DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 27. péntek

Verstappen hajnali 3-ig szimulátorozott az F1-es Magyar Nagydíj napján – mit szól ehhez a Red Bull?

Ismét két versenyen indult a hétvégén Max Verstappen, ugyanis a hungaroringi F1-es futam mellett becsatlakozott néhány órára a Team Redline színeiben a virtuális spái 24 órásba: ennek keretében hajnali 3 óráig tartott az etapja. Nem először fordul ez elő a hollandnál, hiszen az imolai hétvégén is hasonlóan cselekedett az éjszakai órákban szombatról vasárnapra virradóra. Csakhogy akkor megnyerte vasárnap az Emilia-romagnai Nagydíjat, Mogyoródon viszont csak ötödik lett, és a futam közben és utána is meglehetősen ingerültnek tűnt a világbajnok. Emiatt pedig felmerült, hogy mit szól Verstappen szimulátorversenyzős hobbijához csapata, a Red Bull.

„Pontosan tudja, mire van szükség egy nagydíjhétvégén, és bízunk az ítélőképességében” – reagált minderre a csapatfőnök Christian Horner, akinek szavait a RacingNews365.com portál idézi. „Az emberek levonnak bizonyos következtetéseket, de Max tudja, mire van szükség egy F1-es autó vezetéséhez, egy nagydíj megnyeréséhez és ahhoz, hogy világbajnok legyen. Csapatként mindig együtt dolgozunk, és bármilyen megbeszélésre kerül sor arról, hogyan dorgáljunk meg valakit, azt nem a médiában fogjuk megtenni.”

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko egyébként egyenesen ostobaságnak nevezte, hogy bármi köze lenne Verstappen indulatos rádiózásának ahhoz, hogy éjszaka szimulátversenyzett: elmondása szerint Imolában még tovább fent volt, és egyébként is más a címvédő bioritmusa, egyszer például Zandvoortban délelőtt 10-kor sem ébredt fel a helikopterek zajára.

f1-verstappen-redbull-hun

Massa Interlagosban sem lesz ott?

Az F1 nagyköveti pozícióját betöltő Felipe Massa a folyamatban lévő „Massa-ügy”, azaz a 2008-as világbajnoki cím megszerzéséért folytatott kétségbeesett küzdelem miatt az Olasz és a Japán Nagydíjat kihagyta annak ellenére, hogy eredetileg jelenése lett volna ott, s könnyen lehet, hogy hazai versenyén, Interlagosban sem lesz ott – legalábbis erről beszélt, amikor megkérdezték, hogy kapott-e meghívást.

massa-2018

„Egyedül azt tudom, hogy az F1 megkért, hogy ne menjek el a monzai versenyre. Úgy volt, hogy Japánba is elutazom, de nem tettem” – idézi Massát a motorsport.com. „Brazíliáról még nem beszéltünk, tulajdonképpen azóta a Monza előtti pillanat óta nem kommunikáltunk, szóval…” – tette hozzá Massa, aki „civilben” nem akar ott lenni a versenyen:

„Csak nagykövetként megyek versenyekre, de nem volt meghívás, nem volt egyeztetés a munkámról, szóval nem hiszem, hogy részt kéne vennem rajta.”

Formula1.5 – Hamilton az élre állt!

Játék a számokkal: hogyan nézne ki a 2023-as világbajnokság állása, ha egyszerűen eltüntetnénk a két Red Bullt a képletből?

Az austini hétvégét követően Mexikóvárosban is nullázott a bajnokságot a szezonnyitó óta vezető Fernando Alonso, és ezúttal már nem sietett a segítségére az isteni beavatkozás, ami Austinban egy kizárás formájában megvédte az első helyét Lewis Hamiltontól. Az Ausztrália és Spanyolország után idei harmadik győzelmét arató brit ezzel átvette a vezetést a bajnokságban, s az elmúlt hetek formáját tekintve (Monza óta Alonso 24, Hamilton viszont 79 pontot szerzett – a legtöbbet egyébként Norris 121-gyel) nagyon nehéz elképzelni, hogy ne ő szerezze meg végül a "másodosztály" bajnoki címét.

pf-bliga19

Videó: Ralibalesetet szenvedett az idősebb Verstappen

A háromszoros világbajnok Max Verstappen édesapja, az egykoron maga is az F1-ben szereplő Jos Verstappen a mai napig versenyez, méghozzá a ralizásba igyekszik minél jobban beletanulni. Persze ez nem a legegyszerűbb műfaj a világon, amit a spanyol Rally La Nucíára készülve saját bőrén tapasztalhatott meg. Szerencsére a szalagkorlát tette a dolgát, és Verstappen sértetlenül szállt ki az autóból, mely némi javításra szorul, mielőtt Renaud Jamoul oldalán nekivághatnak a hétvégi megmérettetésnek.

