Elfogadta a Red Bull kérelmét az FIA Motorsport Világtanácsa, így már 18 éves kora előtt megkapja az F1-ben való szerepléshez szükséges szuperlicenszt Arvid Lindblad.

Az FIA tavaly módosította a Formula-1-es szuperlicensz feltételeit annyiban, hogy bár a szuperlicenszpontok megszerzése továbbra is kötelező érvényű, a 18 éves korhatártól egyedi esetben eltekinthetnek, amennyiben az adott pilóta képességeit megfelelően találja a Nemzetközi Automobil Szövetség – igaz, így is csak a 17. életév betöltése után van lehetőség az engedményre.
Tavaly az első pletykák ellenére Andrea Kimi Antonelli esetén nem vette ezt igénybe a Mercedes, a Red Bull azonban valóban kérelmet nyújtott be egyik kiemelkedő juniorjuk, Arvid Lindblad esetén.
Nos, a Motorsport Világtanács a keddi makaói ülésén tárgyalta az energiaitalosok kérelmét, és arra jutottak, hogy mivel a 17 éves brit „folyamatosan kiemelkedő képességeket és érettséget mutatott formulaautós kategóriákban”, megadják neki a különengedélyt.

Ez azt jelenti, hogy az idén a Formula-2-ben szereplő és két győzelemmel a bajnoki összetett harmadik helyén álló Lindblad akár már a 18. születésnapja – amely augusztus elején lesz esedékes – rajthoz állhatna F1-es nagydíjon, mivel a szükséges szuperlicenszpontokat már bőven begyűjtötte.
Felmerült az is, hogy Lindblad akár amiatt is szerephez juthat a közeljövőben a Red Bull valamely csapatánál, hogy Max Verstappen az automatikus egyfutamos eltiltás szélére került, de a bikások a minap megerősítették: ebben az esetben Liam Lawson vagy Isack Hadjar ülne a világbajnok helyére, míg a Racing Bullsnál tartalékosuk, Ayumu Iwasa kapna lehetőséget.
A „Lindblad-ügyről” még a döntés előtt mi is beszéltünk a Pitwall hétfői adásában: