elmúlt időben többször is különleges festést viselt: a tavalyi Olasz Nagydíjon a Le Mans-i 24 óráson aratott győzelem előtt tisztelegtek a módosított dizájnnal, míg 2020-ban Mugellóban, a Ferrari 1000. F1-es futamán egy szokatlan sötét árnyalatú autóval versenyzett Charles Leclerc és Sebastian Vettel.
A Ferrari nem akarja az aszfaltot kifogásként használni
https://formula.hu/parc-ferme/37808
A kínai F1-es hétvégén a Ferrari idén először a McLaren mögé szorult, s bár a Leclerc és Sainz által megszerzett 4-5. hely egyáltalán nem nevezhető tragikusnak, ez semmiképpen sem az az eredmény, amit a Scuderia el akar érni. Különösen problémás volt a két SF-24 számára a kemény keveréken teljesített etap, amihez hozzájárult a pálya részleges újraaszfaltozása is. Ezt Frederic Vasseur csapatfőnök is elismerte, de egyúttal azt is aláhúzta, hogy nem akarja a gyengébb teljesítményre mentségként használni ezt:
„Ez nem lehet kifogás, mindenkinek ugyanolyan volt a pálya. Igaz, hogy először jöttünk Sanghajba ezzel az autógenerációval, és az aszfalt bevonata vagy festése nem segített, hiszen a hétvége során rengeteget fejlődött a pálya. De ez abszolút nem mentség, hiszen mindenki ugyanabban a helyzetben van, és néhány csapat jobban megoldotta, ami azt jelenti, hogy meg kell értenünk, hogyan tudunk jobb munkát végezni” – mondta Vasseur, majd aláhúzta, hogy ezen a hétvégén túl sokat hibázott a Ferrari:
„Ez arról szól, hogy mindent össze kell rakni, és ez nem volt egy tiszta hétvége a részünkről, kollektíven túl sok hibát követtünk el. És ez a társaság tudja, hogy ha nem végzel tökéletes munkát, akkor nem leszel az élen.”
Kovalainen egyre jobban van életmentő műtétje után
https://formula.hu/parc-ferme/37807
A korábbi F1-es pilóta, a 2008-as Magyar Nagydíjat megnyerő Heikki Kovalainen márciusban jelentette be, hogy életmentő szívműtétre szorul, miután az orvosok egy rutinellenőrzés során megnagyobbodott aortát fedeztek fel testében. A műtétet nem sokkal később sikeresen el is végezték, s a ralikarrierjét kényszerűségből felfüggesztő 42 éves pilóta a Kínai Nagydíj hétvégéjén legalább virtuálisan vissza tudott térni kommentátori feladataihoz.
Az persze szóba se jöhetett, hogy a finn versenyző el is utazzon Kínába, sőt a Viaplay virtuális stúdiójába is egyelőre csak hanggal csatlakozott be. Ettől függetlenül nagyon élvezte, hogy legalább ennyire részt vehetett a hétvégén: „A felépülés minden szempontból nagyon jól halad, de hosszú folyamat lesz” – idézi Kovalainent a finn Ilta Sanomat. „Jó volt a Viaplaynél lenni a hétvégén, bár még nem a kamerák előtt.”
„De elég fittnek éreztem magam ahhoz, hogy részt vegyek néhány közvetítésen. A hangommal még vannak kisebb problémák, a torkom egy kicsit irritált, és ezért nem is szerepelek még a stúdióban” – mondta, majd hozzátette: „De az egészségi állapotom jó, egyáltalán nincsenek fájdalmaim a műtét után, szóval pár hónap múlva meglátjuk, hogyan alakul a helyzet az orvosokkal.”
A kép még februárban, Kovalainen műtétje előtt készült.
Hihetetlen Red Bull-fölény a bokszban is
https://formula.hu/parc-ferme/37806
Elképesztő formában volt a Red Bull bokszcsapata Sanghajban, hiszen az idén eltelt öt futam három leggyorsabb kerékcseréjét egyaránt az energiaitalosok hajtották végre a Kínai Nagydíjon: az idei rekord Verstappen suzukai 2,08-as cseréje volt, erre sikerült rápakolni egy 1,9-es cserét Verstappen, valamint egy 2,00-ás és 2,05-ös cserét Perez autóján.
Összességében az idei év 9 leggyorsabb cseréje egyaránt a Red Bullhoz fűződik, a Ferrari Leclerc autóján bemutatott melbourne-i 2,18-as ideje a legjobb, amit nem az energiaitalosok követtek el. Így aztán nem csoda, hogy a DHL által szponzorált, a leggyorsabb kerékcseréket értékelő különversenyt is fölényesen vezeti a Milton Keynes-iek bokszszemélyzete:
1. |
Red Bull |
178 |
2. |
Ferrari |
86 |
3. |
McLaren |
64 |
4. |
Mercedes |
59 |
5. |
RB |
39 |
6. |
Alpine |
34 |
7. |
Aston Martin |
23 |
8. |
Haas |
16 |
9. |
Williams |
6 |
10. |
Sauber |
0 |
Komoly mérföldkövet ért el a kerékcserékkel sokat bajlódó Sauber, hiszen sikerült az első 3 másodperc alatti szerelést megoldaniuk: a később kieső Bottas autóján a 9. körben 2,82 másodperc alatt oldották meg a feladatot.
Különösen látványos volt a Red Bull első dupla cseréje Kínában:
RedBull's double-stack at Shanghai GP (1.9 and 2.0 sec)
— Cytrus (@cytrusf1) April 21, 2024
Absolutely incredible pic.twitter.com/hI9CJ2wRmr