„Nincs olyan előfeltétel, hogy ha nem lesz második, kirakjuk” – Horner Perezről

Sergio Perez már közvetlenül a rajt után kiesett hazai futamán, az F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon, miután a remek elindulása után az 1-es kanyarban az élre próbált állni, ám ütközött a mellette harapófogóba kerülő Charles Leclerc-rel. Az így nullázó mexikóit védelmébe vette a Red Bull vezetősége, Christian Horner is megértően nyilatkozott arról, hogy a pilóta át akarta venni a vezetést a szurkolói előtt.

Ezzel a kieséssel viszont újfent reálissá vált, hogy Lewis Hamilton letaszítsa őt a vb-összetett második helyéről, hiszen 20 pontra megközelítette őt. Horner azonban bízik Perezben: „Három versenye van most, hogy beváltsa azt a második helyet. 20 pont van közte és Lewis között. Volt néhány balszerencséje, néhány problémája, de továbbra is hisszük, hogy képes lesz rá” – idézi a RacingNews365.com a Red Bull-főnököt, aki azt is újfent cáfolta, hogy Perez 2024-es ülése függne a világbajnoki ezüstéremtől:

„Ez nem ennyire kötött, a körülményeket is nézni kell. Checónak szerződése van velünk 2024-re, és ez is a szándékunk, hogy az autónkban üljön 2024-ben. Minden tőlünk telhető támogatást megadunk neki, hogy biztosíthassuk a második helyét, de nincs olyan előfeltétel, hogy ha nem végez másodikként, akkor kirakjuk.”

f1-perez-redbull_4

Az utolsó kör végén rendelte bokszba Sargeantet a Williams – videó

Furcsa véget ért Logan Sargeant számára a vasárnapi F1-es Mexikóvárosi Nagydíj: a 12. helyen haladt az újonc pilóta a futam végén, csapata azonban a rádión arra kérte az amerikait, hogy az utolsó kör végén hajtson be a bokszba. Mint kiderült, az üzemanyagpumpával adódtak problémái a Williamsnek a verseny során, és az erőforrás kímélése miatt döntöttek úgy, hogy ne a kockás zászló intse le Sargeantet – igaz, mivel a táv több mint 90 százalékát teljesítette, így is értékelték a 16. pozícióban. A videóból kiderül, hogy Sargeant nem örült, és még a legvégén is visszakérdezett a mérnökétől, hogy biztosan a bokszba hívják-e:

Nemcsak az időmérőn, a bokszban is a leggyorsabb volt a Ferrari Mexikóban – videó

Bár a győzelmet nem sikerült behúznia az első rajtsor kisajátítása után a Ferrarinak vasárnap, a bokszmunkájuk így is kiemelkedő volt: Carlos Sainz 2,35 másodperces kerékcseréje a futam leggyorsabbja volt Mexikóban. Ezzel két századdal múlták felül az AlphaTaurit és héttel a Red Bullt – miközben persze a McLaren Katarban felállított 1,8 szekundumos világrekordjától eléggé messze voltak. Mindenesetre a Ferrari idén hatodszor bizonyult a leggyorsabbnak a bokszban, ezzel elléptek a McLarentől (5) és közelítettek az éllovas Red Bullra (8). Videón a Sainz-kerékcsere:

Az egyik legerősebb csapattal lép fel az F2-be a Williams juniorja

Zak O’Sullivan a fiatal pilótageneráció egyik legígéretesebb reménysége: a Williams akadémiáját erősítő brit a második szezonját futotta idén a Formula-3-ban, ahol összetettben a második helyen végzett a bajnok Gabriel Bortoleto mögött, ráadásul ő szerezte a legtöbb győzelmet, szám szerint négyet. Magától értetődő volt, hogy 2024-ben már az F1 előszobájának számító Formula-2-ben versenyezzen: a mai bejelentés értelmében ráadásul a Williams patronáltja az F2-ben jelenleg az egyéni és csapatértékelést is vezető ART Grand Prix színeiben fog debütálni.

O’Sullivan érthető módon örült a hírnek: „A csapat egyértelműen megmutatta, hogy mindennel rendelkezik ahhoz, hogy győzzön, úgyhogy alig várom, hogy kezdjünk. Az ART már most éreztette, hogy üdvözölnek. A 2024-es egy érdekes év lesz, és készen állok a kihívásra” – fogalmazott a 18 éves versenyző.

osullivan-williams

„Imádják az élcsapatokat” – Tsunoda beszólt a stewardoknak

Az AlphaTauri jó úton járt afelé, hogy mindkét versenyzőjük erős pontszerző helyen érjen célba a Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíjon, ám míg Daniel Ricciardo be is hozta az autót a hetedik pozícióban, Yuki Tsunoda egy ütközés miatt kicsúszott a top 10-ből. A japán az 1-es kanyarban próbálkozott kívülről Oscar Piastri ellen, ám akárcsak Sergio Perez a startot követően, ő is túl hamar kezdett el kanyarodni, aminek összeérés lett a vége.

Tsunoda ettől kiforgott, a rádióban pedig a tőle megszokott módon dühöngött – s ezt a hevességet a leintés után is megtartotta, ugyanis szerinte a McLaren ausztrálját kellett volna büntetni az incidensért, de nem lepődött meg rajta, hogy ez nem történt meg: „Imádják az élcsapatokat, szóval ez van” – utalt a felügyelőkre a pilóta. „Az autó tempója pontosan olyan jó volt, mint amire számítottunk. Jó teljesítményt mutattunk szombaton, szóval kár érte, hogy így ért véget.”

f1-tsunoda-alphatauri_1

Verstappen: Checo hagyhatott volna több helyet, de...

Max Verstappent is megkérdezték Sergio Perez mexikói, első kanyarban elkövetett hibájáról, és a világbajnok is nagyjából ugyanazt mondta el, mint csapatfőnöke, Christian Horner: Perez túlvállalta azt a helyzetet, de a hazai közönség előtt érthető volt tőle ez a hozzáállás.

„Megértem, mert ez a hazai futama. A dobogóra akart állni, szóval teljesen megértem, hogy miért próbált meg kívülről megelőzni mindenkit és átvenni a vezetést. A videót megnézve szerintem hagyhatott volna egy kicsit több helyet, de ha bejön, akkor csodálatos lett volna. Szerintem ez inlább arról szólt, hogy izgatott volna a dobogóra állás miatt és ezúttal nem jött be a manőver” – mondta Verstappen.

„Akkor egyébként én nem sokat láttam belőle, egyszer láttam, hogy egy autó a levegőben van, de csak Charles-ra koncentráltam, és nem láttam, hogy mi történik a másik oldalon. Csak utána láttam videón.”

SI202310290555_resize

Leclerc: Sajnálom, ami történt, nekünk szerencsénk volt

Közösségi médiás posztjában Charles Leclerc elismételte, amit már a Mexikóvárosi Nagydíj leintése után, a közönség füttykoncertjére reagálva elmondott.

„Az első dobogón Mexikóban. Sajnálom, ami az első körben Checóval történt. Nekünk szerencsénk volt, hogy be tudtuk fejezni a versenyt azzal a sérüléssel. Találkozunk jövőre” – üzent békülő szándékkal a mexikói közönségnek Leclerc, akinek eddigi legjobbja Mexikóban negyedik hely volt, még 2019-ből. A monacóit Perez is megvédte: versenybaleset történt, hangsúlyozta szintén egy posztban a hazai hős.

„Nyomorult érzés volt az utolsó 15 kör” – Russell még a hatodik helynek is örült

George Russell a negyedik Carlos Sainzt is szorongatta a Mexikóvárosi Nagydíjon, a végén azonban örülhetett, hogy nem előzte meg Daniel Ricciardo – elmagyarázta, hogyan tették tönkre a fékek és közvetve a gumik versenyének hajráját.

