DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Egyéb

Verstappen mégis megkapta a Nordschleife-licenszet

Bár a feltételek nem teljesültek maradéktalanul, a bizottság mégis megadta a versenyengedélyt a négyszeres F1-es világbajnoknak – akinek a végcélja a nürburgringi 24 órás.

Mégis teljes sikerrel zárult Max Verstappen éles debütálása a Nordschleifén: bár eleinte úgy tűnt, technikai okok miatt meghiúsult a terv és az összes feltétel, amely a felső kategóriás licensz megszerzéséhez szükséges, az illetékes bizottság mégis megadta a versenyengedélyt a hollandnak.

Mint mi is írtunk róla, Verstappen a hétvégén a Nordschleifén versenyzett a helyi sportautós endurance-széria, az NLS aktuális fordulóján, amellyel a célja az volt, hogy megszerezze az itt engedélyezett legnagyobb autókra, azaz a GT3-as gépek vezetéséhez szükséges A-licenszet. A pálya egyedisége miatt ugyanis hiába négyszeres Formula-1-es világbajnok valaki, neki is teljesítenie kell a szükséges követelményeket.

verstappen-nordschleife-3



Verstappen ennek kapcsán pénteken elméleti vizsgát tett, ahol B-licenszet kapott, így szombaton egy kisebb kategóriás, GT4-es Porsche Caymannal már rajthoz is állhatott a Zöld Pokolban. A holland pilóta a #980-as egységen osztozott Chris Lulhammel, akivel együtt végül hatodik helyet szereztek a CUP3-as géposztályban, elsőt a vendégek között, összetettben pedig 27. pozícióban végeztek.

Eleinte úgy tűnt, hogy a sikeres debütálás ellenére Verstappen nem lehet teljesen elégedett. Az A-licensz feltétele ugyanis 14 versenykör és eredmény két futamon – amelyeket büntetés nélkül kell lehozni –, ez azonban kiváltható lett volna abban az esetben, ha egy futamon két egységgel is szerepel. A tervek szerint a 27 éves pilóta futam közben átült volna a #89-es testvérautóba, ez azonban műszaki hiba miatt meghiúsult.

Végül azonban mégis örülhetett Verstappen, a Német Motorsport Szövetség ugyanis közölte, hogy miután alaposan áttanulmányozták a Red Bull F1-es pilótájának esetét, azaz a köridőit, a teljesítményét és azt, hogy technikai ok gátolta meg a feltételek maradéktalan teljesítésében, mégis megadták az A-licenszet.

„Örülök, hogy minden simán ment, és megkaptam a Német Motorsport Szövetségtől a Nordschleife-engedélyemet” – nyilatkozta maga Verstappen a saját honlapján. „Nagyon élveztem, de ez mindig így van itt.”

verstappen-nordschleife-4

„Jó volt olyan etapokat futni a versenyen, ahol volt forgalom gyorsabb és lassabb autókkal. Volt ’Code 60-as’ időszak, dupla és standard sárga zászlók is. Vezettem vizes, száraz és vegyes állapotú pályán. Tapasztalatot szereztem, hol van tapadás és hol nincs, teljesítettem egy startprocedúrát is. Nagyszerű volt több tapasztalatot gyűjteni ezen a pályán.”

„Kihívást jelent, és ma is láthattuk, hogy a pálya egyes pontokon vizes, máshol száraz volt. Az aszfalt felülete is eltér a pálya bizonyos részein, ami nehézzé teszi egy kör összerakását, de ettől is különleges. Csodálatos lenne rajthoz állni itt egy 24 órás versenyen egy GT3-as autóval.”

 

Mi a következő lépés?

Azzal, hogy Verstappen megkapta az A-licenszet, jogot szerzett arra, hogy akár már ma, azaz vasárnap rajthoz álljon a Verstappen.com Racinggel együttműködő Emil Frey Racing által működtetett GT3-as Ferrari 296-ossal – amellyel pár hónapja tesztelt is itt – az NLS nyolcadik állomásán. Lapértesülések szerint azonban ez nem fog megtörténni, viszont két hét múlva, a bakui és szingapúri F1-es nagydíjak közötti hétvégén már feltűnhet a következő futamon.

 

A végcél viszont, ahogy az Verstappen nyilatkozatából is kiderül, a nürburgringi 24 óráson való szereplés. Ezt 2026-ban épp a Miami és Kanadai Nagydíjak között tartják, azaz beleférhet a programjába – igaz, a kvalifikációs versenyek viszont ütköznek az F1 menetrendjével.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: