A Red Bull a RacingNews365-nek megerősítette: ha Max Verstappen eltiltást kap, helyét ideiglenesen Isack Hadjar vagy Liam Lawson veszi át, míg a Racing Bulls csapatánál az így megüresedett helyre Ayumu Iwasa ugrana be – így bár Arvid Lindblad egy különleges engedéllyel hamarosan megkaphatja a szuperlicenszet, így sem kerülne sor F1-es debütálására.

A döntés hátterében az áll, hogy a csapat szeretné minimalizálni a kockázatokat, és tapasztalt, illetve a juniorprogramból jól ismert versenyzőket állítana csatasorba. Bár sokan Arvid Lindblad nevét is emlegették a lehetséges beugrók között, a Red Bull világossá tette: akkor sem kapna lehetőséget, ha az FIA kivételes szuperlicenc-engedélyt adna neki. A 17 éves brit így legfeljebb tartalékversenyzői szerepet tölthetne be, amennyiben az F2-es versenyeinek menetrendje ezt lehetővé teszi.
Verstappen helyzete a spanyolországi futam után vált különösen élessé, miután George Russell-lel történt ütközése miatt három büntetőpontot kapott. Ezzel már 11 pontnál jár a 12 pontos határból, amely felett automatikus eltiltás következne.

Ayumu Iwasa négyévesen kezdett gokartozni, első komolyabb sikereit 2014-ben érte el a Suzuka Karting bajnokságban, majd 2017-ben debütált a nyitott karosszériás versenyzés világában, 2019-ben pedig már a Suzuka Racing School Single Seater Series bajnoka lett. 2020-ban a francia F4-es bajnokságot toronymagasan nyerte, majd a Red Bull Junior Team tagja lett.
2021-ben bemutatkozott az FIA Formula–3-ban, első győzelmét Magyarországon aratta. A DAMS színeiben 2022-től a Formula–2-ben versenyzett, ahol már első évében futamgyőzelmeket szerzett Franciaországban és az Egyesült Arab Emírségekben. 2023-ban további sikereket ért el, többek között Szaúd-Arábiában, Monacóban és Ausztráliában, az összetettben negyedik lett. Tavaly óta a Super Formula sorozatban versenyez a Team Mugen csapatával, eddigi 14 futamán hat dobogót szerzett.