„Ezen a futamon megint a gumik diktáltak. Az autó nagyon erősnek tűnt Carlos mögött, csak nem tudtam előzni. Aztán vissza kellett vennem, mert a fékek túlhevültek, mint sok más pilótának is. De amint visszavettem, teljesen elveszett a gumik hőmérséklete, és nem tudtam többet visszahozni. Mintha jégen vezettem volna az utolsó 15 körben. Nyomorult érzés volt, nagyon szerencsés vagyok, hogy egyáltalán hatodikként célba értem” – nyilatkozta Mexikóvárosban Russell.

„Ez a hétvége a gumikról szólt, mindenki számára. A szombati is teljes meglepetés volt a csapatoknak, jó vagy rossz értelemben. Remélem, Brazíliában nem lesz ilyen fokú az érzékenység” – mondta a versenyző, aki az amerikai hétvégéken jelentősen elmaradt csapattársától, így megy tovább egyetlen F1-es győzelme helyszínére, a Sao Pauló-i Nagydíjra.

Verekedés tört ki a lelátón az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj alatt – videó

A közösségi médiában kezdett el terjedni egy felvétel, amelyen az látható, hogy egy szurkoló rátámad és verekedni kezd két ferraris rajongóval a vasárnapi Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíj során. A vélhetően Sergio Perez rajt utáni kiesése miatt dühöngő rajongót az F1 szóvivője szerint „eltávolították és egy életre eltiltották” – közölték a Crash.net szakportállal.

Bottast megbüntették Stroll kiforgatásáért

Nem maradtunk utólagos büntetés nélkül az F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon. Valtteri Bottas és Lance Stroll a 13. helyért csatázott néhány körrel a futam leintését megelőzően, amikor a kanadai bevetődött az Alfa Romeo mellé a 13-as kanyarban. A 14-esben azonban összeért a két autó, Stroll pedig kiforgott, és bár folytatni tudta akkor még a versenyt, nem sokkal később kiállni kényszerült az incidens során elszenvedett sérülések miatt.

A felügyelők vizsgálták az ütközést, és bár mindkét pilóta versenybalesetnek titulálta a történteket, a stewardok úgy ítélték meg, „túlnyomórészt” Bottas volt a felelős a balesetért. Emiatt a finnt öt másodperces büntetéssel sújtották, ezzel a 14. helyről hátracsúszott a 15. pozícióba – így éppen csapattársával, Guanyu Zhouval cseréltek helyet a módosult végeredményben, az utolsó két célba érő helyen.

NASCAR: Byron szenvedve, Blaney győzelemmel jutott be a fináléba

Miközben korábbi futamgyőzelmeik révén Kyle Larson és Christopher Bell már biztos résztvevői voltak a bajnoki döntőnek, a legjobb nyolc többi tagja még izgulhatott a NASCAR Cup Series idei utolsó előtti futamát megelőzően. A Martinsville Speedwayen ugyanis további két hely volt még kiadó, jó néhányan viszont csak egy futamgyőzelemmel érhették volna el a továbbjutást. Egy darabig úgy tűnt, hogy ezért két pilóta, Denny Hamlin és Ryan Blaney vívhatnak meg, hiszen előbbi az első, utóbbi pedig a második szakaszt zárta az élen.

A Joe Gibbs Racing pilótája 156 kört töltött az élen az 500 körös viadalon, míg a 12-es autót kormányzó Blaney 145-öt, de rajtuk kívül dicséretet érdemel még Aric Almirola és Chase Elliott is, akik 66, illetőleg 83 kört tettek meg vezető pozícióban. Elliott számára sok más versenyzőhöz hasonlóan egy győzelemre lett volna szükség rájátszásban maradáshoz, igaz ő egyéniben nem volt érdekelt, az általa vezetett 9-es autó viszont még versenyben volt a tulajdonosi versenyben.

Csapata megpróbálkozott egy kockázatosabb stratégiával, így az utolsó etapban ellentétben a többséggel, nem jöttek ki a pitbe, ám ez nem jött be, a gumik már kezdtek elfogyni a végére, ráadásul Elliott autójából az üzemanyag is kifogyott volna a folyamatos zöld zászló alatti körözés során, így kénytelen volt kiállni és visszaesett a 17. helyre. Volt azonban ennél nagyobb dráma is a Hendrick Motorsportsnál. A szezon során kiváló formában lévő William Byron ugyanis az egész futam alatt küzdött a versenygépével, dolgát pedig az autóban lévő hőség sem könnyítette meg.

A 24-es pilótája szinte végig a középmezőnyben volt, így nagyon hajtania kellett a hajrában, hogy a pontok alapján megtartsa a még éppen továbbjutást jelentő negyedik helyet, de a leintéshez közeledve már egyre rosszabbul volt. Byron a futam után elismerte, néha már homályosan látott, de végül a 13. helyen ért célba, így 8 pontot megtartott előnyéből Hamlinnel szemben, akinek a harmadik hely is kevés volt. A futamgyőzelmet végül Blaney szerezte meg, aki 23 körrel a vége előtt előzte meg Almirolát, sikerével pedig biztosította helyét a bajnoki döntőben.

A szezonzáróra november 5-én kerül sor a Phoenix Racewayen, ahol tehát eldől, hogy Larson, Bell, Byron vagy Blaney foglalhatja el a NASCAR királykategóriájának trónját 2023-ban.

Horner Ricciardóról: Rendkívüli teljesítmény, visszatért a régi Daniel!

Elismerően beszélt Daniel Ricciardo mexikói teljesítményéről Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke: úgy fogalmazott, hogy az ausztrál most tényleg régi önmagát hozta az időmérőn elért negyedik, és a futamon megszerzett hetedik helyével.

„Jó volt látni, hogy Daniel ilyen remekül teljesített, és teljes mértékben beigazolja, hogy miért hoztuk őt vissza az AlphaTaurihoz. Szerintem kiemelkedő volt egész hétvégén, és egy Mercedesszel harcolt egy AlphaTauriban – sőt, ha nem lett volna a piros zászló, még előrébb végezhetett volna. Remek teljesítmény volt, és egyértelműen a régi Danielt láttuk ezen a hétvégén” – mondta Horner.

„Rendkívüli volt a teljesítménye, visszatért a régi önmaga, látható, hogy nyugodt, hogy magabiztos, és hogy nagyon motiváltan érkezett meg erre a hétvégére a trükkös austini visszatérése után. Remek munkát végzett.”

f1-ricciardo-alphatauri-mexico_1

Mercedes: Végre nem egy „lehetett volna”

Ezúttal bőven volt oka elégedettségre a tegnap még a gumimelegítésen kesergő Toto Wolffnak: a Mercedes hétszeres világbajnoka, Lewis Hamilton a hatodik helyről indulva erős versenyt futott, mindkét Ferrarit legyűrte és másodikként ért célba. Az osztrák csapatfőnök így aztán boldogan nyilatkozhatott:

„Azért mosolygunk, mert erős volt az autónk. Amint Lewis szabad levegőbe került, nagy lett a különbség a közepeseken, jók voltak a köridők, és meglett a leggyorsabb kör is. Volt pár olyan hétvégénk, ahol azt mondtuk, hogy valami lehetett volna, de nem sikerült” – mondta Wolff, aki briliánsnak nevezte Hamilton teljesítményét, de azt is hozzátette, hogy azért nem minden fenékig tejfel…

„A teljesítményünk hullámzó, néha nem igazán tudjuk, hogy jók-e az abroncsok. Csak pár fok különbség az aszfalthőmérsékletben, és már ki is estél az optimális tartományból.”

hamilton-mexico-2

A csapat óvatossága is közrejátszott Norris Q1-es kiesésében

Csalódást keltő időmérőt teljesített Mexikóvárosban Lando Norris: a brit már a Q1-ben búcsúzott és mindössze a 17. rajtkockából indulhat a futamon. A Fernando Alonso megforgása által okozott sárga zászlón és önhibáján kívül egy harmadik dolog is közrejátszott a McLaren pilótájának korai kiesésében. A brit ugyanis első, a közepes gumikon futott körét nem fejezte be, hanem kihajtott a bokszba, saját meglepetésére is.

„Nem voltunk biztosak abban, hogy minden rendben van az üzemanyagrendszerrel, úgyhogy azt meg kellett vizsgálnunk” – idézi Andrea Stella csapatfőnököt a RacingNews365.

„Úgy döntöttünk, hogy kihívjuk az autót, szánunk egy kis időt a rendszer ellenőrzésére és aztán készek leszünk az utolsó, lágyakon futott próbálkozásra, úgyis az lett volna a döntő kör. Inkább körültekintőek akartunk lenni és kihívni az autót, nehogy ne tudjuk megfutni az utolsó próbálkozásunkat a lágyakon a probléma miatt” – mondta Stella.

 

Csak egyetlen ember számított a Ferrari pole-jára

A Mexikóvárosi Nagydíjon óriási meglepetésre szerzett pole-pozíciót a Ferrari Charles Leclerc révén, sőt Carlos Sainznak köszönhetően az egész első rajtsort kisajátította a Scuderia. A versenyzők maguk is megdöbbentek a váratlanul erős produkción, talán csak egyetlen ember volt, aki nem lepődött meg: a Ferrari csapatfőnöke, Frederic Vasseur.

Erről a csapat egyik vezető mérnöke, Jock Clear beszélt a sajtó képviselőinek, köztük a Formula.hu tudósítójának: „Szerintem a világon mindenki meglepődött Fredet kivéve. Valahogyan, valamiért Fred úgy gondolta, hogy a pole-ban leszünk. Előtte egyenesen bolondnak neveztem volna őt emiatt, de nem, igaza volt. Ez mutatja, micsoda tapasztalata van.”

leclerc-mexico

Elfogyott a Red Bulltól hozott tudás, ezért esett vissza az Aston Martin?

Ezzel az elmélettel állt elő a korábbi futamgyőztes, Ralf Schumacher. Az Aston Martin mérnöki gárdájában több Red Bulltól átcsábított szakember szolgál, elsősorban a technikai igazgató, Dan Fallows, aki 2022-ben csatlakozott a silverstone-i istállóhoz – az azévi autóra még nem volt nagy hatása, az AMR23 tervezését azonban az alapoktól kezdve felügyelte. Ennek köszönhető Schumacher szerint az Aston Martin bravúros szezonkezdete, azóta viszont elfogytak a Red Bulltól áthozott titkok és trükkök.

„Remélem, hogy ismét formába jönnek, de mi van, ha az történt, hogy Dan Fallows sok tudást hozott át a Red Bulltól az idei autóra, most viszont a bőségszaru egyszerűen kiürült, hiszen már nem lát rá korábbi csapata fejlesztéseire? Bármiről is legyen szó, ez is lehet a stagnálás oka” – vázolta az F1-Insidernek Schumacher.

Az Aston Martin gyengélkedése egy másik kockázattal is jár, mutatott rá Schumacher: Alonso korábbi istállóinál is példás csapattagként kezdte, de amikor elfogyott a türelme… „Meddig marad Fernando Alonso csendben? Ismerjük az ambícióját, ami könnyen rosszkedvvé csaphat át, ha a dolgok nem neki kedvezően alakulnak. Mert tudja mindenki, hogy ez nem az ő hibája.”

Fotó: Aston Martin F1 Team

Így csatázott Martin, Binder és Bagnaia az év MotoGP-futamán – videók

Elképesztő izgalmat és küzdelmet hozott a Thaiföldi GP, különösen annak utolsó negyede az éllovas trió között. A beszámoló és a végeredmény itt olvasható, de videón is hozzuk a legfontosabb momentumokat – így például Brad Binder első próbálkozását és Jorge Martin azonnali visszatámadását:

 

Öt körrel a vége előtt a KTM-es már sikerrel járt, átvette a vezetést:

 

Martin azonban nem hagyta magát, az utolsó előtti körben visszaelőzte a dél-afrikait:

 

Mindeközben Francesco Bagnaia az utolsó körre fordulva kis híján a külső íven előzte meg mindkettejüket egy őrült manőverrel:

 

A befutónál pedig Binder már nem tudott mit kezdeni Martinnal, a Pramac spanyolja karrierje egyik legkeményebb és legfontosabb győzelmét aratta:

 

Dráma pedig a leintés utánra is maradt, ugyanis Bindertől elvettek egy pozíciót utolsó körös pályaelhagyás miatt, így Bagnaia örökölte meg tőle az ezüstérmet, s így csak 13 pontra olvadt az olasz előnye Martin előtt – képen a pályaelhagyás:

binder-track-limits

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!